نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 5:56 ق.ظ

رسیدن از ایده به محصول نهایی

نوشته کرک گراتول

برای کارآفرینان بی تجربه و باتجربه، فرآیند طراحی محصول می تواند دشوار باشد. بسیاری از کارآفرینان پس از ارائه ایده‌ای ارزشمند، دلسرد می‌شوند، وقتی متوجه می‌شوند که فکر کردن به ایده بخش آسان سفر بوده است و برای رسیدن به موفقیت، کار بسیار بیشتری لازم است.

اگر می خواهید محصول موفقی خلق کنید، داشتن یک برنامه طراحی محصول مهم است. چه ایده محصول شما در قفسه های یک فروشگاه فیزیکی فروخته شود یا به صورت دیجیتالی قابل دسترسی باشد، پیروی از این فرآیند راهی مطمئن برای رسیدن سریع و با حداقل استرس به اهدافتان است.

درک فرآیند طراحی محصول

فرآیند طراحی محصول راهی برای تبدیل یک ایده از یک فکر صرف روی کاغذ به یک محصول کاربردی، تولیدی و قابل فروش است. این یک فرآیند خطی نیست و شامل پنج مرحله است که هر یک هدف خاصی دارد که می‌توان آن را بعداً برای تنظیم روند حرکت رو به جلو به آن بازگرداند.

مراحل طراحی محصول عبارتند از:

1. تحقیق و ایده پردازی

اولین قدم در هنگام معرفی یک محصول به بازار، انجام تحقیقات و جمع آوری داده ها در مورد روندهای کاربر و بازار است. این بینش ارزشمندی را در مورد رقبا ارائه می دهد و پیش بینی می کند که محصول یا طرح شما پس از عرضه در صنعت چگونه عمل می کند. درک اینکه مشتریان شما چه کسانی هستند، محصول شما چگونه نیازهای آنها را برآورده می کند و ارزیابی بازار گسترده تر به شما امکان می دهد مزیت رقابتی خود را تعیین کنید.

2. توسعه مفهوم و کنترل خلق هنر

طرح مفهومی گام بعدی برای ارائه ایده بر روی کاغذ و بعداً به یک طراحی دیجیتال CAD است. در طول این مرحله، شما می خواهید یک طرح صنعتی ایجاد کنید که بتواند به فرآیند تولید تبدیل شود و همچنین  درباره مشکلی که در حال حل آن هستید صحبت کند.

3. نمونه سازی و اعتبار سنجی

هنگام ایجاد یک محصول، چندین دور نمونه سازی انجام می شود زیرا هنر کنترل به یک محصول ملموس تبدیل می شود. یک نمونه اولیه خشن اغلب از طریق دورهای تکرار تبدیل می شود تا اندازه، طراحی و عملکرد را محکم کند.

4. آزمایش و پالایش

آزمایش نمونه اولیه برای اطمینان از عملکرد مناسب و همچنین تناسب بازار ضروری است. درگیر کردن افراد دیگر در فرآیند آزمایش تضمین می کند که قضاوت شما با تمایل به تکمیل این مرحله تیره و تار نمی شود.

5. اجرا / ساخت

در نهایت، شما نیاز دارید که ایده خود را به واقعیت تبدیل کنید. کارهای بیشتری که در مراحل قبلی انجام شده است، امکان انتقال یکپارچه به تولید را فراهم می کند. همانطور که محصول شما برای تولید ارسال می شود، پیاده سازی استراتژی بازاریابی و توزیع خود را آغاز کنید تا بتوانید بازخورد، پیش سفارش ها را دریافت کنید و چرخه فروش را شروع کنید تا بتوانید به محض آماده شدن موجودی را تبدیل کنید.

اهمیت فرآیند طراحی محصول

این فرآیند می تواند به سرعت طاقت فرسا شود، تا حدی به لطف ماهیت مشارکتی آن. اگرچه ممکن است دقیقاً بدانید که در پایان می خواهید چه چیزی را ببینید، ممکن است افراد زیادی درگیر باشند، بنابراین مهم است که همه دیدگاه شما را درک کنند. قرار دادن همه افراد در یک صفحه به جلوگیری از تغییرات یا تجدید نظرهای غیر ضروری بعدا کمک می کند.

همچنین بسیار مهم است که کار همه به موقع تکمیل شود تا از تاخیر جلوگیری شود. عدم انجام این کار می تواند بعداً در فرآیند زمانی که ضرب الاجل ها واقعاً مهم هستند به یک مشکل بزرگ تبدیل شود. به عنوان مثال، اگر در تاریخ عرضه مورد انتظار تحویل نگیرید، ممکن است قبل از اینکه محصول شما در دست مشتریان باشد، اعتبار برند خود را خدشه دار کنید.

عبور از فرآیند

نکاتی برای پیمایش موفقیت آمیز فرآیند طراحی محصول وجود دارد:

سوالات درست بپرسید. اگرچه رسیدن سریع به محصول نهایی مهم است، اما رسیدن به پایان با محصول عالی هدف واقعی شماست. اگر به خط پایان برسید و محصولی را که تصور می‌کردید در اختیار ندارید، کار زیادی دارید تا بفهمید تیم شما کجا اشتباه کرده است و ممکن است بازسازی کامل انجام شود.

هیچ‌کس نمی‌خواهد بعد از ماه‌ها زمان و انرژی که قبلاً صرف شده است، از اول شروع کند، بنابراین در هر مرحله از فرآیند، اگر چیزی نامشخص است از پرسیدن سؤال نترسید. در مورد جزئیات خاصی پرس و جو کنید که نحوه عملکرد فاز را روشن می کند، مشخص می کند که در پایان مرحله چه چیزی می توانید انتظار داشته باشید، و آنچه ممکن است برای ادامه مرحله بعدی از شما نیاز باشد را شناسایی کنید.

جلوتر برویدزیرا ماندن در راس چیزها ضرری ندارد. همانطور که تحقیقات خود را انجام می‌دهید و در آینده کار می‌کنید، آمادگی بیشتری برای بحث در مورد اهداف خود با تیم طراحی خود خواهید داشت تا به پیشبرد امور کمک کنید. با این حال، کار پیش رو به این معنا نیست که خودتان مرحله بعدی را تکمیل کنید و انتظار داشته باشید که بقیه اعضای تیم به کارهایی که انجام داده اید برسند یا با آنها همراهی کنند. اگر یک تیم حرفه ای از طراحان را استخدام کرده اید، باید از مشاوره آنها استفاده کنید و از مجموعه مهارت های آنها استفاده کنید.

کاربر را در نظر داشته باشید. تنها چند بار در فرآیند طراحی محصول وجود دارد که کاربران محصول شما به صراحت ذکر می شوند: در طول مراحل “تحقیق و ایده پردازی” و “تست و پالایش”. با این حال، شما در حال ساخت یک محصول برای کاربر هستید و هر اقدامی که انجام می شود باید نشان دهنده نیازها و خواسته های او باشد. کاری که در همان ابتدا در مرحله تحقیق انجام می شود، پایه و اساس این را می گذارد که در هنگام حرکت در فرآیند و تصمیم گیری های کوچک و بزرگ در مورد طراحی محصول خود به چه چیزی فکر کنید.

از بازگشت نترسید همانطور که قبلاً بحث شد، فرآیند طراحی محصول ساده و یک مدل خطی نیست. تکمیل یک مرحله مانع از بازگشت شما به مرحله دیگر برای مرجع یا تجدید نظر نمی شود. این امر به ویژه در مرحله آزمایش و پالایش اعمال می شود. ممکن است لازم باشد چندین بار محصول خود را آزمایش کنید تا تمام اطلاعات لازم را از مصرف کنندگان دریافت کنید و مطمئن شوید که محصول به درستی کار می کند.

همچنین ممکن است لازم باشد به فازهای قبلی بازگردید تا نمونه های اولیه جدیدی برای مصرف کنندگان ایجاد کنید تا آزمایش کنند. بازگشت به مرحله قبلی به معنای عقب نشینی نیست. در واقع، بازگشت به مرحله و اصلاح کار می تواند شما را جلوتر قرار دهد و از بروز حوادث ناگوار در آینده جلوگیری کند.

استرس نداشته باشید . پیمایش در فرآیند طراحی محصول می تواند چالش برانگیز باشد، چه در حال ساخت اولین محصول خود یا پنجاه و یکمین محصول خود باشید. و از آنجا که هر محصول متفاوت است، هرمورد طراحی محصول نیز کمی متفاوت خواهد بود. در حین انجام هر مرحله از این نکات استفاده کنید تا به روند روان کمک کنید و از هر گونه مانعی که می تواند شما را از نظر زمان و هزینه به عقب براند، جلوگیری کنید.

به یاد داشته باشید که این یک فرآیند پیچیده است که شامل افراد مختلف با مهارت های مختلف است. اگر بتوانید در سطح بالایی قرار داشته باشید و از پس مشکلات برآیید، به تبدیل ایده محصول خود به واقعیت نزدیک تر خواهید شد.

پست توسط: Kirk Grathwol

Kirk Grathwol معاون طراحی در Jupiter Design است و بیش از 25 سال تجربه طراحی با شرکت‌های بزرگ و کوچک از جمله Hasbro و Sevan Design & Marketing دارد. کرک در زمینه بسته بندی، محصولات و گرایش های طراحی برند پیشرو است و منجر به توسعه هزاران محصول موفق فعلی و گذشته در خرده فروشی شده است.

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *