نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 12:51 ق.ظ

سونی شرکت خودروسازی برقی راه اندازی می کند

07 ژانویه 2022 // توسط نیک فلاهرتی

  سونی در نمایشگاه CES 2022 اعلام کرد که یک شرکت تابعه برای فناوری خودروهای الکتریکی و بدون راننده راه اندازی می کند.

سونی قرار است در چند ماه آینده یک شرکت تابعه در زمینه حمل و نقل راه اندازی کند تا ورود خود به بازار خودروهای الکتریکی را بررسی کند.

این به دنبال توسعه پلت فرم ماشین الکتریکی Vision-S با استفاده از حسگر دوربین، ارتباطات سلولی و سرگرمی های صوتی و فناوری های نرم افزاری همراه با فناوری AImotive، Continental و ZF است که در نمایشگاه سال گذشته به عنوان نمونه اولیه کوپه عرضه شد. این ارتباط 5G را در جاده های عمومی آلمان و ژاپن در سال گذشته آزمایش کرده است.

 نمایشگاه امسال شاهد یک نسخه SUV بر اساس همان پلتفرم بود و در حال حاضر در حال انجام تست‌های تایید عملکرد در اروپا به منظور عرضه سیستم‌های کمک راننده پیشرفته سطح 2+ (ADAS) است که می‌تواند در جاده‌های عمومی استفاده شود.

این سیستم با شناسایی و تجزیه و تحلیل محیط اطراف در زمان واقعی، با سنسورهای نصب شده 360 درجه در اطراف خودرو، از رانندگی ایمن پشتیبانی می کند. این سنسورها شامل حسگرهای تصویر CMOS با حساسیت بالا، وضوح بالا و دامنه دینامیکی گسترده و سنسورهای LiDAR هستند که فضای سه بعدی را به دقت حس می کنند. علاوه بر این، این سیستم تعامل بصری راننده را در ارتباط با سیستم صوتی خودرو و سیستم HMI فراهم می کند، به طوری که راننده می تواند وضعیت محیط اطراف، مانند حضور وسایل نقلیه اضطراری، حتی از داخل خودرو را به دقت قضاوت کند.

سنسورهای زمان حرکت (ToF) برای ارائه عملکردهای نظارتی برای احراز هویت راننده و مراقبت از مسافران استفاده می شود. آنها همچنین از ژست های بصری و دستورات صوتی پشتیبانی می کنند که برای افزایش قابلیت استفاده از رابط ماشین در نظر گرفته شده است. این خودرو همچنین دارای یک عملکرد جدید است که به کاربران امکان می دهد تم نمایشگر و صداهای شتاب و کاهش سرعت خودرو را شخصی سازی کنند.

همچنین از فناوری‌های داخلی و دانش فناوری ارتباطات و امنیت ناشی از توسعه تلفن‌های هوشمند برای عملکرد از راه دور به عنوان یک فناوری مهم برای رانندگی خودکار استفاده می‌کند و قصد دارد اینها را به بازار گسترده‌تر ارائه دهد.

این شرکت به تنظیمات خودرو، قفل‌های کلید و تنظیمات کاربر اشاره می‌کند که می‌توانند با پیوند دادن خودرو به فضای ابری با استفاده از ارتباطات تلفن همراه، از جمله ارتباطات 5G، با به‌روزرسانی‌های هوایی (OTA) همگام‌سازی شوند تا امنیت و توسعه عملکردهای خدمات و ارزش را فراهم کنند.

سونی به منظور تسریع بیشتر و ارائه پیشنهادهای جدید که تجربه حمل و نقل را بیشتر می کند، یک شرکت عامل [به نام] Sony Mobility Inc را در بهار 2022 تأسیس خواهد کرد که از طریق آن شرکت قصد دارد ورود به بازار خودروهای برقی را کشف کند. هدف شرکت جدید استفاده بهینه از هوش مصنوعی و فناوری‌های روباتیک خواهد بود. این در کنار شرکت رباتیک Aibo و شرکت هواپیماهای بدون سرنشین Airpeak عمل خواهد کرد.

https://www.eenewseurope.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *