نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 اردیبهشت 1403 3:05 ب.ظ

سازمان ملل و تنظیم قوانین شرکت های رسانه های اجتماعی

29 ژانویه 2021توسط Edith M. Lederer

رئیس سازمان ملل متحد خواستار قوانین جهانی برای تنظیم شرکت های قدرتمند رسانه های اجتماعی مانند توییتر و فیس بوک شد.دبیرکل سازمان آنتونیو گوترش گفت که او معتقد است نباید شرکتی وجود داشته باشد که قدرت تصمیم گیری در مورد بسته شدن حساب توییتری یک رئیس جمهور را داشته باشد.

وی گفت ، “سازوکاری” باید ایجاد شود “که در آن یک چارچوب نظارتی با قوانینی وجود داشته باشد که اجازه دهد این کار مطابق با قانون انجام شود.”

گوترش در یک کنفرانس خبری تأکید کرد: “من فکر نمی کنم که ما بتوانیم در جهانی زندگی کنیم که به تعداد کمی از شرکت ها قدرت زیادی داده شود.”

در اوایل این ماه ، توییتر به فعالیت نزدیک به 12 ساله ترامپ پایان داد و حساب وی را بست و یک خط ارتباطی فوری با 89 میلیون پیرو خود را قطع کرد که از مشخصه های ریاست جمهوری وی بود. فیس بوک و اینستاگرام ترامپ را به حالت تعلیق درآوردند.

گوترش گفت که وی به ویژه از قدرت شرکت های رسانه های اجتماعی نگران است.

وی با اشاره به “حجم اطلاعاتی که درباره هر یک از ما جمع می شود ، عدم کنترلی که در مورد … داده های مربوط به خودمان داریم ، این واقعیت که می توان از این داده ها نه تنها برای اهداف تجاری استفاده کرد تا به شرکتهای تبلیغاتی … بلکه برای تغییر رفتار ما از نظر سیاسی برای کنترل شهروندان در کشورها استفاده می شود. “

گوترش گفت این “نیاز به بحث جدی دارد” و این یکی از اهداف “نقشه راه همکاری دیجیتال” وی است که در ژوئن گذشته راه اندازی شد.هدف نقشه راه ترویج “دنیای دیجیتال ایمن تر و عادلانه” است.

این اقدام خواستار اقدام در هشت زمینه از جمله دستیابی به اتصال جهانی به اینترنت تا سال 2030 ، “ارتقا ی اعتماد و امنیت در محیط دیجیتال” و “ایجاد معماری موثرتر برای همکاری دیجیتال” است.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *