نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 1:59 ق.ظ

یک سیستم پهپاد کاملاً مستقل برای فیلمبرداری و نظارت بر حیات وحش

یک سیستم پهپاد کاملاً مستقل برای فیلمبرداری و نظارت بر حیات وحش

1 فوریه 2024 -توسط Ingrid Fadelli، Tech Xplore

CineMPC در عمل. این شکل دو آزمایش را به تصویر می‌کشد که در آن CineMPC هر دو بخش درونی و بیرونی دوربین را به دستورالعمل‌های کاربر مدیریت می‌کند. ردیف اول آزمایش اولیه را نشان می‌دهد، جایی که CineMPC هر دو جنبه درونی و بیرونی را برای گرفتن یک هدف (صندلی)، با رعایت قانون یک سوم و حفظ تمرکز مدیریت می‌کند. در ردیف دوم، دو فریم از آزمایش دوم، ضبط دو هدف (ماشین و بطری) را نشان می‌دهد که الزامات مختلفی را برای فوکوس تصویر (در ابتدا تمرکز بر روی بطری و سپس روی ماشین) و موقعیت اهداف در تصویر (قرار دادن) آنها مطابق با قاعده ثلث دارند. پهپاد در تمام مدت اجرای این آزمایش ثابت می ماند. بنابراین، تمام تغییرات در ضبط از طریق دستکاری فاصله کانونی و فاصله فوکوس دوربین، ذاتی آن انجام می شود. اعتبار- Pueyo et al

پیشرفت‌های تکنولوژیکی اخیر، مانند پهپادها و دوربین‌های پیشرفته، امکانات جدید و هیجان‌انگیزی را برای فیلم‌برداری گشوده است. مهم‌تر از همه، کارگردانان فیلم اکنون می‌توانند صحنه‌هایی را از طیف وسیعی از زوایای تصویربرداری کنند که قبلاً غیرقابل دسترس و با وضوح بسیار بالاتر بودند.

محققان دانشگاه ساراگوزا و دانشگاه استنفورد اخیراً CineMPC را توسعه داده‌اند، یک سیستم سینمایی جدید که بر یک پهپاد کاملاً خودمختار متکی است که دوربین فیلمبرداری را حمل می‌کند تا چندین هدف را به‌طور خودکار فیلمبرداری کند، در حالی که دستورالعمل‌های کارگردان را دنبال می‌کند. این پلت فرم پارامترهای مختلف پهپاد و دوربین را برای برآورده کردن این دستورالعمل ها تعدیل می کند. سیستم نوآورانه این تیم، که در IEEE Transactions on Robotics مشخص شده است، می تواند موجی از نوآوری را به صنعت فیلم و سایر بخش هایی که می توانند از فیلم های ویدئویی با کیفیت بالا بهره مند شوند، به ارمغان بیاورد.

پابلو پویو رامون، یکی از نویسندگان مقاله، به Tech Xplore گفت: «راه‌حل‌های موجود برای فیلمبرداری پهپادهای بدون سرنشین یک نظارت مشترک را نشان می‌دهد، یعنی هیچ‌یک کنترل خودکار بر پارامترهای درونی دوربین (یعنی فاصله کانونی، دیافراگم، فاصله فوکوس) ارائه نمی‌کنند.

“در سینماتوگرافی، کنترل این پارامترها برای دستیابی به اهداف مختلف هنری و فنی، مانند عمق میدان مورد نظر (بخش هایی از صحنه که با فوکوس یا تار نشان داده شده اند)، یا نماهای نمادین مانند جلوه های دالی-زوم یا سرگیجه ضروری است پر می کند. این شکاف، به طور مستقل درونیات دوربین مناسب را تعیین می کند که قادر به دستیابی به مجموعه وسیعی از دستورالعمل های سینمایی تعریف شده توسط کاربر است.”

پوئیو و همکارانش مدتی است که در حال توسعه فناوری های نوآورانه برای فیلمبرداری هستند. سیستم جدیدی که آنها توسعه دادند با نام CineMPC برای اولین بار در سال 2021 معرفی شد.

CineMPC اساساً شامل نرم‌افزاری است که می‌تواند در هر پهپادی مجهز به دوربین حرفه‌ای قابل کنترل به عنوان مثال دوربین DSLR نصب شود. به عنوان بخشی از مطالعه اخیر خود، محققان عملکردهای نرم افزار خود را گسترش دادند و تصمیم گرفتند عملکرد آن را در یک محیط واقعی ارزیابی کنند.

پوئیو توضیح داد: «نسخه جدید CineMPC علاوه بر استراتژی کنترل بهتر و پیشرفته‌تر، یک ماژول درک نیز دارد که می‌تواند اطلاعات مربوطه را از صحنه شناسایی کند، مانند بازیگران  مرد  و بازیگران زن، و آن را به یک راه‌حل کنترل 100 درصد مستقل تبدیل می‌کند. در نهایت، ما اکنون کد منبع را منتشر می کنیم تا همه بتوانند از آن استفاده کنند.

Pueyo و همکارانش نسخه بهبود یافته CineMPC را با اعمال آن بر روی یک پهپاد واقعی برای فیلمبرداری صحنه های مختلف با آن آزمایش کرده اند. آن‌ها دریافتند که نرم‌افزار آن‌ها به نتایج قابل‌توجهی دست یافته است، به‌طور قابل اعتمادی موقعیت‌های نسبی اهداف فیلم‌برداری شده را تخمین می‌زند و به کاربران اجازه می‌دهد تا کنترل بیشتری بر فیلم‌های گرفته‌شده توسط پهپاد داشته باشند، به‌عنوان مثال افزودن افکت‌های منحصربه‌فرد، ردیابی افراد یا اشیاء خاص، و غیره.

پوئیو گفت: «به نظر ما، پیامدهای مطالعه ما به تنهایی برای سینماتوگرافی قابل توجه است. ما بسیار خوشحالیم که به فیلمسازان آزادی خلاقانه، ایمنی بهتر و افزایش استقلال برای تصمیم‌گیری در زمان واقعی ارائه می‌کنیم.»

نسخه به روز شده CineMPC از قبل می تواند به راحتی توسط توسعه دهندگان سینما و فیلمسازان به صورت آنلاین قابل دسترسی باشد. بنابراین، به زودی می توان از آن برای افزایش استفاده از پهپادها برای فیلمبرداری فیلم، فیلم کوتاه و مستند استفاده کرد.

CineMPC همچنین می تواند برای کاربردهای مختلف دیگر مفید باشد، به عنوان مثال به دانشمندان و محققان محیط زیست اجازه می دهد تا با کنترل زوم دوربین های مجهز به پهپاد، حیات وحش و محیط های طبیعی را از دور و بدون ایجاد اختلال در آنها از نزدیک رصد کنند. علاوه بر این، ممکن است یک ابزار امیدوارکننده برای کشاورزی دقیق باشد، زیرا هم نظارت بر مزارع بزرگ از راه دور و هم بازرسی نزدیک گیاهان خاص را ممکن می‌سازد.

پوئیو افزود: «ما در حال حاضر روی توسعه تکنیک‌های هوش مصنوعی پیشرفته برای ساده‌سازی تعامل با CineMPC کار می‌کنیم و هدف آن مردمی کردن استفاده از پهپادهای خودران است».

“به عنوان مثال، ما به تازگی مقاله دیگری منتشر کرده ایم که در آن دستورالعمل های هواپیمای بدون سرنشین با یک دنباله ویدئویی، به عنوان مثال، برش کوچکی از فیلم مورد علاقه شما تعریف می شود. راه حل ما اطلاعات لازم برای کنترل پهپاد و دوربین را شناسایی می کند. آن را بازتولید کنید و CineMPC آن را اجرا می کند.”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *