نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 6:03 ب.ظ

معادن متروکه ذغال سنگ منبع انرژی زمین گرمایی پاک است.

منبع انرژی زمین گرمایی

اندی کوربلی -25 اکتبر 2023-یک ایستگاه گرمایش مشابه در گیتسهد – اداره زغال سنگ بریتانیا

در شمال یورکشایر انگلستان، مردم محلی به شدت با پروژه فرکینگ مخالفت کردند تا کل کار لغو شود، اما گمانه عمیق تقریباً 2 مایلی قبلاً ساخته شده بود.

اما انرژی ثالث آن را به یک نمونه اولیه ایستگاه گرمایش زمین گرمایی تبدیل کرد که در صورت توسعه تجاری می تواند 300 خانه در روستای کربی میسپرتون را گرم کند.

در هر 3000 فوت یا بیشتر، یکی از آنها به زمین فرو می‌رود، سنگ 54 درجه فارنهایت یا حدوداً گرم می‌شود. در فاصله 2 مایلی، سنگ بسیار داغ است و انرژی سوم می‌تواند آب را به آن اعماق پمپ کند تا به طور طبیعی آن را گرم کند، قبل از اینکه دوباره آن را به سطح بکشد و از آن برای تامین انرژی رادیاتورها و آبگرمکن‌های خانه استفاده کند.

در مناطق فعال آتشفشانی، آب یا بخار فوق بحرانی می تواند توربین ها را برای تولید الکتریسیته نیرو دهد. بریتانیا نیروگاه هایی مانند این دارد، اما در مورد کربی میسپرتون، فقط خانه ها و شیرهای آب را گرم می کند.

با این حال، این کار را به روشی سازگارتر با محیط زیست انجام می دهد تا انتقال گاز یا استفاده از تهویه الکتریکی و روغن گرمایشی.

هنگامی که آب در خانه ها استفاده می شود و گرمای خود را از دست می دهد، دوباره به زمین پمپاژ می شود تا دوباره گرم شود، جایی که این نیرو، آب گرم شده را در چرخه ای به سطح می آورد که تقریباً به برق نیاز ندارد.

استیو میسون، رئیس وقت گروه ضد شکستگی فراک فری یونایتد و اکنون مدیر انرژی سوم، می‌گوید: «زمانی که کمپین تبلیغاتی می‌کردیم، باید می‌گفتیم راه‌حل چیست. « ما باید به مردم بگوییم که این کار شدنی است و این یک راه حل است.»

سال‌ها تلاش دولت‌های اروپایی بر شرکت‌های سوخت‌های فسیلی با مقررات و وعده‌هایی مبنی بر جایگزینی آنها با انرژی‌های تجدیدپذیر، قیمت گرمایش خانه‌ها را در این قاره و در بریتانیا به‌طور باورنکردنی بالا برده است. جنگ در اوکراین و تخریب خط لوله نورد استریم 2 نیز کمکی نکرد.با وجود این، راسل هاو، مدیر عامل انرژی ثالث، فکر نمی‌کند که شرکتش به سمت گاز طبیعی یا قیمت‌هایی که برایشان مقدور نیست بازگردد.

هاو به اسکای نیوز گفت: «من فکر می‌کنم زمانی که پتانسیل‌ها را دیدید و دیدید افراد جامعه می‌آیند و رادیاتور را احساس می‌کنند و هیجان را می‌بینند، دیگر علاقه‌ای به بازگشت شرکت به سوخت‌های فسیلی وجود ندارد.

به گفته اسکای نیوز، 680 حلقه چاه برای سوخت های فسیلی در بریتانیا حفر شده است که می توانند به این ایستگاه های گرمایش زمین گرمایی تبدیل شوند.

اخیراً کشف شده است که در اعماق شبکه معادن زغال سنگ متروک بریتانیا، آب تا دمای قابل استفاده توسط هسته زمین گرم شده است و همچنین می توان از آن در پمپ های حرارتی خانگی استفاده کرد.

یکی از این پروژه ها در حال حاضر گرمایش تعداد زیادی از املاک تجاری و 350 آپارتمان در شهر گیتسهد است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *