نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 3:51 ب.ظ

تحرک ارگونومیک در تجهیزات آتش نشانی و بهبود سیستم ایالات متحده

تحرک ارگونومیک در تجهیزات آتش نشانی و بهبود سیستم ایالات متحده

25 مارس 2024 -درصد شرکت‌کنندگانی که در حین انجام حرکات مشترک شغلی خاص، ناراضی بودند، از مناطق خاصی از PPE خود ناراضی بودند، یا از آنها راضی نبودند. اعتبار: علم و فناوری مدیریت اضطراری (2023). DOI: 10.48130/EMST-2023-0015

آتش نشانی به دلیل شرایط سخت و خطراتی که آتش نشانان با آن مواجه هستند، یکی از خطرناک ترین مشاغل به حساب می آید. آنها باید برای ایمنی از لباس های محافظ شخصی (PPC) و تجهیزات (PPE) استفاده کنند. علی‌رغم پیشرفت‌ها در تجهیزات حفاظتی، به‌ویژه برای خطرات حرارتی، افزایش وزن و حجم زیاد، تحرک و راحتی آتش‌نشانان را به خطر انداخته و خطر فشار بیش از حد، استرس و آسیب را تشدید می‌کند.

مطالعات مسائلی را در طراحی PPC شناسایی کرده‌اند که بر تحرک تأثیر می‌گذارد، اما تحقیقاتی وجود ندارد که به طور خاص نیازهای کاربر آتش‌نشان‌های ساختاری ایالات متحده را برای بهبود تحرک ارگونومیک هدف قرار دهد.

اکنون، علم و فناوری مدیریت اضطراری تحقیقی را با عنوان “نیازهای کاربر لباس محافظ شخصی آتش نشانان ساختاری در ایالات متحده: دیدگاه تحرک” منتشر کرده است. این مقاله به بررسی تحرک ارگونومیک PPC آتش نشانی سازه ای در ایالات متحده می پردازد، با هدف افزایش طراحی و کاهش میزان آسیب، در نهایت به نفع طراحان، توسعه دهندگان محصول و تولیدکنندگان PPC.

یک نظرسنجی Qualtrics که در سراسر ایالات متحده توزیع شده است برای ارزیابی درک آتش نشانان ساختاری در مورد تحرک لباس های شرکت کننده استفاده شد. از 420 پرسشنامه تکمیل شده نشان داد که اکثر پاسخ دهندگان مرد بودند، آتش نشانان تمام وقت با تجربه گسترده، که عمدتاً در جنوب شرقی خدمت می کردند.

در حالی که 78.1٪ از شرکت کنندگان معتقد بودند که کت و شلوار شرکت کننده آنها به درستی تناسب دارد، برخی از نگرانی ها در مورد مسائل تناسب عمومی، حجیم بودن و تحرک محدود، به ویژه در ناحیه فاق و شانه مطرح شد. ارزیابی تحرک و دامنه حرکتی نشان داد که 64٪ از شرکت کنندگان احساس می کردند که حرکت آنها توسط PPE آنها محدود شده است، به ویژه در نواحی فاق و شانه.

این مطالعه ارتباط معنی داری بین تناسب اندام مناسب و تحرک، با نارضایتی قابل توجه در نواحی مانند فاق، کمر و شانه ها هنگام انجام اعمالی مانند خم شدن، زانو زدن، و بالا بردن دست یافت. شرکت کنندگان تمایل خود را برای بهبودهای طراحی مانند وزن سبک تر، افزایش تحرک و بهبود ویژگی های راحتی مانند تهویه ابراز کرده اند.

این مطالعه بر ضرورت وجود تجهیزات مناسب‌تر که متناسب با اندازه‌گیری‌های فردی آتش‌نشانان است، تحرک را بهبود می‌بخشد و خطرات ناراحتی و جراحت را کاهش می‌دهد، تاکید کرد.

این مطالعه با توصیه‌هایی برای تجزیه و تحلیل بیشتر مسائل مربوط به تناسب و تحرک توسط سازنده و مدل PPE، بینش عمیق از گروه‌های تمرکز، و توسعه نمونه اولیه لباس‌های شرکتی با ویژگی‌های تحرک و راحتی بهبودیافته با هدایت بازخورد آتش‌نشان و ISO/TS 20141 PPE دستورالعمل های تست سازگاری به پایان می‌رسد.

https://techxplore.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *