نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 9:14 ب.ظ

اتحادیه اروپا به دنبال ایده هایی برای انقلاب فرهنگی سبز خود

19 ژانویه 2021توسط فلورین زوباچو  برج های Bosco Verticale جنگل عمودی در میلان ، ایتالیا.

کمیسیون اروپا یک کمپین آنلاین برای جذب ایده های تازه از دانشمندان ، هنرمندان و شرکت ها در مورد چگونگی ایجاد پل ارتباطی بین تحقیقات و فرهنگ و کمک به اتحادیه اروپا برای شکل گیری برنامه خود برای اقتصاد سبزتر به عنوان یک جنبش فرهنگی آغاز کرده است.

اورسولا فون در لاین ، رئیس کمیسیون گفته که ، “باهاوس جدید اروپایی” روش های بهتر و با مصرف انرژی کمتر را برای زندگی اروپاییان پس از همه گیری کشف خواهد کرد. وی گفت: “این کار در مورد تطابق پایداری با سبک معماری است تا برنامه سبز اروپا را به ذهن و خانه های مردم نزدیک کند.”

کمیسیون می خواهد با بستر وب جدید ، دانشمندان را به کار با هنرمندان و ایجاد پلی بین فناوری و فرهنگ تشویق کند.

ماریا گابریل ، کمیسار تحقیقات و نوآوری اتحادیه اروپا گفت ، آرزو برای باهاوس جدید اروپا ایجاد چارچوبی برای پشتیبانی ، تسهیل و تسریع تحول سبز با ترکیب پایداری و زیبایی شناسی است. وی گفت: “با قرار گرفتن یک پل ارتباطی بین دنیای هنر و فرهنگ از یک طرف و دنیای علم و فناوری از طرف دیگر ، ما اطمینان خواهیم داشت که جامعه را به طور کلی درگیر کنیم.”

این اهداف بلند پروازانه است ، اما در حال حاضر ، این کمپین فاقد جزئیات در مورد چگونگی کمک برنامه های تحقیقاتی و نوآوری موجود اتحادیه اروپا – از جمله Horizon Europe و مولفه های آن – در جنبش فرهنگی جدید است.

الیسا فریرا ، کمیسیونر اتحادیه اروپا برای انسجام و اصلاحات گفت که منابع حاصل از Horizon Europe ، انستیتوی فناوری اروپا (EIT) و شورای نوآوری اروپا (EIC) برای تحقق بخشیدن به طرح باهاوس با یکدیگرجمع خواهند شد.

فریرا گفت: “ما باید در این مورد با هم کار کنیم.” “ما می بینیم که در خصوص استارتاپ ها و نوآوران نقش بسیار مهمی دارند.”

اما طرح باهاوس جامعه تحقیق و نوآوری را به فکر فرو برد که دقیقاً  این امر درباره چه چیزی است. دانشگاه ها هنوز نمی دانند که آیا آنها درگیر خواهند شد و در چه ظرفیتی ، در حالی که انجمن های تحقیقاتی در فکر این هستند که ابتکار جدید تا چه اندازه در بودجه Horizon Europe ، که برای آن دانشمندان تا آخرین روز مذاکرات شدیدی تا چند روز قبل از کریسمس داشتند.

پارلمان اروپا پیش از این از کمبود این طرح شکایت داشته است ، نمایندگان پارلمان اروپا از نحوه تأمین اعتبار پروژه ها ابراز نگرانی کرده اند.

به گفته کریستین لمیتر ، مدیراجرایی شورای ساختمان پایدار آلمان ، جنبش باهاوس می تواند به عنوان مثال به ارتقا فن آوری های موجود برای ساختمانهای پایدار کمک کند. وی گفت: “چالش انجام تحقیقات بیشتر نیست ، چالش كشاندن آنها به بازار است.”

 دانشگاه ها همچنین می توانند با ارائه دوره ها و برنامه هایی که این فناوری ها را برجسته می کنند ، در این روند کمک کنند. به گفته لمیتر ، دانشجویانی که درگیر جنبش سبز هستند همیشه نمی دانند که در حال حاضر فناوری هایی وجود دارد که می تواند به کاهش تأثیر تغییرات آب و هوا کمک کند و دانشگاه ها می توانند این خلا دانش را پر کنند. وی گفت: “دانشگاه ها نقش مهمی را بازی می کنند تا درک کنند که ما ابزارها و راه حل هایی [برای ساختمانهای پایدار] داریم.”

این طرح اولین بار توسط اورسولا فون در لاین ، رئیس اتحادیه اروپا هنگام سخنرانی در اتحادیه در ماه سپتامبر اعلام شد. بعداً ، کمیساریا گابریل از جزئیات بیشتر در مورد اینکه چه نوع پروژه هایی در نیمه اول سال 2021 بخشی از طرح می شوند ، رونمایی کرد.

با توجه به جزئیاتی که رونمایی شد ، کمیسیون فراخوان ایده را آغاز فرآیند طراحی مشترک برای اقتصاد پایدارتر می داند. هنرمندان ، طراحان ، مهندسان ، دانشمندان ، کارآفرینان ، معماران ، دانشجویان و شهروندان عادی می توانند ایده های خود را به صورت آنلاین ارائه دهند. شرکت ها و موسسه های غیرانتفاعی به طور یکسان از تلاش بیشتر برای طراحی برنامه و تبدیل شدن به شرکای کمیسیون در بازار استقبال می کنند.

همچنین کمیسیون طی چند ماه آینده 30000 یورو جایزه به اولین ایده هایی که به اصول باهاوس پایبند هستند اهدا خواهد کرد.

https://sciencebusiness.net

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *