نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 11:43 ب.ظ

کاوشگران فکر می کنند در زیر دریا هواپیمای گمشده املیا ارهارت را پیدا کرده اند.

کاوشگران فکر می کنند در زیر دریا هواپیمای گمشده املیا ارهارت را پیدا کرده اند.

اندی کوربلی -2 فوریه 2024-هواپیمای الکترا آملیا ارهارت (به مقیاس) با تصویر سونار – اعتبار: Deep Sea Vision

رمز و راز ناپدید شدن آملیا ارهارت بر فراز اقیانوس آرام، سالهاست که مردم را مجذوب خود کرده است. اما پس از یک بررسی اخیر سونار در اعماق دریا، ممکن است فصل آخر زندگی او نزدیک باشد.

87 سال پس از ناپدید شدن او، Deep Sea Vision، یک شرکت اکتشاف اقیانوس مستقر در چارلستون، کارولینای جنوبی، ادعا می کند که چیزی پیدا کرده است که می تواند لاشه هواپیمای او باشد.

16000 فوت (4877 متر) زیر دریا، تصاویری که شرکت معتقد است می تواند هواپیمای لاکهید 10-E Electra باشد که او در حال هدایت آن بود، بر روی صفحه نمایش آنها ظاهر شد.

تونی رومئو، مدیر عامل این شرکت، خلبان و افسر سابق اطلاعات نیروی هوایی ایالات متحده، گفت: “بعضی از مردم آن را یکی از بزرگترین اسرار تمام دوران می نامند، من فکر می کنم که در واقع بزرگترین راز تمام دوران است.” ما فرصتی داریم تا یکی از بزرگترین داستان های آمریکایی را ببندیم.»

این کشف با استفاده از سونار انجام شد، دستگاهی که امواج صوتی را به اقیانوس می فرستد و پژواک های ایجاد شده در هنگام پرش از اجسام در مسیر خود را تشخیص می دهد. کاربردهای مکرر سونار می تواند چیزی شبیه تصویر در امواج صوتی ایجاد کند. این سونار از یک وسیله نقلیه زیر آب خودمختار به نام Hugin 6000 ارسال شد.

Deep Sea Vision 5200 مایل مربع (13468 کیلومتر مربع) از اقیانوس را بررسی کرد و موفق شد این ناهنجاری را در 100 مایلی (161 کیلومتری) جزیره هاولند شناسایی کند.

CNN گزارش می دهد که این موقعیت در مسیری بود که انتظار می رفت آملیا پس از خروج نهایی خود از پاپوآ گینه نو به آن برسد.

رومئو گفت: “ما همیشه احساس می کردیم که ارهارت تمام تلاش خود را برای فرود هواپیما به آرامی روی آب انجام می دهد … تصویر سونار نشان می دهد که ممکن است این مورد باشد.”

رومئو می‌گوید که سرمایه‌گذاری به این منطقه بازمی‌گردد و این ناهنجاری را بیشتر بررسی می‌کند، به این امید که تأیید بصری شماره سریال «NR16020» چاپ شده در زیر بال 10-E Electra را دریافت کند. این می تواند امکان پذیر باشد زیرا در 16000 فوت زیر سطح، اشیاء را می توان برای مدت زمان طولانی حفظ کرد.

.گر او و تیم اختصاصی‌اش بتوانند تاییدیه دریافت کنند، امیدوارند بتوانند هواپیما را از اقیانوس خارج کرده و برای نمایشگاه آینده در موزه تاریخ آمریکا به موسسه اسمیتسونیان بیاورند.

https://www.goodnewsnetwork.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *