نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 12:13 ق.ظ

۴ کشور مهم آسیایی ۸۰ درصد پروژه های تولید زغال سنگ را لغو می کنند

https://www.goodnewsnetwork.org/wp-content/uploads/2021/01/coal-mining-trucks-cc-flickr-Parolan-Harahap-1024x528.jpg

16 ژانویه 2021 اندی کوربلی

اندونزی ، ویتنام ، بنگلادش و فیلیپین نزدیک پروژه های پیشنهاد شده برای تولید زغال سنگ برای میزان 45 گیگاوات  برق را لغو کرده اند که رقمی برابر با بیش از یک چهارم کل ظرفیت نصب شده آلمان است.

این موضوع برای چهار بازار در حال ظهور امری حیاتی است که توسط صنعت در حال تلاش برای تولید زغال سنگ هدف قرار گرفته است ، اما مجموعه ای از مشکلات مرتبط با همه گیر ی ویروس کرونا و مرتبط با تأمین مالی باعث شده است که آنها به سمت بررسی گزینه های مقرون به صرفه تر و سازگار با محیط زیست متمرکز شوند.

سال 2020 برای زغال سنگ به همان اندازه که برای سیستم های بهداشتی بد بود نیز بد بوده است ، و تجزیه و تحلیل جدید توسط Global Energy Monitor (GEM) نشان می دهد که هیچ منبع جدید یا جایگزین برای ماده معدنی سیاه وجود نخواهد داشت.

پس از آنکه بانک های کره جنوبی و ژاپن ، سرمایه گذاران بزرگ آسیایی ذغال سنگ ، مقررات جدیدی را در مورد توسعه نیروی زغال سنگ اعلام کردند ، به عنوان مثال ، برنامه هایی که شامل 29 کارخانه جدید فقط در بنگلادش بود ، با مشکل ادامه کار مواجه شده اند .

وزیر انرژی بنگلادش ، نصرالحمید ، طی یک وبینار در ژوئن سال 2020 گفت: “ما در حال بررسی چگونگی حرکت از نیروگاه های موجود زغال سنگی هستیم”. وی خاطرنشان کرد که آنها سه نیروگاه با زغال سنگ را در دست ساخت دارند ، و در حال ساخت هستند .  از ظرفیت تولید کل ۴۰ گیگاواتی که  ۵ گیگا وات مبتنی بر زغال سنگ است.

هزاران مایل به شرق ، نسخه پیش نویس برنامه توسعه انرژی ویتنام ، که برای اجرا در سال 2022 پیگیری می شود ، شامل لغو 7 نیروگاه است ، تا در سال 2030 دوباره بررسی شود.

فیلیپین تا ماه نوامبر یک مهلت قانونی برای پروژه های جدید ذغال سنگ پیشنهاد داده بود که تحلیلگران GEM تخمین می زنند که تقریباً 10 گیگاوات باشد.

در طی سالهای 2010 ، تخمین زده شد که در حالی که بیشتر کشورهای پیشرفته در آستانه اجتناب از زغال سنگ بودند ، کشورهای آسیایی کره ، ژاپن ، جنوب شرقی آسیا و چین فرصت یک دوره طلایی نهایی را برای صادر کنندگان زغال سنگ فراهم کردند.

اما در اوایل سال 2020 ، گروه های نظارت بر انرژی مانند Carbon Tracker به سیاست گذاران نشان می دادند که کارخانه های ذغال سنگ برنامه ریزی شده آنها خطر زیادی برای تبدیل شدن به “دارایی های مسدود” دارد ، پروژه هایی که برای کارکرد آنها بسیار غیر اقتصادی می شود.

در سال 2019 ، سه بانک بزرگ سنگاپور پایان کامل تأمین مالی انرژی زغال سنگ را اعلام کردند.

چین همچنان به عنوان بزرگترین سرمایه گذار جهان در پروژه های زغال سنگ آسیا باقی مانده است ، اما اعلامیه اخیر آنها مبنی بر کربن صفر نشان می دهد که ، آنها وابستگی خود را به این ماده معدنی کاهش می دهند.

واقعیت این است که هم بانک ها و هم هزاران سرمایه گذار در سراسر جهان بر اساس واقعیت های اقلیمی گزینه های سرمایه گذاری را انتخاب می کنند ، در حالی که توسعه ساده فناوری ارزان قیمت با کیفیت بالاتر که ناشی از نوآوری در بازار است به سرعت کار بر روی انرژی تجدید پذیر یا گاز طبیعی مایع شده را با نیازهای مدرن انرژی به سرعت بالا می برد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *