نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

11 اردیبهشت 1403 4:22 ب.ظ

کاهش ضایعات مواد غذایی برای افزایش دسترسی به غذاهای مقرون به صرفه

زک وین | دفتر خبری MIT -5 ژانویه 2022

حدود یک سوم از منابع غذایی جهان هرگز خورده نمی شود. این بدان معناست که آب، نیروی کار، انرژی و کودی که برای رشد، فرآوری و توزیع غذا صرف می‌شود، هدر می‌رود.

در سوی دیگر زنجیره تامین، مصرف کنندگانی هستند که پول نقد ندارند، که در سال های اخیر به دلیل عواملی مانند همه گیری کووید-19 و تورم مضطرب شده اند.

Spoiler Alert، شرکتی که توسط دو فارغ‌التحصیل MIT تأسیس شده است، به شرکت‌ها کمک می‌کند تا با پلتفرمی که مارک‌های اصلی غذا و نوشیدنی را با خواربارفروش‌ها، خرده‌فروشان و سازمان‌های غیرانتفاعی مرتبط می‌کند، شکاف بین ضایعات غذایی و ناامنی غذایی را پر کنند. این پلتفرم به برندها کمک می‌کند تا روزها، هفته‌ها و ماه‌های اضافی و کوتاه‌مدت موجودی را قبل از انقضا تخفیف داده یا اهدا کنند.

Ricky Ashenfelter MBA ’15، که شرکت را با امیلی مالینا MBA ’15 بنیانگذاری کرد، می گوید: مقدار عظیمی از داده های کم استفاده در فضای تولید و توزیع وجود دارد که منجر به هدر رفتن مواد غذایی خوب می شود.

Spoiler Alert به برندها کمک می‌کند تا داده‌های موجودی سرگردان را مدیریت کنند، پیشنهادهایی برای خریداران بالقوه ایجاد کنند، و پیشنهادات را بررسی و قبول کنند. این پلتفرم برای کار با سیستم‌های موجودی و تکمیل موجود شرکت‌ها، با استفاده از خودکارسازی و هوشمندی قیمت‌گذاری برای ساده‌سازی بیشتر فروش، طراحی شده است.

اشنفلتر می گوید: «در سطح بالایی، ما دارای یک نرم افزار پیشگیری از ضایعات هستیم که برای تیم های فروش و زنجیره تأمین ساخته شده است. شما می توانید آن را به عنوان یک eBay خصوصی [تجارت به کسب و کار] در نظر بگیرید.

Ashenfelter با اشاره به تخمین‌های غیرانتفاعی می‌گوید : یک سازمان غیرانتفاعی که روی راه‌حل‌های آب‌وهوایی کار می‌کند ضایعات مواد غذایی را به عنوان اولویت شماره یک برای رسیدگی به بحران جهانی آب و هوا شناسایی کرده است، بنابراین این نوع ابتکارات شرکتی می‌توانند از دیدگاه زیست‌محیطی واقعاً قدرتمند باشند. ضایعات مواد غذایی عامل 8 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای در جهان است. با سطوح رو به رشد ناامنی غذایی و عدم دسترسی مردم به مواد غذایی مقرون به صرفه، مقایسه کنید، و متوجه می شوید که چگونه مقابله با ناکارآمدی زنجیره تامین می تواند تاثیر چشمگیری هم از منظر محیطی و هم از منظر اجتماعی داشته باشد. این چیزی است که به ما انگیزه می دهد.

Ashenfelter پس از چندین سال در نرم افزار پایداری و مشاوره مدیریت در صنایع خرده فروشی و محصولات مصرفی به دانشکده مدیریت اسلون MIT آمد.

او می‌گوید: من واقعاً جذب انتقال به چیزی بسیار کارآفرین‌تر شدم و نه تنها تمرکز اسلون بر کارآفرینی، بلکه تمرکز اکوسیستم گسترده‌تر MIT بر فناوری، کارآفرینی، نوآوری در فناوری پاک و موضوعات دیگر در این زمینه را نیز جلب کردم.

https://news.mit.edu

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *