نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 8:13 ب.ظ

بیل مکانیکی خودگردان دیواری به ارتفاع 6 متر از سنگ می سازد

بیل مکانیکی خودگردان

22 نوامبر 2023 – توسط ETH زوریخ

Menzi Muck هر تخته سنگ را برای قرار دادن در موقعیت صحیح انتخاب و اسکن می کند، Circularity Park در Oberglatt، Eberhard AG، 2021-2022. اعتبار: Gramazio Kohler Research، ETH Zurich، Eberhard AG. عکس: مارک اشنایدر.

محققان ETH زوریخ یک بیل مکانیکی مستقل به نام HEAP را برای ساخت دیواری از سنگ خشک به ارتفاع 6 متر و طول 65 متر مستقر کردند. این دیوار در یک چشم انداز و پارک به صورت دیجیتالی برنامه ریزی شده و به طور مستقل اجرا شده است.

تیم محققان شامل تحقیقات Gramazio Kohler، آزمایشگاه سیستم های رباتیک، Vision for Robotics Lab  بود. آنها این برنامه طراحی نوآورانه را به عنوان بخشی از مرکز ملی صلاحیت در تحقیقات برای ساخت دیجیتال (NCCR dfab) توسعه دادند. کار آنها در Science Robotics شرح داده شده است.

با استفاده از حسگرها، بیل مکانیکی می تواند به طور مستقل یک نقشه سه بعدی از محل ساخت و ساز ترسیم کند و بلوک های ساختمانی و سنگ های موجود برای ساخت دیوار را بومی سازی کند. ابزارهای طراحی شده خاص و روش‌های بینایی ماشین بیل مکانیکی را قادر می‌سازد تا سنگ‌های بزرگ را در محیط اطراف خود اسکن کرده و بگیرد. همچنین می تواند وزن تقریبی و همچنین مرکز ثقل آنها را ثبت کند.

یک الگوریتم بهترین موقعیت را برای هر سنگ تعیین می کند و سپس بیل مکانیکی با قرار دادن سنگ ها در محل مورد نظر کار را انجام می دهد. دستگاه خودمختار می تواند 20 تا 30 سنگ را در یک محموله قرار دهد – تقریباً به اندازه ای که یک تحویل می تواند عرضه کند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *