نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 5:54 ق.ظ

قطع ارتباط تسلا با رسانه ها !

Tesla CEO Elon Musk gestures as he arrives to visit the construction site of the future US electric car giant in Gruenheide near

19 اکتبر 2020توسط ژولیت میشل  ایلون ماسک مدیر عامل تسلا هنگام ورود به بازدید از سایت ساخت غول اتومبیل های الکتریکی آینده ایالات متحده در Gruenheide در نزدیکی برلین در ماه سپتامبر

از تسلا چه خبر های جدیدی هست ؟ گفتن این مسئله دشوار است ، زیرا به نظر می رسد این خودروساز برقی با رشد سریع گام غیرمعمولی را برای انحلال بخش روابط رسانه ای خود که به خبرنگاران پاسخ می دهد ، برداشته است.

تماس ها و ایمیل های ارسالی از خبرگزاری فرانسه و سایر رسانه ها به مقر تسلا در کالیفرنیا چند روز قبل در مورد به روزرسانی مالی سه ماهه این شرکت بی پاسخ بود.

وب سایت خبری تخصصی الکتریک در اوایل ماه جاری گزارش داد که تسلا بخش ارتباطات رسانه ای خود را منحل کرده و به عنوان اولین خودروساز قطع ارتباط با مطبوعات شناخته شده است.

اما هنوز ایلون ماسک ، مدیر اجرایی از طریق وب سایت خود و حساب توییتر ، با سرمایه گذاران و مردم ارتباط برقرار می کند.اما رسانه های خبری این شرکت از برخورد با تسلا ابراز ناامیدی می کنند.

استیو لووین ، روزنامه نگار در Medium که بخش خودروهای الکتریکی را دنبال می کند ، گفت: “من ماه ها است که پاسخی از تسلا دریافت نکرده ام.”

“نمی توانم بگویم چند ماه است. اما پاسخی را اخیراً به خاطر نمی آورم.”

استعلام دفاتر تسلا در چین و دفاتر اروپایی نیز بی پاسخ بود.

در حالی که بسیاری از شرکت های بزرگ با رسانه ها تنگ نظر هستند ، اقدام تسلا در قطع قطع مطبوعات برای یک شرکت با قد و قامت بی سابقه است.

یک تحلیلگر می گوید تسلا به دپارتمان ارتباطات رسانه ای نیازی ندارد زیرا مشتریانش “مدافع” خودروساز برقی با رشد سریع هستند.

در مصاحبه اخیر بصورت پادکست با نیویورک تایمز ، ماسک ابراز سرخوردگی از پوشش رسانه ای روز باتری تسلا در ماه سپتامبر کرد ، جایی که این شرکت از آخرین فن آوری خود رونمایی کرد.

وی گفت: “پوشش خبری این رویداد ناراحت کننده بود.”

“بسیاری از مطبوعات واقعاً انعکاس غم انگیزی داشتند که ناشی از درک آنها بود.”

سنت شکنی برای تسلا ، که تنها خودروساز بزرگی است که مستقیماً اتومبیل را به مشتری می فروشد و از فروشندگان مستقل در ایالات متحده با وجود محدودیت در برخی از ایالت ها اجتناب می کند ، موضوع جدیدی نیست.

این مدیر عامل پر زرق و برق همچنین در مورد یک قرارداد نادر مذاکره کرده است که اگر قیمت سهام تسلا به سطوح مشخصی برسد ، می تواند بیش از 50 میلیارد دلار برای او جبران کند ، اما در صورت لغزش شرکت او را با مشکل اساسی مواجه کند .

حداقل یک تحلیلگر گفت که رویکرد تسلا در ارتباطات منطقی است و نشان دهنده توانایی آن در انتقال پیام خود بدون رسانه های خبری است.

تریپ چودری ، تحلیلگر تحقیقات Global Equities ، گفت: “تسلا به هیچ وجه به بخش روابط عمومی نیازی ندارد.”

چودری گفت که مشتریان تسلا “مدافع” این شرکت هستند و ماسک با 39 میلیون دنبال کننده توییتر ارتباط مستقیم دارد.

وی گفت: “اگر شرکتی محصول عالی و مشتری هجومی داشته باشد ، بخش روابط عمومی کاملاً منسوخ است.” https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *