نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 12:34 ق.ظ

ارتباط با نهنگ‌های عنبر ، پتانسیل ارتباط اطلاعاتی غیرانسانی را نشان می‌دهد

ارتباط با نهنگ‌های عنبر

12 دسامبر 2023 -توسط موسسه SETI-تواین فلوک اعتبار: جودی فردیانی

تیمی از دانشمندان مؤسسه SETI، دانشگاه کالیفرنیا دیویس و بنیاد نهنگ آلاسکا، با یک هوش غیر انسانی (آبی) برخورد نزدیک داشتند. تیم Whale-SETI در تلاش برای توسعه فیلترهای هوشمند برای جستجوی هوش فرازمینی، سیستم های ارتباطی نهنگ گوژپشت را مطالعه کرده است.

در پاسخ به صدای ضبط شده “تماس” گوژپشتی که از طریق بلندگوی زیر آب در دریا پخش شد، نهنگی به نام تواین نزدیک شد و در حالی که به سبک مکالمه ای به “سیگنال خوشامدگویی” نهنگ پاسخ می داد، نزدیک قایق تیم چرخید. در طول 20 دقیقه تبادل، تواین به هر تماس پخش پاسخ داد و تغییرات فاصله بین هر سیگنال را مطابقت داد.

شرح و تجزیه و تحلیل این رویارویی در شماره اخیر مجله PeerJ با عنوان «بازپخش تعاملی بیوآکوستیک به عنوان ابزاری برای تشخیص و کاوش هوش غیرانسانی: «مکالمه» با نهنگ عنبر آلاسکا منتشر شده است.

دکتر برندا مک کوان از U.C، نویسنده اصلی این مقاله گفت: “ما معتقدیم این اولین تبادل ارتباطی بین انسان و نهنگ‌های گوژپشت در “زبان” گوژپشت است.

دکتر فرد شارپ، یکی از نویسندگان بنیاد نهنگ آلاسکا، گفت: «نهنگ‌های گوژپشت بسیار باهوش هستند، سیستم‌های اجتماعی پیچیده‌ای دارند، ابزارهایی از حباب‌ها برای صید ماهی می‌سازند و به طور گسترده با آهنگ‌ها و تماس‌های اجتماعی ارتباط برقرار می‌کنند.»

دکتر لارنس دویل از موسسه SETI، یکی از نویسندگان مقاله گفت: “به دلیل محدودیت های فعلی در فناوری، یک فرض مهم در جستجوی هوش فرازمینی این است که فرازمینی ها علاقه مند به برقراری تماس هستند و بنابراین گیرنده های انسانی را مورد هدف قرار می دهند. این فرض مهم قطعا توسط رفتار نهنگ های عنبر پشتیبانی می شود.”.

تیم Whale-SETI مشابه مطالعه قطب جنوب به عنوان یک پروکسی برای مریخ، در حال مطالعه سیستم‌های ارتباطی هوشمند، زمینی و غیرانسانی برای توسعه فیلترهایی برای اعمال هرگونه سیگنال فرازمینی دریافتی است. از ریاضیات تئوری اطلاعات برای تعیین کمیت پیچیدگی ارتباطی (مثلاً ساختار قانون تعبیه شده در پیام دریافتی) استفاده خواهد شد.

دیگر اعضای تیم و نویسندگان مشترک این مقاله دکتر جوزی هابارد، لیزا واکر و جودی فردیانی هستند که به ترتیب در زمینه هوش حیوانات، تجزیه و تحلیل آهنگ نهنگ عنبر و عکاسی و رفتار نهنگ‌های گوژپشت تخصص دارند. مقاله دوم این تیم به زودی در مورد رفتار ارتباطی غیر صوتی نهنگ‌های گوژپشت – حلقه‌های حباب‌دار ساخته شده در حضور (و احتمالاً برای) انسان‌ها در دسترس خواهد بود.

https://phys.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *