نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 7:59 ب.ظ

تقسیم آب زمزم در مناسک حج توسط رباتها برای حفظ فاصله اجتماعی

16 ژوئن 2021

ربات ها به دلیل شیوع ویروس کرونا در مراسم حج امسال ، در مقدس ترین شهر اسلامی ، پر کردن بطری های آب مقدس  زمزم را در مکه آغاز کردند.

عربستان سعودی روز شنبه اعلام کرد که 60،000 نفر از ساکنان واکسینه شده علیه ویروس کرونا می توانند زیارت ماه جولای را انجام دهند – این تعداد نسبت به سال گذشته بیشتر است اما به شدت کمتر از زمان های معمول است.حدود 2.5 میلیون مسلمان از سراسر جهان در سال 2019 شرکت کردند.

مقامات امیدوار بودند از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند ،  ربات های کوچک سیاه و سفید را که هر کدام دارای سه قفسه بطری آب بود راه اندازی کردند.

بدر اللقمانی گفت: “هدف این ربات ها ارائه خدمات شخصی بدون هیچ گونه ارتباط انسانی است.” او مدیریت آب از چشمه مقدس زمزم را که در مسجدالحرام مکه پدیدار می شود ، به عهده دارد.

لوقمانی با اشاره به اینکه در صورت لزوم می توان تعداد بیشتری ربات را در بالادست آورد ، گفت: “در حال حاضر تقریباً 20 ربات برای کمک به بازدید کنندگان و زائران حج در دسترس است.”

برای قرن ها ، زائران برای نوشیدن آب از چشمه زمزم که در سنت اسلامی به عنوان شفابخش معجزه آسایی دیده می شود ، دور هم جمع شده اند.سالانه معمولاً صدها هزار بطری آب زمزم توزیع می شود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *