نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 10:09 ب.ظ

مطالعه نشان می دهد که کارگران انبار آمازون دو برابر رقبا آسیب جدی می بینند

12 آوریل 2022 – آنی پالمر – گتی ایماژ

بر اساس یک مطالعه جدید، کارگران انبار آمازون در ایالات متحده در سال 2021 دو برابر بیشتر از شرکت های رقیب آسیب دیدند.

به ازای هر 100 کارگر انبار آمازون، 6.8 آسیب جدی وجود داشت. مرکز سازماندهی استراتژیک در گزارشی که  منتشر شد، اعلام کرد که این بیش از دو برابر نرخ سایر کارفرمایان در صنعت انبارداری است که به ازای هر 100 کارگر 3.3 آسیب جدی داشته اند.

SOC، که ائتلافی از اتحادیه‌های کارگری از جمله برادری بین‌المللی تیم‌سازان و اتحادیه بین‌المللی کارکنان خدمات است، داده‌هایی را که آمازون در سال 2021 به اداره ایمنی و بهداشت شغلی در مورد انبارهایش ارسال کرده بود، تجزیه و تحلیل کرد.

حتی زمانی که آمازون به بهبود ایمنی محل کار، از جمله تعهد مبنی بر تبدیل شدن به «ایمن‌ترین مکان زمین برای کار» می‌اندیشد، آسیب‌ها در انبارهای ایالات متحده بین سال‌های 2020 تا 2021 افزایش یافته است.

آمازون در سال 2021 حدود 38300 مورد مجموع جراحات را در تاسیسات خود در ایالات متحده گزارش داد که در مقایسه با 27100 جراحات در سال 2020 حدود 20 درصد افزایش یافته است. اکثریت قریب به اتفاق جراحات در سال 2021 به عنوان جراحات جدی یا جراحات طبقه بندی شده اند “که در آن کارگران به شدت صدمه دیده اند که یا قادر به انجام وظایف عادی شغلی خود نبودند (وظیفه سبک) یا مجبور به غیبت کامل از کار شوند (زمان از دست رفته).

این گزارش نشان می‌دهد که آمازون مسئول میزان «حیرت‌انگیز» جراحات کارگران در ایالات متحده بوده است. در سال 2021، آمازون تقریباً نیمی از صدمات این صنعت را به خود اختصاص داد، در حالی که یک سوم کارگران انبارهای ایالات متحده را تشکیل می داد.

در بیانیه ای، کلی نانتل، سخنگوی آمازون به قانون استخدام ناشی از بیماری همه گیر این شرکت به عنوان یکی از کاتالیزورهای افزایش صدمات قابل ثبت بین سال های 2020 و 2021 اشاره کرد. نانتل افزود، میزان آسیب قابل ثبت آمازون در سال گذشته تقریباً 13 درصد نسبت به سال 2019 کاهش یافته است.

“در حالی که هنوز کار بیشتری برای انجام دادن داریم و تا زمانی که در مورد ایمنی عالی نباشیم راضی نخواهیم بود، ما همچنان به بهبودهای قابل اندازه گیری در کاهش آسیب ها و ایمن نگه داشتن کارکنان ادامه می دهیم و از کار همه کارمندان و تیم هایی که در این تلاش مشارکت دارند قدردانی می کنیم.

در ژانویه، آمازون فاش کرد که 300 میلیون دلار برای بهبود ایمنی کارگران در سال 2021 هزینه کرده است. این شرکت اعلام کرد که میزان کارمندانی که به دلیل آسیب در محل کار از کار افتاده اند در سال 2020 نسبت به سال قبل 43 درصد کاهش یافته است.

با این حال، آمازون با فشار قانونگذاران و کارمندان خود برای رسیدگی به سرعت سرسام آور کار در انبارهای خود مواجه شده است. پاییز گذشته، سنای ایالت کالیفرنیا یک لایحه مهم را با هدف محدود کردن استفاده آمازون از سهمیه‌های بهره‌وری در تأسیسات خود تصویب کرد.

کارگران انبار و تحویل به طور معمول علیه شرکت صحبت می کنند و استدلال می کنند که “وسواس مشتری” و تمرکز آن بر تحویل سریع باعث ایجاد یک محیط کاری ناامن شده است. آنها ادعا کرده اند که سرعت کار اجازه استراحت و زمان دستشویی کافی را نمی دهد.

با افزایش تلاش‌های اتحادیه‌سازی در انبارهای آمازون، این نگرانی‌ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند. در این ماه، کارگران آمازون در استاتن آیلند نیویورک به تشکیل اولین اتحادیه در انبار آمازون رأی دادند. این اتحادیه از آمازون خواسته است تا در کنار سایر خواسته ها، نرخ بهره وری «معقول تر» را در انبار اعمال کند.

سال گذشته، جف بزوس، بنیانگذار آمازون، چشم‌اندازی را برای بهبود ایمنی محل کار این شرکت ارائه کرد و اذعان کرد که به «چشم‌انداز بهتری برای موفقیت کارکنان‌مان» نیاز دارد. آمازون همچنین مجموعه‌ای از برنامه‌های سلامتی را با هدف کاهش ۵۰ درصدی نرخ حوادث قابل ثبت تا سال ۲۰۲۵ راه‌اندازی کرد.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *