نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 5:58 ب.ظ

رباتیک در خودروهای نسل بعدی به هیوندای پا می دهد.

پیتر فریتی05 ژانویه 2021

نوآوری در صنعت خودرو چیز جدیدی نیست. این موضوع از همه جنبه ها درست است – از تکامل مداوم محصول نهایی و قابلیت های بسیار متصل آن تا آرایه های در حال رشد فناوری ها و روش های پیشرفته که در تمام مراحل تولید به کار گرفته شده اند.

با این حال ، در سالهای اخیر چیزی دیگری نیز تغییر کرده است و ظاهراً فضای فوق العاده ای را ایجاد می کند. به طور خاص ، تکلمل وسایل نقلیه خودمختار ، نیمه مستقل و الکتریکی (EV) که سرانجام به جاده ها وارد می شوند  و قطعاً اشتهای مصرف کننده را برای تکامل مداوم از بین می برد. اغلب به این نتیجه می رسد که مصرف کنندگان می پرسند ” موضوع تغییر بعدی دیگر چیست؟”

نگاهی گذرا به آنچه John Suh ، معاون مدیر عامل و مدیر موسس یا Hyundai’s New Horizons Studio و تیم وی در حال حاضر ایجاد می کنند ، می تواند به سرعت سوال را از “What’s next؟” به “چه زمانی در دسترس خواهد بود؟” تغییر دهد.

تیم Suh تمرکز زیادی بر توسعه وسایل نقلیه متحرک  (UMV) با هدف رفع محدودیت های سخت توسعه وسایل نقلیه و ساخت وسایل نقلیه ای برای حرکت در خارج از جاده و با تحرک بی سابقه ، از طریق ترکیبی از علوم رباتیک و فن آوری حرکتی چرخ دار ، دارد. وسیله نقلیه ای دوگانه با پیاده روی که به عنوان Elevate شناخته می شود.

با این مفهوم ، هیوندای قصد دارد در نهایت وسیله نقلیه ای را برای مشتریانی تولید کند که نیاز به مسافرت در مکان های دور از دسترس یا غیرقابل دسترسی و همچنین (در آینده) پاسخگویی به نیازهای منحصر به فرد برنامه های کاربردی بالقوه مانند ماه و سایر اکتشافات سیاره ای دارند.

در این رابطه به طور طبیعی ، چالش های فنی بیشماری از جمله موارد زیر وجود دارند :

    دستیابی به حرکت بدون چرخ که قادر به حمل محموله است.

    انتخاب ترکیبی مناسب از مواد سبک ، ساختارها و فرآیندهای پیشرفته تولید ؛

    ایجاد یک سیستم قدرت با کارایی بالا مانند ترکیبی از باتری برقی و تکنولوژی موتور احتراقی جدید.

    محدود کردن سیستم های مختلف شاسی ، بدنه ، برق ، محاسبات و اطلاعات ؛

    یکپارچه سازی یک سیستم اطلاعاتی مشترک انسان محور بین اپراتور و سرنشینان خودرو.

    استفاده از محیط های مجازی برای توسعه و آزمایش.

به طور حتم ، جایی که تیم Suh بیشتر وقت خود را صرف می کند ، در نهایت بزرگترین تمایز  خاص خودرو است – حرکت چرخشی ، که نه تنها شامل توسعه محرک ها ، بلکه همچنین سیستم کنترل برای کار با پاها است. وی می گوید: “هدف ایجاد سیستمی است كه برای كنترل پاها هنگام حركت به مقدار زیادی از کنترل اپراتور نیاز ندارد.” “نزدیکترین قیاس ، سوار شدن بر اسب است. شما هر پا را کنترل نمی کنید ، اما از نظر سرعت و جهت به طور کلی به اسب راهنمایی می کنید. این همان چیزی است که ما می خواهیم در نهایت به آن برسیم. “

در حالت ایده آل ، وی می خواهد الزامات آموزش اپراتور را به حداقل ممکن برساند : امیدوارم این موضوع کمتر از روند یادگیری نحوه رانندگی با اتومبیل سنتی باشد. “همانطور که بچه ها می دانند چگونه به راحتی با یک ماشین مسابقه ای در یک بازی ویدیویی رانندگی کنند ، تکرار این سادگی و توانایی ایده آل خواهد بود.”

چرا تمرکز بر روی دسته ترکیبی پا / چرخ؟

این موضوع در مورد تطبیق پذیری است. بعضي اوقات ، اتومبيل هايي كه داراي سيستم تعليق هستند ، مخصوصاً در زمين هاي پر چالش ، گير مي كنند. “داشتن توانایی راه رفتن می تواند تحرک ارزشمندی را از شرایط دشوار فراهم کند. چرخ ها بسیار کارآمد هستند – و ما می خواهیم هر زمان که بتوانیم از چرخ ها استفاده کنیم ، اهرم استفاده از آنها را داشته باشیم – اما توانایی راه رفتن روی آنها یا بالا رفتن از آنها می تواند تحرک اضافی فوق العاده ای را فراهم کند. ” “البته ، ما درک می کنیم که این یک منطقه نسبتاً کشف نشده در زمینه تحرک است.”

بدیهی است که انتخاب حرکتی نیز به طراحی خودرویی سبک ، در عین حال مستحکم و سفت نیاز دارد تا توانایی بالابری پاها را داشته باشد تا بار واقعی را تحمل کند. حداقل در ابتدا ، هیوندای به دنبال استفاده از یک ماده پلاستیکی تقویت شده با فیبر کربن پیوسته بوده است ، که به طور بالقوه مواد افزودنی را می تواند نقش معنی داری داشته باشد. وی می گوید: “در عمل احتمالاً ترکیبی از روشهای ساخت سنتی و افزودنی خواهد بود.” “ما هنوز خیلی زود است که بدانیم ترکیب دقیق در حال حاضر چیست.”

نسل اول مردم را حمل نخواهد کرد. در عوض ، به عنوان وسیله نقلیه باری تجهیزات یا بستر علمی سیار مفید خواهد بود. وی می گوید: “وقتی فن آوری را بالغ می كنیم ، می بینیم كه این وسیله نقلیه ای برای افراد خواهد بود.”

هیوندایی شرکت بوستون دینامیکس را می خرد . گرچه خیلی زود است که کسی دقیقاً بداند که خرید اخیر بوستون دینامیک توسط هیوندای چه تاثیری بر پروژه های مختلف آینده این خودروساز خواهد گذاشت ، اما تزریق استعداد رباتیک اثبات شده می تواند پیشرفت قابل توجهی در پروژه Elevate ایجاد کند.

صرف وقت برای پرداختن به جابجایی پا / چرخ منجر به تفکر جدی  Suh شده است. به زبان ساده ، هنوز فرصت های زیادی برای پیشرفت طراحی مکانیکی وجود دارد. او می گوید: “اهل سیلیکون ولی ، آسان است که با دیجیتال و نرم افزار آشنا شود ، این مهم است ، اما هنوز هم کشف ، اختراع ، تازگی و روش های جدید برای انجام چرخ دنده یا حتی موتور وجود دارد.” “هنوز کارهای زیادی می توان انجام داد و هنوز کشف نشده است.”

چیزی که این برای پروژه Elevate مفید باشد ، می تواند توسعه نرم افزار کنترل و سپس اتصال آن به طرح سازه باشد. او می گوید: “جرم و اینرسی وسیله نقلیه بر نحوه انجام سیستم کنترل و سنسورهای مورد استفاده تأثیر می گذارد ، که به نوبه خود بر سیستم قدرت تأثیر می گذارد.” “بسیاری از ارتباطات چند رشته ای وجود دارد. راه حلهای خاصی وجود دارد ، اما اتصال همه آنها و استفاده از قدرت محاسبات و نرم افزار به شرکتها کمک می کند تا آزمایش توسعه مجازی را بیش از هر زمان دیگری انجام دهند. در مورد ما ، ما یک وسیله نقلیه را از ابتدا شروع می کنیم ، که به ما امکان می دهد آن را با یک دیدگاه جامع از کار در بیاوریم. “

https://www.industryweek.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *