نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 4:07 ق.ظ

رباتی که رفتار خریداران را تحلیل می کند

2 مارس 2021توسط موسسه علوم و فناوری Skolkovo

محققان آزمایشگاه رباتیک فضایی هوشمند Skoltech روش جدیدی را برای تجزیه و تحلیل رفتار مشتری و توزیع تقاضا بر اساس شناسایی از طریق فرکانس رادیویی (RFID) پیشنهاد داده اند. تحقیقات آنها در جلسات کنفرانس بین المللی کنترل ، اتوماسیون ، رباتیک و چشم انداز (ICARCV) منتشر شد.

سیستم های رباتیک خودمختاری که در حال حاضر زندگی روزمره ما را فرا گرفته اند ، با انبوهی از کارهای چالش برانگیز ، مانند ذخیره سازی اطلاعات در یک محیط که به سرعت در حال تغییر است روبرو هستند.

یک تیم Skoltech به سرپرستی پروفسور Dzmitry Tsetserukou از مرکز فضایی روشی جدید را پیشنهاد داده است که به ساخت مدل هایی کمک می کند که وابستگی به تقاضای مربوط به مکان دقیق موارد گمشده و منتقل شده را به تصویر می کشد. رباتی که قادر به خواندن برچسب های RFID با دقت 0.3 متر است ، تمرکز چشم خریداران را کنترل و مکان هایی را که از نظر آنها جذاب ترین مکان هستند را حفظ و تقاضا را پیش بینی می کند . بنابراین نکات مفیدی را به خرده فروش در مورد مکان بهتر قرار دادن یک کالا به منظور افزایش فروش و سود ارائه می دهد .

“راه حل های موجود فاقد کاربرد در موقعیت های واقعی در خرده فروشی است ، که ممکن است منجر به از دست رفتن غیرقابل پیش بینی فروش شود. راه حل ما اطلاعات جامعی را در مورد توزیع تقاضا با استفاده از یک ربات موبایل برای عاملی مستقل در فروشگاه های مجهز به RFID به خرده فروش ارائه می دهد. “الكساندر پتروفسكی” یكی از توسعه دهندگان كانون فضایی اسكولتك می گوید ، به دلیل صرف اندازه مجموعه اصلی داده های مربوط به دنیای واقعی كه در طول 10 ماه جمع آوری كرده ایم ، از سایر موارد مرتبط به این موضوع  جداست.

“در Skoltech ، ما  ، میشل ، یک ربات خودمختار با قابلیت RFID برای فروشگاههای Decathlon را توسعه داده ایم که به شما کمک می کند تعداد خطاهای خواندن RFID ناشی از عامل انسانی را به میزان قابل توجهی کاهش داده و ارایه موجودی را سریعتر و ارزانتر کند. ما ایده ای را ارائه دادیم که از داده های کلان جمع آوری شده طی 10 ماه کارکرد ربات در فروشگاه بهره مند شوید. به طور خاص ، ما می خواستیم تغییر تراکم برچسب را در کل منطقه خرید تخمین بزنیم. ابتدا ما یک مدل احتمالی برای تخمین مکان برچسب با دقت 0.3 متر ارائه دادیم . وی می گوید ، سپس نقشه پویایی تراکم برچسب را ایجاد می کند که به وضوح نشان می دهد حداکثر و حداقل مقدار خرید مناطق چه میزان است. . این یافته ها برای خرده فروشان در جابجایی مجدد کالا به منظور به حداکثر رساندن سود فروش و پیش بینی مشخصات تقاضای فصلی ، بسیار مهم است.

روش جدید را می توان در هر فضای خرده فروشی مجهز به فناوری RFID به کار برد.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *