نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 4:31 ب.ظ

نسل بعدی اتحادیه اروپا – ابزار جدید بازیابی کمیسیون اروپا

https://www.clustercollaboration.eu/sites/default/files/field/image/european_commission.svg__7.png

کمیسیون اروپا پیشنهاد خود را برای یک برنامه بهبود بزرگ ارائه داده است. برای اطمینان از بهبودی پایدار ، یکنواخت ، فراگیر و عادلانه برای همه کشورهای عضو ، کمیسیون اروپا پیشنهاد می کند که یک ابزار بهبود جدید ، برای نسل آینده اتحادیه اروپا ، با یک بودجه قدرتمند ، مدرن و تجدید نظر شده در بلند مدت اتحادیه اروپا ایجاد کند. این کمیسیون همچنین از برنامه کار تنظیم شده خود برای سال 2020 رونمایی کرده است ، که اقدامات لازم برای پیشبرد بهبود و مقاومت اروپا را در اولویت قرار خواهد داد.

اتحادیه اروپا با افزایش سقف منابع خود تا 2.00٪ از درآمد ناخالص ملی اتحادیه اروپا ، به جمع اوری منابع خواهد پرداخت و به کمیسیون این امکان را می دهد تا از اعتبار خود برای وام 750 میلیارد یورویی در بازارهای مالی استفاده کند. این بودجه اضافی از طریق برنامه های اتحادیه اروپا هدایت می شود و برای مدت طولانی در بودجه های آینده اتحادیه اروپا بازپرداخت می شود – قبل از سال 2028 و بعد از سال 2058. برای کمک به انجام این کار به روش عادلانه و مشترک ، کمیسیون تعدادی از منابع جدید خود را ارایه می کند. . علاوه بر این ، به منظور تأمین اعتبار در اسرع وقت برای پاسخگویی به نیازهای ضروری ، کمیسیون پیشنهاد می کند چهارچوب مالی فعلی چند ساله 2014-2020 را اصلاح کند تا 11.5 میلیارد یورو دیگر از بودجه موجود در سال 2020 نیز فراهم شود. پول جمع آوری شده برای نسل بعدی اتحادیه اروپا در سه ستون سرمایه گذاری می شود:

https://www.clustercollaboration.eu/sites/default/files/WYSIWYG_uploads/next_generation_eu_1.png

1. حمایت از کشورهای عضو با سرمایه گذاری و اصلاحات:

    تسهیلات جدید برای ترمیم و انعطاف پذیری به میزان 560 میلیارد یورو برای سرمایه گذاری و اصلاحات از جمله در رابطه با انتقال به اقتصاد سبز و دیجیتال و تاب آوری اقتصادهای ملی  انجام می شود و این مواردرا با اولویت های اتحادیه اروپا پیوند می دهد.

2. شروع اقتصاد اقتصادی اتحادیه اروپا با ایجاد انگیزه در سرمایه گذاری های خصوصی:

    یک ابزار جدید پشتیبانی از پرداخت پول ، منابع خصوصی را به منظور پشتیبانی فوری از شرکت های در حال فعالیت اروپا در بخش ها ، مناطق و کشورهایی که بیشترین آسیب را  دیده اند کمک می کند. این برنامه می تواند از سال 2020 عملیاتی شود و بودجه ای معادل 31 میلیارد یورو داشته باشد ، با هدف باز کردن راه  300 میلیارد یورو از پرداخت بدهی شرکت ها در همه بخش های اقتصادی و آماده سازی آنها برای آینده ای پاک تر ، دیجیتالی و انعطاف پذیر.

    به منظور همکاری سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های سراسر اتحادیه ، InvestEU ، برنامه سرمایه گذاری پرچمداران اروپا را به 15.3 میلیارد یورو ارتقا می دهد.

    این صندوق ، یک صندوق سرمایه گذاری استراتژیک جدید است که برای سرمایه گذاری تا 150 میلیارد یورو برای تقویت بخشهای استراتژیک ایجاد شده است ، به ویژه آنهایی که به انتقال سبز و دیجیتال مرتبط هستند و زنجیره های ارزش اصلی در بازار داخلی  را دارا هستند .

3. پرداختن به دروس بحران:

    یک برنامه جدید بهداشتی ، EU4Health ، برای تقویت امنیت سلامت و آماده سازی برای بحران های بهداشتی آینده با بودجه 9.4 میلیارد یورو تاسیس می شود.تامین 2 میلیارد یوروبرای نجات اتحادیه اروپا و مکانیسم حفاظت از اتحادیه ، که برای تجهیز این اتحادیه برای آماده سازی و پاسخ به بحران های آینده تقویت خواهد شد. مبلغ 94.4 میلیارد یورو نیز برای تأمین اعتبار تحقیقات حیاتی در بهداشت ، تاب آوری و انتقال سبز و دیجیتال تقویت تامین خواهد شد.

    حمایت از شرکای جهانی اروپا از طریق 16.5 میلیارد یورو دیگر برای اقدامات خارجی ، از جمله کمک های بشردوستانه می باشد.

دستیابی به توافقنامه سیاسی سریع در مورد نسل بعدی اتحادیه اروپا و بودجه کل اتحادیه اروپا برای 2021-2027 در سطح شورای اروپا تا ماه ژوئیه لازم است انجام شود تا پویایی جدید به بهبود وضعیت و تجهیز اتحادیه اروپا با ابزاری قدرتمند برای بازگرداندن اقتصاد  به حالت نرمال و ساختن برای آینده روی آورد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *