نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

15 اردیبهشت 1403 9:02 ق.ظ

فناوری ماشینی و واقعیت افزوده در خودروها

توسط کامرون راجرز از ادموندز28 اکتبر 2020

این تصویر ارائه شده توسط جنرال موتورز ، نمایش ویژگی 2020 GMC Sierra HD به نام Transparent Trailer ، یکی از معدود وانت های باری است که تصویری از جاده پشت تریلر را ارائه می دهد. این ویژگی اختیاری با استفاده از واقعیت افزوده ، تصویری از جاده را در جلوی تریلر به نمایش می گذارد و توهم یک تریلر شفاف را ایجاد می کند.

این یک تصویر شبح مانند است که باعث می شود اشیا به ظاهر ناپدید شوند یا  با حضور طیفی در حال چرخاندن فرمان ،در اتومبیل های مدرن با حقه های بیشتری نسبت به یک خانه جن زده مشابه هستند. اما این ویژگی ها نشان دهنده ورود روحیه هالووین به خودروسازان نیستند – در واقع جدیدترین وسایل راهنمایی رانندگی هستند که برای سهولت در امر هدایت خودرو طراحی شده اند. در اینجا چند مورد از ویژگی های فنی مورد علاقه متخصصان ادموندز آورده شده است.

رانندگی بدون دست

شما از یک بزرگراه در رمپ عبور می کنید ، با ترافیک ادغام می شوید و یک دکمه را فشار می دهید. دستان خود را از غربیلک فرمان رها کنید ، چرخها به خودی خود روشن می شوند تا شما را در یک لاین متمرکز کند. پاها را از پدال دور نگه دارید و با این حال اتومبیل سرعت خود را کم کرده و سرعت آن را افزایش می دهد. شما در “کریستین” در صندلی راننده Plymouth Fury نیستید – ماشین شما خودش رانندگی می کند.

در حالی که سیستم هدایت اتوماتیک تسلا بسیار مورد توجه قرار می گیرد ، Super Cruise جنرال موتورز تنها سیستم رانندگی هندزفری واقعی است که هم اکنون در بازار موجود است. این خودرو فقط در شرایط خاص کار می کند – در درجه اول در بزرگراههایی که توسط GM از قبل نقشه برداری شده است – اما اگر در جاده مناسبی باشید ، می توانید دستان خود را از روی فرمان بردارید و ماشین خودش حرکت می کند.

کادیلاک این ویژگی را در سدان لوکس CT6 خود در سال 2018 معرفی کرد و سرانجام آن را در اختیار خودروهای مقرون به صرفه تری مانند سدان کوچک CT4 قرار داد. در آینده نزدیک در مارک های دیگر در مجموعه جنرال موتورز موجود خواهد بود.

سیستم مشابهی سال آینده در Ford Mustang Mach-E آغاز خواهد شد. برخی از BMW ها با ویژگی Extended Traffic Jam امروز قابل انتخاب هستند ، اگرچه فقط در سرعت پایین کار می کنند.

واقعیت افزوده

شما  در خودرو دستورالعمل های پی در پی سیستم ناوبری خود را دنبال می کنید ، و ناگهان صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی مرکزی تصویری از نمای پیش رو را نشان می دهد ، همراه با داده ها و علائمی که نمی توانید در زندگی واقعی ببینید. نگران نباشید – چشم اندازهای وارونه از “چیزهای عجیب” را نمی بینید.

آنچه شما متوجه آن می شوید فناوری واقعیت افزوده خودروی شما است که زمینه بیشتری در مورد محیط شما به شما می دهد.  سیستم سرگرمی MBUX مرسدس بنز ، یک پوشش گرافیکی را روی صفحه مرکزی ارایه می کند. به عنوان مثال اگر از سیستم ناوبری اتومبیل استفاده می کنید ، نمای نقشه با یک دوربین زنده با سیگنال های چرخشی متحرک نشان داده می شود که به شما نشان می دهد کجا باید چرخش کنید. این ویژگی به آرامی به سایر مدل ها نیز ، مانند مدل جدید 2021 کادیلاک اسکالاد می رسد.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *