نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 6:45 ب.ظ

ما به یک سیاست جهانی برای تشویق ساخت و ساز با کربن کم نیاز داریم

تشویق ساخت و ساز با کربن کم

5 دسامبر 2023 -توسط متی کویتینن، دانشگاه آلتو-اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

پروفسور Matti Kuittinen از دانشگاه آلتو در مقاله ای که در Buildings & Cities منتشر شده است، استدلال می کند که همکاری بین المللی برای ایجاد استانداردها و سیاست ها برای صنعت ساخت و ساز برای کاهش ردپای کربن این صنعت حیاتی است.

ساخت و ساز منبع اصلی انتشار گازهای گلخانه ای است. اگرچه IPCC در سال 2018 هشدار داد که انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از ساخت و ساز باید تا سال 2050 به میزان 80 تا 90 درصد کاهش یابد، اما در سال های میانی شاهد افزایش استفاده از منابع برای ساخت و ساز بودیم. این تا حدی به این دلیل است که اقتصاد صنعت باعث می‌شود شرکت‌ها نسبت به ریسک‌پذیری محتاط باشند – بنابراین کویتینن می‌گوید که حمایت و مداخله دولت برای معکوس کردن روند مورد نیاز است.

کویتینن به جای اینکه سیاست ها به صورت تکه تکه توسط کشورها تعیین شود، از کشورهای همسایه حمایت می کند تا در صورتی که صنایع آنها در زمینه های مشابه فعالیت کنند، همکاری کنند. به عنوان مثال، در سال 2019، کشورهای شمال اروپا هدف مشترکی برای تبدیل شدن به یک نمونه جهانی از ساخت و سازهای کم کربن تعیین کردند و از آن زمان برای هماهنگ کردن مقررات آب و هوایی در صنایع ساختمانی خود با یکدیگر همکاری کردند.

بخشی از این فرآیند توافق بر روی یک ارزیابی چرخه عمر استاندارد (LCA) برای تعیین انتشار گازهای گلخانه ای یک ساختمان بود. در حالی که یک LCA باید از نظر علمی دقیق باشد، دقت باید در برابر عواملی مانند بار اداری و کاربرد قوی در زمینه‌های مختلف متعادل شود.

با در نظر گرفتن نیازهای ذینفعان مختلف، اسکاندیناوی ها استانداردی را ایجاد کرده اند که قوی است اما می تواند به راحتی در مقیاس های مختلف و در زمینه های مختلف اعمال شود. این راهنمایی باعث شده است که شرکت های ساختمانی کار خود را آسان تر کنند و هزینه ها را در حین تحقق اهداف زیست محیطی کاهش دهند.

کویتینن خواستار یک سیاست هماهنگ آب و هوایی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در صنعت ساخت و ساز است. او می‌گوید: «از لحاظ فنی، هیچ چیزی مانع تلاش جهانی برای تنظیم سیاست‌های کاهش آب و هوا و سازگاری با محیط ساخته شده در یک دهه نمی‌شود. این مسئله تعهد و عزم است». با ایجاد سیاست‌ها و استانداردهایی که می‌توانند به آسانی با زمینه‌ها و فرهنگ‌های محلی سازگار شوند، یک برنامه بین‌المللی مسیرهایی را برای یک محیط ساخته‌شده کربن‌زدایی فراهم می‌کند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *