نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 10:57 ق.ظ

درخواست شرکت های بزرگ از دولت ژاپن برای تقویت اهداف 2030 انرژی تجدیدپذیر

18 ژانویه 2021  صفحات خورشیدی در شهر یوفو ژاپن ، استان اویتا. ژاپن حدود 17 درصد از انرژی خود را از طریق انرژی های تجدید پذیر در سال 2017 تأمین کرده است

شرکت های بزرگی از جمله سونی ، پاناسونیک و نیسان روز دوشنبه از دولت ژاپن خواستند که اهداف خود را برای انرژی تجدیدپذیر در سال 2030 دو برابر بلندپروازانه تر اعلام کند.

نخست وزیر ژاپن ،  یوشیده سوگا ،  سال گذشته مهلت 2050 را برای خنثی شدن کربن ژاپن تعیین کرد ، اما مدتهاست که هدف کوتاه مدت این کشور برای تجدیدپذیرها به دلیل عقب ماندگی مورد انتقاد قرار می گیرد.

در حال حاضر ژاپن قصد دارد تا سال 2030 بین 22 تا 24 درصد از انرژی خود را از طریق انرژی خورشیدی ، بادی و سایر انرژی های تجدید پذیر تأمین کند ، هدفی که سه سال پیش تعیین شده بود و به زودی با تجدید نظر در استراتژی انرژی ، مجدداً ارزیابی می شود.

گروهی متشکل از 92 شرکت معروف به “ابتکار آب و هوای ژاپن” از وزرا خواستند که این هدف را دو برابر کنند و به 40-50 درصد برسند.بسیاری از بزرگترین شرکتهای ژاپن ، از فوجی فیلم تا توشیبا ، و همچنین شرکتهای بزرگ در بیمه ، برق و غذا و نوشیدنی ، این درخواست را امضا کردند.

آنها در بیانیه گفتند: “برای اینکه ژاپن به مسئولیت های خود بعنوان یکی از پیشگامان تلاش های جهانی (علیه تغییر اقلیم) عمل کند ، هدف باید بسیار بلند پروازانه تر باشد.”

“یک هدف بلند پروازانه باعث تحریک استفاده از انرژی های تجدیدپذیر خواهد شد و شرکت های ژاپنی قادر خواهند بود نقش بیشتری در فضای کسب و کار جهانی ، جایی که سرعت کربن زدایی تسریع می شود ، بازی کنند.”

میزان استفاده از انرژی های تجدیدپذیر ژاپن در سال 2017 حدود 17 درصد بوده است.

و طبق برخی تخمین ها ، ژاپن ممکن است در سال گذشته به هدف 2030 خود ، به دلیل ترکیبی از رشد در بخش انرژی سبز و کاهش تقاضا مربوط به همه گیری کرونا ویروس رسیده باشد.

بر اساس گزارش سازمان ملل ، این کشور 16.5 میلیارد دلار به انرژی های تجدیدپذیر در سال 2019 اختصاص داده است  که چهارمین سرمایه گذار بزرگ جهان در این بخش است ، اما هنوز از چین ، ایالات متحده و اروپا بسیار عقب است.

با این حال ، ژاپن هنوز به شدت به سوخت های فسیلی متکی است ، به ویژه پس از خشم عمومی نسبت به خادثه سال 2011 که فوکوشیما موجب خاموش کردن تمام راکتورهای هسته ای خود شد.

این کشور پس از فاجعه تلاش کرده است تا میزان انتشار کربن را کاهش دهد ، یک سوم کل تولید برق از طریق زغال سنگ و تقریباً 40 درصد از طریق نیروگاه های دارای LNG تأمین می شود.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *