نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 5:34 ب.ظ

چگونه ویروس کرونا ویروس 2020 را سال دوچرخه برقی کرد

How coronavirus made 2020 the year of the electric bike

29 دسامبر 2020توسط اشلی کوپر ، آنجی پیج و جسیکا ای بورن

در سال 2020 ، پیاده روی و دوچرخه سواری بیش از هر زمان دیگری به عنوان یک نتیجه از همه گیری کرونا شناخته شد. دولت های سراسر جهان به جای استفاده از وسایل نقلیه عمومی شلوغ ، افراد را به پیاده روی یا دوچرخه سواری در صورت امکان تشویق می کردند و برای کمک به آنها در زیرساخت های دوچرخه سواری در مقیاس گسترده سرمایه گذاری می کردند.

در انگلستان ، ارتباط بین چاقی و نتایج ویروس کرونا ویروس و استراتژی جدید چاقی در این کشور منجر به تجویز دوچرخه سواری توسط پزشکان برای بهبود سلامت بیماران شد.

در حالی که تولیدکنندگان و خرده فروشان از افزایش فروش دوچرخه و دوچرخه سواری به طور کلی در طی همه گیر شدن بیماری خبر داده اند ، هنوز افراد زیادی باقی مانده اند که ممکن است برای دوچرخه سواری  در مسافات خیلی دور احساس راحتی نکنند ، رفت و آمد طولانی داشته باشند یا در مکان های تپه ای زندگی کنند.

برای این افراد دوچرخه هایی که هنگام رکاب زدن کمک الکتریکی به سوار فراهم می کنند ، معروف به دوچرخه برقی ، گزینه جذابی به اثبات رسیده است زیرا دوچرخه سواری را آسان می کند. در نتیجه ، فروش دوچرخه های الکتریکی نیز در سال 2020 رونق گرفت و تولیدكنندگان در تلاشند تا با تقاضا همراه شوند.

مزایای دوچرخه های الکتریکی

برای دوچرخه سواری که به تلاش کمتری نیاز است ، دوچرخه های الکتریکی بیشتر از دو چرخه های معمولی به کاربر امکان حمل چمدان را می دهند و اغلب برای اهدافی مانند خرید یا مسافرت و همچنین تفریح ​​مورد استفاده قرار می گیرند. مشخص شده است که دارندگان دوچرخه الکتریکی بیشتر از دوچرخه سواران معمولی و در مسافت های طولانی دوچرخه سواری می کنند.

در اروپا ، دوچرخه های الکتریکی یکی از سریع ترین بخشهای بازار حمل و نقل را نشان می دهد ، فروش آلمان در سال 2018 23.5 درصد از کل دوچرخه های فروخته شده را تشکیل می دهد ، در حالی که بیش از نیمی از دوچرخه های بزرگسالان فروخته شده در هلند در سال 2018 برقی بودند.

این قبل از آن بود که همه گیری اعداد را از پشت بام بفرستد. اکنون ، گروه های صنعتی می گویند که فروش دوچرخه های الکتریکی در اروپا می تواند طی 5 سال آینده دو برابر شود.

جایگزینی برای اتومبیل ها

مسافرت با اتومبیل برای بسیاری از افراد یک قسمت اساسی از زندگی روزمره است ، اما از طریق آلودگی هوا ، به ویژه از ترافیک شلوغ ، تأثیر زیادی بر محیط دارد. از آنجا که نیمی از تمام سفرهای اتومبیل در انگلیس بین یک تا پنج مایل طول دارند ، جایگزینی بسیاری از آنها با دوچرخه سواری الکتریکی یک هدف قابل دستیابی است.

برای بررسی تأثیر دوچرخه سواری الکتریکی در سفر ، ما یک بررسی گسترده از تحقیقات قبلی انجام دادیم. در 42 مطالعه بررسی تأثیر استفاده از دوچرخه الکتریکی در سایر حالتهای مسافرتی ، نسبت مسافرتهای جایگزین شده با ماشین پس از خرید افراد از دوچرخه الكتریكی از 20٪ تا بیش از 86٪ بود. تصویب دوچرخه سواری الکتریکی می تواند تا حدی در کاهش ازدحام ، انتشار گازهای گلخانه ای و آلودگی هوا نقش داشته باشد.

چه کسانی از دوچرخه های الکتریکی سود می برند؟

ما همچنین در بررسی منظم مطالعات 2018 در مورد فواید سلامتی دوچرخه های الکتریکی تحقیق کرده ایم. در 17 مطالعه که شامل طیف وسیعی از گروه ها بود ، متوجه شدیم که دوچرخه سواری الکتریکی فعالیت بدنی حداقل با شدت متوسط ​​را فراهم می کند ، که کمتر از شدت حین دوچرخه سواری معمولی است ، اما بالاتر از هنگام پیاده روی است. بنابراین دوچرخه سواری الکتریکی می تواند به تحقق توصیه های مربوط به فعالیت بدنی و افزایش آمادگی جسمانی کمک کند.

بیشتر افرادی که فعال نیستند می توانند از دوچرخه سواری الکتریکی بهره مند شوند. با این حال ، برای کسانی که دارای شرایط سلامتی مانند چاقی یا دیابت نوع 2 هستند ، که ممکن است به ویژه از فعالیت بدنی بهره مند شوند اما اغلب آن را دشوار می دانند ، دوچرخه سواری الکتریکی ممکن است راهی مهم برای فعالیت منظم باشد.

تحقیقات ما نشان می دهد که میزان رفت و آمد فعال در این گروه ها کم است – فقط 5.5٪ برای مبتلایان به دیابت نوع 2. در پاسخ به این آمار ، ما اولین مطالعه امکان سنجی را انجام دادیم تا بررسی کنیم که آیا دوچرخه سواری الکتریکی برای افراد دارای این شرایط قابل قبول است یا به طور بالقوه می تواند سلامت آنها را بهبود بخشد.

ما 20 نفر مبتلا به دیابت نوع 2 را برای استفاده از دوچرخه الکتریکی به مدت 20 هفته همکار خودکردیم. ما دریافتیم که شرکت کنندگان از دوچرخه های الکتریکی و به طور متوسط ​​21 کیلومتر در هفته دوچرخه سواری استفاده می کنند. ضربان قلب شرکت کنندگان در طول سفرهای دوچرخه الکتریکی 74.7٪ از حداکثر بود ، در حالی که در هنگام راه رفتن 64.3٪ حداکثر ، سطح کافی برای ایجاد بهبود در تناسب اندام است. این قابل مقایسه با تغییراتی است که افراد غیرفعال سالم دوچرخه سواری معمولی را انجام می دهند.

آینده دوچرخه های الکتریکی

در حال حاضر علاقه بیشتری به پتانسیل دوچرخه های الکتریکی برای سایر افرادی که فعالیت بدنی بیشتری به آنها توصیه می شود اما دستیابی به آنها سخت است ، مانند افرادی که از سرطان بهبود می یابند ، افزایش یافته است. ما می توانیم آینده ای را مشاهده کنیم که پزشکان می توانند برای تهیه دوچرخه با کاهش هزینه یا گسترش پرداخت دوچرخه سواری الکتریکی را برای بیماران تجویز کنند .

اگرچه سال سختی بوده است ، اما ممکن است یک پوشش نقره ای کوچک و مناسب در همه گیر وجود داشته باشد. با تعداد کمتری از مسافرت ها و در کل سفرهای کم بوسیله خودرو ، همه گیری باعث تغییر در رفتار فعالیت بدنی و افزایش آگاهی از ازدحام ترافیک و آلودگی هوا شده است.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *