نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 5:51 ق.ظ

ملاقات با سوفیا ربات انسان نما که انتظار می رود امسال عرضه شود

توسط اش جونز26 ژانویه 2021

سوفیا ، یک “ربات اجتماعی” کنترل شده توسط هوش مصنوعی در حال آماده شدن برای عرضه گسترده به مردم در پی شیوع بیماری همه گیر کرونا است با این امید که بتواند از افراد آسیب پذیر و سالخورده در زمان لازم مراقبت کند.

این روبات که در ابتدا در سال 2016 ویروسی شد ، ممکن است تا پایان سال به گفته توسعه دهندگان آن ، Hanson Robotics مستقر در هنگ کنگ ، در دسترس عموم قرار گیرد.

طبق گفته دیوید هانسون ، بنیانگذار شرکت ، در نیمه اول سال 2021 پیش بینی شده استکه عرضه شود.

هانسون ، که این ربات را در یک تور آزمایشگاهی با حضور رویترز عرضه کرد ، گفت: “دنیای COVID-19 برای ایمن سازی مردم به اتوماسیون بیشتر و بیشتری نیاز دارد.”

وی معتقد است راه حل های رباتیک برای همه گیری همه فقط به مراقبت های بهداشتی محدود نمی شود و معتقد است که رویکردهای اختصاصی تری نیز ممکن است.

سوفیا از فن آوری تشخیص گفتار از Alphabet و تلفیق صدا از Caperoc و همچنین نرم افزار خود هانسون روبوتیک برای تجزیه و تحلیل الگوهای گفتاری و ایجاد پاسخ استفاده می کند.

در حال حاضر این ربات ها می توانند از گفتار تقلید کنند تا یک مکالمه ساده درباره موضوعات محدود داشته باشند

هانسون افزود: “ربات های سوفیا و هانسون با شباهت به انسان بسیار منحصر به فرد هستند. ” می تواند در  مواقعی که افراد به شدت وحشت زده و از لحاظ اجتماعی منزوی هستند بسیار مفید باشد.”

این شرکت امیدوار است که در سال 2021 هزاران ربات کوچک و بزرگ را به فروش برساند.سوفیا خود برای نشان دادن توانایی های خود تور آزمایشگاهی را انجام داد.به عنوان بخشی از تور ، سوفیا اعلام کرد: “روبات های اجتماعی مانند من می توانند از بیماران یا افراد مسن مراقبت کنند. من حتی در شرایط دشوار می توانم به برقراری ارتباط ، درمان و تحریک اجتماعی کمک کنم. “

یک مطالعه در سال 2020 توسط فدراسیون بین المللی رباتیک (IFR) نشان داد که فروش محصولات رباتیک طی سالهای 2018 تا 2019 با رشد 32 درصدی روبرو شده است ، در حالی که این صنعت بالغ بر 11.2 میلیارد دلار (9.53 میلیارد یورو) درآمد بالایی داشته است.

رباتیک از زمان شروع در کمک به بهبود بیماری همه گیر مورد استفاده قرار می گیرد و مناطق مختلفی از کمک به تولید تا رعایت فاصله اجتماعی تا رساندن غذا را پوشش می دهد.

روبات های دانمارکی نیز برای کمک به تحویل کالاهای پزشکی در بیمارستان ها در چین مستقر شده بودند.

افزایش اتوماسیون با افزایش نگرانی در مورد جابجایی شغل کارگران انسانی توسط ربات ها ، به یک موضوع بحث انگیز در صنعت تبدیل شده است.بیشتر متخصصان و تولیدکنندگان رباتیک سعی کرده اند با ارایه ربات ، ترس را برطرف کنند و اتوماسیون باید نیروی انسانی را جایگزین آن نکند.دیگران استدلال کرده اند که بروز موارد عاطفی انسان در محیط کار بسیار ارزشمند است.

https://industryeurope.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *