نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 12:14 ق.ظ

تقویت توصیفی برای دسترسی بصری

تقویت توصیفی برای دسترسی بصری

6 مارس 2024-توسط دیوید بردلی، Inderscience-اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

تخمین زده می شود که 280 میلیون نفر در جهان با سطوح ناتوان کننده اختلال بینایی وجود دارند. ابزار جدیدی برای توانمندسازی آن‌ها با درک بهتر از محیط اطرافشان در مجله بین‌المللی مدل‌سازی و شبیه‌سازی سیستم‌های مهندسی ارائه شده است.

S. Pavithra، T. Helan Vidhya، D. Gururaj، و P. Shanmuga Priya از گروه الکترونیک و مهندسی ارتباطات در کالج مهندسی Rajalakshmi و V. Prabhakaran از گروه مهندسی پزشکی در موسسه فناوری Aarupadai Veedu در چنای، تامیل نادو، هند، نشان داده است که یکپارچه سازی پردازش تصویر دیجیتال و فناوری صدا به آنها اجازه می دهد تا حدی شکاف بین اختلال بینایی و محیط اطراف فرد را پر کنند.

هسته رویکرد آنها در سیستمی نهفته است که تصاویر بلادرنگ را می گیرد و آنها را به توضیحات صوتی ترجمه می کند. این تیم گزارش می دهد که از الگوریتم های پیچیده تشخیص تصویر استفاده می کند که توسط یادگیری ماشین طراحی شده اند و به رایانه اجازه می دهد اشیاء درون یک صحنه را با دقت قابل توجهی شناسایی کند. محققان توضیح می‌دهند که این فرآیند توسط پلتفرم‌هایی مانند TensorFlow کمک می‌کند و تضمین می‌کند که کاربران توضیحات دقیق متناسب با محیط اطراف خود را دریافت می‌کنند.

فناوری جدید بسیار فراتر از تشخیص ساده اشیاء است. این به عنوان یک دستیار شخصی عمل می‌کند و به‌روزرسانی‌های به‌موقع در مورد اطلاعات مرتبط و خطرات بالقوه‌ای را که ممکن است در مسیریابی محیط خود، چه در خانه و چه در جاهای دیگر، با آن مواجه شوند، در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این تیم همچنین اشاره می‌کند که می‌توان از مکانیزم تماس در سیستم برای افزودن یک لایه ایمنی اضافی استفاده کرد که در شرایط اضطراری برای احضار کمک فعال می‌شود.

محققان سیستم خود را به شدت آزمایش کرده‌اند و میزان دقت بالایی را در شناسایی اشیاء اولیه (90٪ دقت) و ثانویه (80٪) نشان داده‌اند. علاوه بر این، آنها نشان داده‌اند که می‌توان آن را با محیط‌های مختلف، چه در فضای داخلی و چه در فضای باز، سازگار کرد. از این طریق خود را از راه حل های فعلی که ممکن است از نظر دامنه یا پاسخگویی محدود باشند متمایز می کند.

این تیم امیدوار است که فناوری جدید آنها با رفع نواقص فناوری های کمکی فعلی، کیفیت زندگی افراد کم بینا را بهبود بخشد. محققان پیشنهاد می کنند که با فعال کردن تعامل بلادرنگ با جهان، این نوآوری استقلال و شمول را تقویت می کند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *