نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 10:48 ق.ظ

ایجاد آزمایشگاه تحقیقاتی جدید انگلیسی – هلندی برای سرمایه گذاری در تغییر شکل جامعه

ایجاد آزمایشگاه تحقیقاتی جدید انگلیسی - هلندی برای سرمایه گذاری در تغییر شکل جامعه

04 ژانویه 2024 -سرمایه گذاری تأثیرگذار، سرمایه خصوصی را برای حمایت از گذار به جامعه ای عادلانه تر و پایدارتر به کار می گیرد. اما برای دستیابی به این امر نیاز به تغییر سیستم عمیق است و استراتژی های جدیدی مورد نیاز است -نوشته مارتین گریناکر-یوهان شات، بنیانگذار و مدیر آزمایشگاه انتقال عمیق در مرکز چالش های جهانی در دانشگاه اوترخت

تأثیر سرمایه گذاری با هدف ایجاد تأثیرات مثبت ، قابل اندازه گیری اجتماعی و زیست محیطی – در کنار بازده مالی – هرگز اهمیت بیشتری از زمان فعلی نداشته است. از آنجا که اثرات تغییرات آب و هوا بر جوامع به طور فزاینده ای روشن می شود ، موضوعاتی از قبیل پایداری همچنان در تصمیمات سرمایه گذاری افزایش می یابد و طبق قوانین اخیر اتحادیه اروپا مانند دستورالعمل گزارش پایداری شرکت و مقررات افشای مالی پایدار کمک می شود.

به گفته محققان و سرمایه گذاران در پشت آزمایشگاه  انتقال عمیق در مرکز چالش های جهانی در دانشگاه اوترخت و واحد تحقیقات سیاست علمی در دانشگاه ساسکس ، باید کارهای بیشتری انجام شود. آنها در کنار محققان دانشگاه های دیگر ، آنها در حال مطالعه چگونگی تأثیر سرمایه گذاری می توانند به طور مؤثرتر با چالش هایی مانند تغییرات آب و هوا و نابرابری اجتماعی مقابله کنند.

یوهان شوت ، بنیانگذار و مدیر آزمایشگاه Deep Transitions ، به Science | Business گفت: “ما می خواهیم سرمایه گذاران سرمایه گذاری خود را بر روی تغییر سیستم متمرکز کنند و نه بهینه سازی سیستم.”نمونه ای از بهینه سازی سیستم جایگزینی موتورهای احتراق با وسایل نقلیه برقی است ، در حالی که تغییر سیستم “سیستم تحرک را به روش های کاملاً جدید بازسازی می کند”.

این آزمایشگاه نتیجه پروژه Deep Transitions ، همکاری بین دانشگاه های Sussex و Utrecht است که توسط شرکت مدیریت سرمایه گذاری انگلیس Baillie Gifford و شامل یک شبکه جهانی محققان است.

Deep Transitions در سال 2018 به عنوان یک پروژه تحقیقاتی میان رشته ای آغاز شد و به مطالعه آنچه که Schot و همکارانش در زمینه مطالعات انتقال به عنوان “اولین گذار عمیق” می شناسند، پرداخت.

این امر در انقلاب صنعتی سرچشمه گرفته است ، که رشد اقتصادی بی سابقه ای را ایجاد کرده و همه جنبه های جامعه را شکل می دهد ، اما همچنین بذرهای چالش های فعلی مانند تغییرات آب و هوایی ، از دست دادن تنوع زیستی و نابرابری اجتماعی را کاشت.

سپس توجه به آینده معطوف شد و تیم تحقیقاتی با هیئتی متشکل از 16 سرمایه گذار دولتی و خصوصی همکاری کردند تا بررسی کنند که چگونه سرمایه گذاری ها می توانند جامعه را تغییر دهند.

آنها به اصطلاح “فلسفه سرمایه گذاری تحول آفرین” را توسعه دادند تا به بازیگران خصوصی و عمومی نشان دهند که چگونه می توانند این تغییرات را ایجاد کنند. این شامل 12 اصل کلیدی است، مانند تفکر درازمدت، تقویت تحقیقات بین رشته ای و پذیرش عدم اطمینان.

ماموریت این آزمایشگاه کمک به ایجاد «دومین گذار عمیق» است که سیستم‌های مختلف موجود در جامعه، از غذا و انرژی گرفته تا تحرک و یک انقلاب پایدار را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

سرمایه گذاران اروپایی برای پذیرش عدم اطمینان تلاش می کنند. اما همانطور که تحقیقات آزمایشگاه نشان می دهد، عدم رسیدگی به تغییرات آب و هوا می تواند خطرات بازار مرتبط با مسائلی مانند درگیری و مهاجرت را نیز تشدید کند.

تغییر ریشه ای

آنچه ما سعی می کنیم به سرمایه گذاران بگوییم این است که شما چاره ای ندارید زیرا شوک هایی که در مورد آنها صحبت می کنیم محتمل نیستند. آنها می آیند.

این آزمایشگاه خانه یک برنامه تحقیقاتی است که به دنبال پاسخگویی به سؤالات نظری بیشتر در مورد چگونگی وقوع تغییرات اساسی و عوامل مؤثر بر آن است.

آزمایشگاه و شرکای آن همچنین آزمایش‌هایی را برای مطالعه تأثیر سرمایه‌گذاری‌های خاص در بخش‌های مختلف و چگونگی بهبود آنها برای ایجاد تغییرات سیستمی بیشتر انجام خواهند داد.

یافته های آنها به اطلاع عموم خواهد رسید. Schot گفت: “همه اینها بخشی از این ایده است که ما به ایجاد یک جامعه جدید از عمل نیاز داریم، چیزی که ما آن را جایگاهی در صنعت مالی می نامیم.”

هفت شرکت سرمایه گذاری با آزمایشگاه شریک شده اند و سایرین در حال مذاکره برای پیوستن به آنها هستند. در حالی که اینها یک “مزیت محرک اول” خواهند داشت، هدف نهایی تکرار است، و بخشی از این بحث ها در مورد حصول اطمینان از خرید شرکای احتمالی از اخلاق مشارکتی است. “ماموریت آزمایشگاه ایجاد یک روش جدید است، نه با صحبت در مورد آن، بلکه با انجام آن و سپس به اشتراک گذاشتن نتایج.”

این شرکا که شامل ابتکار نوآوری باز ترانس کپ، شرکت سرمایه گذاری هندی کاسپین و مشارکت سرمایه گذاری سلامت سوئیس HolistiQ هستند، به همراه محققان آزمایش هایی را انجام خواهند داد.

حوزه‌های مطالعه از انرژی و غذا گرفته تا مراقبت‌های بهداشتی و آموزش، با درک این موضوع که این سیستم‌های مختلف به هم مرتبط هستند و نیازمند تغییر در بخش‌ها هستند، می‌شود.

Schot می‌گوید استراتژی آزمایشگاه با سرمایه‌گذاری سنتی تأثیرگذار متفاوت است، که شرکت را می‌گیرد و به تأثیر آن نگاه می‌کند. در عوض، آزمایشگاه تعدادی از آینده های مطلوب را شناسایی کرده است، و به دنبال درک این است که کدام سرمایه گذاری می تواند به تحقق آنها کمک کند.

شات گفت:

این موارد تنها به معنای شناسایی فناوری‌های مناسب نیست، بلکه ایجاد محیط مناسب از نظر سیاست‌ها، استراتژی صنعتی و ترجیحات کاربر است که در آن این فناوری‌ها می‌توانند موفق باشند. “اصلاحات فن آوری کار نخواهد کرد. شما به یک زمینه خاص نیاز دارید و سرمایه گذاری ها باید این زمینه ها را ایجاد کنند.

دگرگونی در مقیاس کامل نیز نیازمند تغییر مقرراتی است. برای مثال، امانتداری کار را برای سرمایه گذاران دشوار می کند، زیرا در حال حاضر اغلب تصور می شود، زیرا بر تولید ثروت متمرکز است.

او استدلال می کند که این باید به روش های جدید تفسیر شود. در واقع، این وظیفه امانتداری ما است که بر تغییر و تأثیر سیستم تمرکز کنیم، زیرا اگر این کار را نکنیم، ممکن است بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های فعلی به دارایی‌های سرگردان تبدیل شوند.»

https://sciencebusiness.net

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *