نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 11:57 ب.ظ

اتصال به اینترنت همانند اکسیژن برای تحقیقات است

Internet connectivity is oxygen for research and development work

16 اکتبر 2020توسط دانشگاه ایلینوی در Urbana-Champaignامانوئل توگو ، معمار فناوری اطلاعات دانشگاه غنا ، طی یک IU Health CheckUp که توسط Paul Hixson ، دانشگاه ایلینوی انجام شد ، به مرکز عملیات شبکه پردیس دانشگاه رفت. اعتبار: کالج ACES ، دانشگاه ایلینوی.

دسترسی سریع و مطمئن به اینترنت برای فعالیتهای تحقیق و توسعه در سراسر جهان امری اساسی است. اتصال بی وقفه امتیازی است که ما اغلب آن را مسلم می دانیم. اما در کشورهای در حال توسعه ، محدودیت های فن آوری می تواند مانع ارتباطات کارآمد شود و معایب قابل توجهی ایجاد کند.

پیت گلداسمیت ، مدیر آزمایشگاه نوآوری سویا در دانشگاه ایلینوی ، از نزدیک با سازمان های شریک در چندین کشور آفریقایی همکاری می کند. وی متوجه شد که همکاران آفریقایی او اغلب با مشکلات تکنولوژیکی روبرو هستند که ارتباطات را بسیار چالش برانگیز می کند. به عنوان مثال ، گاهی اوقات مجبور بودند به تلفن های همراه خود اعتماد کنند زیرا دسترسی اینترنتی موسسه آنها غیرقابل اعتماد بود.

گلداسمیت با دو متخصص IT ، مدیر ارشد اطلاعات سابق Paul Hixson و مدیر تحقیقات IT و نوآوری تریسی اسمیت ، همکاری کرد تا چالش های تکنولوژیکی موسسات کشورهای در حال توسعه را بررسی کند.

هکسسون می گوید: “اتصال  ، همانند دستگاههای اکسیژن ساز است.” “این یک نیاز اساسی است که اغلب حتی به عنوان یک مسئله شناخته نمی شود. اما عدم اتصال به شدت مانع توانایی سازمان برای انجام عملکردهای ساده ، انجام تحقیقات و رقابت برای دریافت کمک های مالی می شود.”

گلداسمیت ، هیکسون و اسمیت مطالعه موردی عمیقی از زیرساخت های فن آوری ارتباطات اطلاعاتی (ICT) را در انستیتوی تحقیقات کشاورزی ساوانا (SARI) ، یک ایستگاه تحقیقاتی پیشرو در غنا و همکاری نزدیک را با SIL انجام دادند.

مطالعه موردی شامل گروه های متمرکز ، مصاحبه ها و تجزیه و تحلیل فن آوری تجهیزات و ارتباطات SARI بود. بر اساس این مطالعه ، تیم تحقیقاتی ICT Health Checkup ، یک روش ارزیابی برای مدیران فناوری اطلاعات برای ارزیابی روشمند وضعیت فعلی سیستم خود ، شناسایی شکاف های موثر بر عملکرد و مراحل مستند سازی برای اصلاح ، تهیه کردند.

ابزار ICT Health Checkup به طور سیستماتیک چهار عنصر اصلی زیرساخت ICT را ارزیابی می کند. اولین قدم به اتصال و پهنای باند ، شناسایی پهنای باند مورد نیاز برای تأمین نیازهای موسسه و اینکه آیا دارای اتصال بی وقفه فیبر به اینترنت جهانی است ، متمرکز است. در مرحله دوم ، زیرساختهای اصلی فیزیکی از جمله برق قابل اطمینان ، طراحی شبکه محلی و هر دو قابلیت اتصال سیمی و بی سیم مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.

در مرحله سوم ارائه خدمات موجود در اینترانت برای محققان مانند ذخیره سازی محلی ، روش های پشتیبان گیری از داده ها ، کنترل دسترسی ، رویه های امنیتی ، سرویس ایمیل و دسترسی به فضای ابری بررسی می شود. سرانجام ، گام چهارم به منابع انسانی و الزامات پشتیبانی فنی برای برنامه ریزی و مدیریت زیرساخت IT موسسه می پردازد.

 هندریکس می گوید:

با استفاده از این ابزار ، موسسات می توانند از طریق یک چک لیست ،بررسی کنند در هر نقطه” توقف “وجود دارد. اگر قرمز باشد ، می دانید که چیزی وجود دارد که باید برطرف شود ، زیرا شرایطی وجود دارد که به عنوان یک بلوک عمل می کند و شما نمی توانید ادامه دهید تا زمانی که چراغ های سبز روشن نشوند. بنابراین تبدیل همه چیز از قرمز به سبز در هر مرحله بسیار مهم است ؛ به طور متناوب هر مرحله را یک بار  باید طی کنید و قبل از رفتن به مرحله بعدی مطمئن شوید که درست شده است .

محققان آزمایش ICT Health را با یک معاینه پزشکی مقایسه می کنند که شرایط فعلی را اندازه گیری می کند و می تواند به عنوان یک ابزار معیار برای اندازه گیری پیشرفت ها مورد استفاده قرار گیرد.

گلداسمیت می گوید از این ابزار می توان برای توانمندسازی سازمانها استفاده کرد تا بتوانند خودکفا باشند. وی خاطرنشان می کند: “با اتصال مناسب می توانید داده های تحقیق را مدیریت و ذخیره کنید ، برای دریافت کمک هزینه رقابت کنید و جوایز را مدیریت کنید.” “این بنیادی است که به موسسات اجازه می دهد در یک زمینه جهانی مشارکت کامل داشته باشند.”

تیم تحقیقاتی در حال گسترش مطالعه ، جمع آوری داده ها از 9 موسسه و پنج سازمان شبکه ای است که در سه کشور فعالیت می کنند تا تصویر قوی تری از چالش های اتصال به اینترنت و راه حل های بالقوه در سراسر آفریقا ایجاد کنند.

آنها همچنین با شبکه های ملی تحقیقات و آموزشNREN در هر یک از کشورهای جنوب صحرای آفریقا که SIL در آنها همکاری می کند همکاری می کنند. این NREN های آفریقایی با اینترنت 2 قابل مقایسه هستند ، که یک شریک اساسی در گسترش و استفاده از رایانه های پیشرفته است .

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *