نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 آذر 1403 9:20 ب.ظ

چگونه شکست ، در چارچوب نوآوری شما را در مسیر موفقیت قرار می دهد

از حسین الموساوی

وقتی به برخی از نام‌های معروف امروزی نگاه می‌کنیم، به کارآفرینان مبتکر و خلاق پشت سر آنها فکر می‌کنیم.

ما آیفون های اپل خود را به خودروهای تسلا متصل می کنیم و اخبار خود را از توییتر دریافت می کنیم. ما این شرکت ها را مظهر معنای موفقیت در قرن بیست و یکم می بینیم. اما ما به این فکر نمی‌کنیم که چگونه ایده‌های انقلابی تنها پس از هزاران شکست باقی می‌مانند.

نوآوری وجود دارد زیرا مشکلات وجود دارد. و این کارآفرینان هستند که این مشکلات را شناسایی کرده و برای حل آنها تلاش می کنند و مسئول ایجاد نوآوری هستند. اما در پس هر داستان موفقیت، فهرستی طولانی از شکست ها وجود دارد.

جیمز دایسون: درسی برای غلبه بر شکست

مورد جیمز دایسون، بنیانگذار جاروبرقی های معروف دایسون را در نظر بگیرید. دایسون تصمیم گرفت تا مشکل جاروهای ناکارآمد و کیسه ای را که به مرور زمان مکش خود را از دست داده بودند، حل کند. این یک مشکل رایج بود که سال ها حل نشده بود.

دایسون 5127 نمونه اولیه را طی پنج سال طراحی و آزمایش کرد تا اینکه سرانجام کد را شکست و خلاء ایجاد کرد که کارساز بود. نتیجه پاک کننده G-Force در سال 1983 بود، یک سیستم جاروبرقی کاملاً جدید که در ارایه اولیه ژاپنی خود به محبوبیت رسید.

بقیه اش تاریخ است، درست است؟

در واقعیت، موفقیت دایسون تضمینی نبود. بازگرداندن خلاء نوآورانه خود به بریتانیا تقریباً از سوی همه خرده فروشان بزرگ رد شد. چرا؟ این مشکل را خیلی خوب حل کرد – خلاء بدون کیسه به عنوان تهدیدی برای تجارت مداوم بازار کیسه های گرد و غبار قابل تعویض در نظر گرفته شد.

غلبه بر شکست اغلب به معنای موفقیت است، اما می تواند به معنای ضربه زدن به دیوار دیگری نیز باشد.

دایسون بدون نگرانی، محصول خود را مستقیماً از طریق شرکت تولیدی خود به دست مصرف کننده برد. اکنون، دایسون یک نام شناخته شده جهانی است و به جای اینکه به خرده فروشان وابسته باشد، یک مدل کسب و کار مستقیم به مصرف کننده ایجاد کرد که این صنعت را مختل کرده است.

داستان دایسون شکست را به عنوان یک فرصت بازنگری می کند. همین فرصت‌ها برای نوآوران در سراسر جهان امروز وجود دارد – اگر فقط چشمی برای دیدن آنها داشته باشیم.

تبدیل شکست به نوآوری

1. هر شکست یک درس منحصر به فرد در بهبود ارائه می دهد

احتمالاً این جمله را شنیده اید که “شکست یک گزینه نیست.” اما در دنیای نوآوری، شکست ضروری است. برای ایجاد چیزی جدید، باید مایل به شکست باشید – و اغلب شکست بخورید.

نکته کلیدی این است که شکست را به عنوان یک فرصت یادگیری مجدداً در نظر بگیرید. چه چیزی اشتباه پیش رفت؟ دفعه بعد چه کاری را می توانید متفاوت انجام دهید؟ چگونه می توانید ایده خود را بهبود بخشید؟ چه عنصری از ایده فعلی شما می تواند ایده جدیدی را به وجود آورد؟

وقتی شکست را به عنوان یک فرصت یادگیری تلقی کنید، بسیار کمتر دلهره آور می شود. و با هر درس جدید، خود را یک قدم به موفقیت نزدیکتر می کنید.

2. شکست های شما با یک داستان موفقیت همراه است

آیا می توانید تصور کنید که جیمز دایسون چه احساسی باید داشته باشد وقتی که داستان موفقیت ژاپنی او در ابتدا یک شکست در بریتانیا بود؟ در آن مرحله تسلیم شدن آسان خواهد بود – بالاخره او قبلاً به سطحی از موفقیت دست یافته بود. اما دایسون تسلیم نشد.

در عوض، او این «شکست» را پذیرفت و ورق را برگرداند و فصل جدیدی را در داستان خود آغاز کرد. حرکت رو به جلو کلیدی برای بازنگری شکست به عنوان نوآوری بالقوه است. آن را به‌عنوان فرصتی برای شروع دوباره ببینید، نه نشانه‌ای از اینکه باید به‌کلی تسلیم شوید.

از خود بپرسید، چه چیزی به طور بالقوه می تواند از خاکستر این شکست برخاست؟ چه فرصت جدیدی ایجاد شده است؟ چگونه می توانم از آموخته هایم برای شروع کاری حتی بهتر استفاده کنم؟

3. اولین تلاش شما ممکن است کامل نباشد و این اشکالی ندارد

هیچ چیز “شکست” را فریاد نمی زند! مانند یک پیش نویس اول. کارآفرینان هر روز این را می‌بینند—اولین محصول یا خدمات آنها اغلب آن موفقیتی نیست که انتظارش را داشتند. کافی است بسیاری از نوآوران بالقوه را متقاعد کنیم که کل سرمایه گذاری خود را کنار بگذارند.

اما حقیقت این است که اولین تلاش شما نباید کامل باشد. در واقع، نباید اینطور باشد – به یاد داشته باشید، شما در اینجا در حال نوآوری هستید! هدف این است که چیزی جدید و بهتر از آنچه در حال حاضر وجود دارد ایجاد کنیم، نه اینکه دقیقاً آن را تکرار کنیم.

از هر مبتکر موفقی بپرسید، و احتمالاً همان چیزی را خواهید شنید: اولین محصول آنها بسیار عالی بود. اولین ایده آنها ممکن است یک محصول یا خدمات در یک صنعت کاملاً متفاوت باشد. آنچه مهم است این است که آنها اولین قدم را برداشتند، از شکست هایشان درس گرفتند و همانطور که پتانسیل را در ایده ناقص خود دیدند، به حرکت خود ادامه دادند.

دفعه بعد که با شکست مواجه شدید، تسلیم نشوید. به آن به عنوان فرصتی برای خلق چیزی حتی بهتر نگاه کنید. شما هرگز نمی دانید. اولین “شکست” شما در واقع می تواند پله ای برای بزرگترین موفقیت شما باشد.

شکست در چارچوب مجدد: همه چیز مربوط به دیدگاه است

کارآفرینان و نوآوران می خواهند ببینند کار سختشان به موفقیت تبدیل می شود. اما واقعیت این است که موفقیت به ندرت آسان به دست می‌آید – اغلب نتیجه سال‌ها (یا حتی دهه‌ها) شکست است. نکته کلیدی این است که دیدگاه مناسبی در مورد آن شکست ها داشته باشید.

وقتی شکست ها را به عنوان فرصت هایی برای رشد و پیشرفت در نظر بگیرید، آنها بسیار کمتر دلهره آور می شوند. و با هر درس جدید، خود را یک قدم به موفقیت نزدیک می کنید.

بنابراین، دفعه بعد که با شکست مواجه شدید، این سه مورد را به خاطر بسپارید:

  • هر شکست یک درس منحصر به فرد در بهبود ارائه می دهد.
  • شکست های شما یک داستان موفقیت در راه است.
  • اولین تلاش شما ممکن است کامل نباشد و این اشکالی ندارد.

وقتی صحبت از شکست می شود، دیدگاه همه چیز است. با تغییر نحوه نگرش به آنها، می توانید حتی بزرگترین شکست های خود را به فرصت هایی برای نوآوری و موفقیت تبدیل کنید.

پست توسط: حسین الموساوی

حسین آلموساوی یک طراح و مبتکر مشهور است که در صنایع مختلف در سراسر جهان کار کرده است و برای شرکت‌هایی مانند نایک، اپل، گوگل، آدیداس، EA Sports، اینتل و فورد موتور مشاوره ایجاد کرده است. حسین به عنوان سخنران اصلی در زمینه نوآوری و طراحی، همچنین در چندین دانشگاه مانند The New School تدریس کرده است. در سال 2019، حسین استودیوی موساوی، یک استودیوی طراحی چند رشته‌ای را تأسیس کرد که متخصص در خلق تجربیات به یاد ماندنی، نمادین و جسورانه است. او عاشق محو کردن خطوط بین طراحی محصول، جلوه های بصری و داستان سرایی است. او نویسنده کتاب The Innovator’s Handbook: A Short Guide to Unleashing Creative Mindset است.

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *