نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

11 اردیبهشت 1403 1:57 ب.ظ

شناسایی خالق یک اثر هنری با بررسی اثر انگشت

شناسایی خالق یک اثر هنری با بررسی اثر انگشت

20 اکتبر 2023 – توسط Centrum Wiskunde & Informatica-در هنرهای زیبا، آثار یافت شده بر روی مجسمه های سفالی در مجموعه های موزه به ندرت گزارش می شود و نه به صورت سیستماتیک. در مطالعه جدیدی که در Science Advances منتشر شده است، محققان روشی را برای اسکن رد انگشت ها و نشانه های ابزار یافت شده بر روی سطح قابل مشاهده و دیواره های داخلی یک مجسمه سفالی با استفاده از توموگرافی میکرو کامپیوتری سه بعدی و همچنین روش هایی برای توصیف کمی این تاثیرات ارائه می دهند. اعتبار: دزمیلا سرو

دزمیلا سرو، که اکنون عضو میگلین گریتزن در Rijksmuseum و فوق دکترای سابق در Centrum Wiskunde & Informatica است، به همراه تیمی از محققان از Rijksmuseum، Leiden و دانشگاه کمبریج، مجسمه سفالی “مطالعه برای یک شناور در حال پرواز به Puttouxva” را بررسی کردند. (1696-1778) و در مجموعه دائمی Rijksmuseum نگهداری می شود.

روش‌شناسی و یافته‌ها با دسترسی آزاد در Science Advances در مقاله‌ای با عنوان پروفایل‌سازی هنرمند با استفاده از میکروسی‌تی اسکن مجسمه‌های سفالی Rijksmuseumمنتشر شد.

برای به دست آوردن آثار حفظ شده بر روی مجسمه، محققان از دستگاه توموگرافی کامپیوتری واقع در آزمایشگاه FleX-ray استفاده کردند.

سرو و همکارانش با استفاده از توموگرافی ریز کامپیوتری سه بعدی، خط لوله ای را برای به دست آوردن اثر انگشت و نشانه های ابزار روی سطح قابل مشاهده مجسمه و همچنین بر روی حفره های پنهان آن از دید ایجاد کردند. علاوه بر این، آنها روش هایی را برای توصیف کمی این برداشت ها اجرا کردند.

نویسندگان تخمین زدند که اثر انگشت جزئی این اثر هنری خاص متعلق به یک مرد بالغ است. این با نسبت دادن مدل به Laurent Delvaux مطابقت دارد. تخمین خوشه سنی یک هنرمند می‌تواند در مواردی مفید باشد که استاد از نزدیک با دانش‌آموزان جوان کار می‌کرد، و اطلاعات بیشتر استخراج‌شده از نشانه‌های باقی‌مانده می‌تواند با حمایت از اسناد هنری، ارزش آثار هنری را افزایش دهد.

دزمیلا سرو این خط تحقیقاتی را زمانی آغاز کرد که در گروه تصویربرداری محاسباتی در Centrum Wiskunde & Informatica یک دکترا بود و بخشی از پروژه Impact4Art بود.

پروژه Impact4Art توسط Joost Batenburg (رهبر پروژه) و Erma Hermens طراحی شد.

سرو بعداً یک کمک هزینه تحصیلی Migelien Gerritzen را در Rijksmuseum به دست آورد تا پروژه تحقیقاتی خود را با عنوان «نمونه‌های تصویربرداری روی مجسمه‌های سفالی» اجرا کند.

او با استفاده از تصویربرداری دوبعدی و سه بعدی با وضوح بالا و روش‌های محاسباتی پیشرفته، تأثیرات هنرمندان را از آثار هنری مجموعه‌های Rijksmuseum، مانند آثار انسانی، ضربه‌های قلم مو و علامت‌های ابزار مطالعه می‌کند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *