نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 2:04 ق.ظ

فناوری اطلاعات مبتنی بر محصول: یک تغییر جسورانه در ارزش تجاری

کلینت بولتون توسط کلینت بولتون ژانویه 2021 18masterzphotois / گتی ایماژ

تغییر به سمت فناوری اطلاعات محصول محور اخیرا تسریع شده است ، زیرا بیشتر رهبران فناوری اطلاعات مدل های تحویل مبتنی بر پروژه را برای دستیابی به آرزوهای تحول دیجیتال خود غیرقابل تحمل می دانند.

در مدیریت پروژه سنتی ، واحدهای تجاری با تنظیم لیست های وظایف و ردیابی بودجه در برابر جدول زمانی دقیق ، نرم افزار را می سازند. به گفته شرکت تحلیلگر گارتنر ، استراتژی کلی سازمانی و نقشه راه معمولاً در مدل های تحویل فناوری اطلاعات مبتنی بر پروژه در نظر گرفته نمی شود و روش مدیریت پروژه آبشاری ترجیحی توسعه یافته در این موسسات عمومی است که به همراه شاخص های کلیدی موفقیت KPI ها و سایر معیارهایی را که به اندازه گیری ارزش تجاری کمک می کنند ، کار می کند.

از طرف دیگر ، مدلهای هدایت شده توسط تیمها با کارایی متقابل و متشکل از توسعه دهندگان ، مدیران محصولات و تحلیل گران کسب و کار ها که با هم همکاری می کنند تا مهارتهای تجاری را بسازند ، تأمین می شوند. چنین تیم هایی از روش های چابک و DevOps استفاده می کنند تا تحویل مستمر و تکراری یک ویژگی خاص محصول را در یک فرآیند تجاری مانند جستجو یا انجام سفارش ارائه دهند. آنها جریان های ارزشی را اندازه گیری می کنند – مجموعه فعل و انفعالات لازم برای تولید نتایج معنی دار – با KPI برای همه در دسترس است.

گارتنر می گوید ، در حالی که ساختارهای مدیریت پروژه منجر به کندترین جدول زمانی تحویل و نتایج مشکوک می شود ، مدل های IT محصول محور نتایج تجاری سریع تری را ارائه می دهند ، تجربیات مشتری را بهبود می بخشند و اصطکاک سازمانی را کاهش می دهند ، در حالی که تجارت به همان اهداف می رسد و اعتماد را افزایش می دهد.

این تغییر مداوم به سمت فناوری اطلاعات مبتنی بر محصول ، نشان می دهد که شرکت های سنتی از فیس بوک ، اوبر و دیگر شرکت های بومی دیجیتال که محصولاتشان برای جلب رضایت مصرف کنندگان طراحی شده اند ، پیروی می کنند.

Power Home Remodeling یکی از این سازمانها است که با توسعه دهندگان نرم افزار ، استادان اسکرام ، مهندسان قابلیت اطمینان سایت و کارمندان بازرگانی برای ساخت محصولات دیجیتالی که نیازهای کارمندان و مشتریان شرکت را بهتر تأمین می کند ، همکاری می کند.

جنی گری ، مدیر ارشد توسعه نرم افزار Power Home ، می گوید ، مانند اکثر شرکت ها ، شرکت 900 میلیون دلاری مجبور شده است خط تولید چندین محصول را در پی COVID-19 تسریع کند و در نتیجه محدودیت های فاصله اجتماعی را ایجاد کند.

اولین بار کار از محل خانه است ، که مشاوران بازسازی را قادر می سازد تا مشتریان از محصولات تصور کنند که در اقامتگاه های خاص به خوبی کار خواهند کرد. مشاوران بازسازی از iPad ها برای گرفتن تصاویر و پیشنهادات خود استفاده می کنند و اطلاعات مهم مربوط به Power Home را به دست می آورند.

مدیریت محصول برای حقوق ترانه سراها

جامعه آهنگسازان ، نویسندگان و ناشران آمریکا نیز با تغییراتی مشابه فناوری اطلاعات تحت هدایت محصول روبرو شده است ، زیرا برای اطمینان از جبران صحیح 80000 عضو ترانه سرا و ناشر این شرکت ، 11.5 میلیون اثر خود را کنترل می کند. Tristan Boutros می گوید ، توسعه دهندگان برنامه های سازمان غیرانتفاعی و صاحبان محصولات هر سه ماه یکبار با ذینفعان کسب و کار دیدار می کنند تا محصول دیجیتالی را هش کنند و نقشه های راه را برای سال مشخص کنند.

فناوری اطلاعات با هدایت محصول هنوز نیاز به کنترل دارد

اما این یک راز کوچک است که تغییر از پروژه به مدیریت محصول دشوارتر از آن است که به نظر می رسد. علاوه بر این ، اکثر سازمان ها در این کار مهارت ندارند.

بر اساس نظرسنجی از 266 متخصص دیجیتال و فناوری اطلاعات که توسط Forrester Research در سال 2020 انجام شده است ، فقط 27٪ از سازمان ها می گویند که آنها برای تولید نرم افزار در تیم های تولیدی تمرکز کرده اند.

گارتنر پیش بینی کرد ، تا سال 2023 ، 40٪ از شرکتهای بزرگ تواناییهای تجاری داخلی را به عنوان محصول برای پیشبرد نوآوری مداوم و مزیت رقابتی مدیریت خواهند کرد. در واقع ، سازمان ها متوجه می شوند که تغییر فناوری اطلاعات با هدایت محصول به راحتی زدن یک سوئیچ نیست و نیاز به یک مدل مدیریتی جدید دارد. https://www.cio.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *