نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

12 اردیبهشت 1403 10:52 ق.ظ

یک سیستم گرمایش هیبریدی می تواند هزینه ها و ردپای کربن را کاهش دهد

یک سیستم گرمایش هیبریدی می تواند هزینه ها و ردپای کربن را کاهش دهد

5 دسامبر 2023 -وسط جووانا رادولوویچ، گفتگو-اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

برای گرم کردن خانه بدون آسیب رساندن به آب و هوا، باید دیگ گاز خود را تعویض کنید. مشاوران دولت بریتانیا توصیه می کنند و آنها را به وسایلی که با برق کار می کنند تغییر دهید.با این حال، اگر تبدیل سیستم به گرمایش الکتریکی بسیار گران باشد، حتی تغییر جزئی به «گرمایش هیبریدی» می‌تواند قبض‌های انرژی و انتشار گازهای گلخانه‌ای شما را نسبتاً سریع کاهش دهد – اگرچه حذف تدریجی گاز و نفت همچنان در درازمدت برای جلوگیری از فروپاشی آب و هوا ضروری است.

سیستم گرمایش هیبریدی دو یا چند فناوری را برای گرم کردن ساختمان ترکیب می کند. به طور معمول، این شامل جفت کردن یک دیگ بخار گاز معمولی با یک جایگزین تجدیدپذیر مانند یک پمپ حرارتی الکتریکی است. اما احتمالات دیگری نیز وجود دارد. برای مثال، پنل‌های خورشیدی روی سقف می‌توانند برای کمک به راه‌اندازی یک بخاری غوطه‌ور، برق تولید کنند، یا پنل‌های خورشیدی-حرارتی می‌توانند با تولید آب گرم، پمپ حرارتی یا دیگ بخار را تکمیل کنند.

دیگ های گاز 92 درصد از گرمایش خانه ها را در سراسر بریتانیا در سال 2017 تامین کردند. انتشار گازهای گلخانه ای متوسط معادل 2.2 تن CO₂ در سال است که گرمایش منازل را به یکی از بزرگترین عوامل این کشور در تغییرات آب و هوایی تبدیل می کند. دولت بریتانیا فروش دیگ های گاز جدید را از سال 2035 متوقف خواهد کرد.

در همین حال، پمپ های حرارتی به آرامی از طریق طرح ارتقاء دیگ های بخار دولتی که کمک های مالی تا سقف 7500 پوند (9400 دلار آمریکا) ارائه می دهد، محبوبیت پیدا می کنند. پمپ های حرارتی الکتریکی با استخراج گرما از هوا یا زمین بیرون و انتقال آن به آبی که از طریق رادیاتور پمپ می شود، الکتریسیته را به گرما تبدیل می کند.

آژانس بین‌المللی انرژی می‌گوید نصب یک پمپ حرارتی می‌تواند به میزان قابل‌توجهی انتشار گازهای گلخانه‌ای خانوار را کاهش دهد، به‌ویژه زمانی که برق آن از منابع تجدیدپذیر مانند باد یا خورشید باشد.

آیا گرمایش هیبریدی برای شما مناسب است؟

سیستم‌های گرمایش هیبریدی می‌توانند چندین مزیت را به همراه داشته باشند: ردپای کربن کمتر و همچنین صورت‌حساب‌های کمتر و در عین حال افزایش بازده انرژی و ارزش ملک.

از سال 2026، سیستم های گرمایش هیبریدی جایگزین استاندارد گرمایش گازی در هلند خواهد شد. در آلمان، صنعت گرمایش به دنبال تغییر تدریجی از نفت و گاز با استفاده از سیستم های گرمایش هیبریدی است.

نصب پمپ های حرارتی در برخی از خانه ها ممکن است دشوار و پرهزینه باشد. این به این دلیل است که آنها گرما را در دمای پایین تری به دیگ های گاز تولید می کنند، بنابراین رادیاتورهای بزرگتر و گرمایش از کف ممکن است برای گرم کردن خانه به طور موثر در روزهای به خصوص سرد ضروری باشد (به خصوص اگر خانه شما عایق بندی ضعیفی داشته باشد).

بازسازی های پیچیده ای که اغلب برای نصب پمپ های حرارتی ضروری است، نیاز به سرمایه گذاری بیشتری دارد و می تواند صاحبان خانه را منصرف کند و مانع از راه اندازی گرمایش کم کربن شود.

اگر عایق کاری خانه شما بسیار پرهزینه یا دشوار است، نصب یک پمپ حرارتی و نگه داشتن دیگ گاز به عنوان پشتیبان برای روزهای مخصوصا سرد همچنان می تواند انتشار گازهای گلخانه ای شما را کاهش دهد و در عین حال استاندارد گرمایشی را که به آن عادت دارید حفظ کند. همچنین ممکن است به شما زمان صرفه جویی در هزینه های بازسازی را بدهد که می تواند به شما کمک کند تغییر نهایی را به یک سیستم تمام الکتریکی انجام دهید.

سیستم های هیبریدی چگونه با هم مقایسه می شوند؟

یک مطالعه در سال 2021 نشان داد که یک سیستم گرمایش هیبریدی متشکل از یک پمپ حرارتی منبع هوا و یک دیگ بخار گاز متراکم کننده، انتشار گازهای گلخانه ای یک خانواده معمولی بریتانیا از گرمایش را تا 30 درصد کاهش می دهد.

یک پمپ حرارتی هیبریدی به کار اصلاحی کمتری نیاز دارد: ممکن است دیگ و رادیاتور اصلی را نگه دارید. دیوار حفره ای و سایر اشکال عایق به شما کمک می کند گرما را حفظ کنید و انرژی کمتری مصرف کنید و این تغییرات برای گرم کردن یک ملک تنها با پمپ حرارتی ضروری است. طبق یک مطالعه، یک سیستم پمپ حرارتی هیبریدی (همراه با معیارهای بهره وری انرژی) در مقایسه با یک دیگ نفت، تقریباً 70٪ انرژی کمتری مصرف می کند – مشابه یک پمپ حرارتی مستقل.

یک مطالعه موردی در ایرلند همچنین نشان داد که پمپ‌های حرارتی هیبریدی 7 درصد هزینه‌های عملیاتی سالانه کمتر از یک دیگ بخار گازی به تنهایی و 23 درصد کمتر از یک پمپ حرارتی الکتریکی به تنهایی دارند. این تفاوت به این دلیل است که بسته به نوسان قیمت انرژی و مدت زمان کارکرد پمپ حرارتی، برق می تواند بسیار گرانتر از گاز باشد.

در حالی که عایق بندی خانه ها و جایگزینی سیستم های گرمایش گاز با جایگزین های الکتریکی باید همچنان هدف باقی بماند، نصب یک سیستم گرمایش هیبریدی می تواند به سرعت قبض ها و انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهد، به خصوص زمانی که حمایت دولت برای ارتقای سیستم گرمایشی شما کافی نباشد.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *