نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 6:58 ب.ظ

اروپا در قلب اقتصاد هیدروژن باقی می ماند ؟

29 ژوئن 2021 | توسط بارت بیبویک

با توجه به گزارش جدید منتشر شده، اروپا با بیش از 30 “دره هیدروژن” در حال فعالیت و بهره برداری است ، اروپا درسهای ارزشمندی می آموزد که می تواند تلاش های جهانی برای استفاده از هیدروژن را به عنوان منبع انرژی آگاه کند. این گزارش می گوید:

Mission Innovation Hydrogen Valley

اروپا با ایجاد دره های هیدروژن در سراسر این قاره ، در توسعه فناوری های هیدروژن یکپارچه و زنجیره های تأمین پیش قدم است. در سطح جهانی ، سایر کشورها نیز این روند را دنبال می کنند ، پروژه های جدید به طور منظم در جریان هستند. علاوه بر این ، بسیاری از پروژه های بالغ شده و همچنان در اندازه و پیچیدگی گسترش می یابند.

FCH JU اصطلاح “دره های هیدروژن” را در سال 2019 برای توصیف ادغام فن آوری های هیدروژن ، به طور معمول در یک منطقه جغرافیایی کاملاً مشخص مانند جزیره ، شهر ، منطقه یا خوشه صنعتی ، ابداع کرد. ما همچنین از اولین دره هیدروژن در هلند شمالی پشتیبانی و کمک مالی کردیم. استفاده گسترده از هیدروژن به عنوان منبع انرژی به کربن زدایی اقتصادهای محلی کمک کرده و به اهداف تغییر اقلیم کمک می کند.

کاملترین دره های هیدروژن کل زنجیره تامین هیدروژن را ، از تولید تا استفاده نهایی در بخشهای تولید محلی ، حمل و نقل و ذخیره انرژی شامل می شود.

عوامل موفقیت

پیشرفت کلیدی خصوصی به دره های هیدروژن در حال افزایش است ، که به خوبی نشان دهنده ماندگاری طولانی مدت آنها است. در گذشته ، پروژه ها بیشتر توسط دولتها یا سرمایه گذاری های خصوصی – دولتی انجام می شد. امروز نیمی از پروژه های در دست اجرا توسط بخش خصوصی هدایت می شود.

با وجود این رشد ، مطالعه ما نشان داد که موانع ایجاد یک دره هیدروژن موفق و پایدار ، از جمله شکاف های بودجه ، که ممکن است نیاز به پشتیبانی عمومی بودجه و محلی باشد ، باقی مانده است.

پروژه های دره هیدروژن به پشتیبانی نظارتی قانونی کارآمد در حوزه هایی مانند قیمت گذاری کربن ، استاندارد سازی و صدور سریع مجوزها نیاز دارند. این آخرین نکته به ویژه نگران کننده است زیرا تقریباً 40٪ از دره های هیدروژن هنوز تأمین مقررات را به عنوان یک چالش اساسی می دانند.

چگونه ما کمک می کنیم

پلتفرم Mission Innovation Hydrogen Valley از کارآفرینان و سازمانهایی که در حال توسعه پروژه های خود هستند پشتیبانی خواهد کرد. ما آن را به عنوان وب سایتی تنظیم کرده ایم که آخرین اطلاعات مربوط به توسعه پروژه دره هیدروژن را در سراسر جهان ارائه می دهد.

اطلاعات زیادی برای استخراج وجود دارد – این پلتفرم دارای 3500 نقطه داده و طیف وسیعی از پروفایل های عمیق درباره بهترین اقدامات است. ما همچنین امیدواریم که ضمن همکاری دره های هیدروژن ، بتواند به عنوان دستگاه  رشد پروژه عمل کند.

در حقیقت ، این پلتفرم دارای یک بخش همکاری است که به شرکت کنندگان امکان می دهد شخصاً با دره های هیدروژن خاص در ارتباط باشند. علاوه بر این ، بخش تجزیه و تحلیل بینش در مورد توسعه پروژه ، مسائل مربوط به بودجه و انواع فن آوری های مستقر در دره های هیدروژن را ارائه می دهد.

یک رویکرد مشترک بین المللی

دره های هیدروژن قطعاً به یک پدیده جهانی تبدیل شده اند. در حال حاضر سیستم عامل ما دارای جزئیات مربوط به 36 سرمایه گذاری در 19 کشور است که سرمایه گذاری بیش از 36 میلیارد یورو را  ارایه می دهد. انواع طرح ها نشان می دهد که چه چیزی می تواند به طور خلاقانه برای تقویت انتقال انرژی پاک به دست آید.

اتحادیه اروپا همچنین درگیر توسعه اقتصاد جهانی هیدروژن است. تعهد اتحادیه اروپا از طریق مشارکت و رهبری مشترک در مأموریت هیدروژن پاک ، که در 2 ژوئن با 14 کشور آغاز شد ، آشکار است. شرکت کنندگان متعهد می شوند نوآوری هیدروژن را تسریع کنند تا به تأمین انرژی مقرون به صرفه و قابل اطمینان دست یابند.

https://sciencebusiness.net

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *