نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 مرداد 1403 12:44 ق.ظ

آمازون تحویل داروها را با پهپاد در شهر تگزاس آغاز کرد

پهپاد تحویل دارو

19 اکتبر 2023 – توسط مت دی، بلومبرگ نیوز-اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

شرکت آمازون برنامه‌هایی را برای گسترش تلاش‌های آزمایشی خود برای تحویل هواپیماهای بدون سرنشین ارائه کرد و از آغاز ارسال داروهای نسخه‌ای از طریق هوا خبر داد و قول داد تا اواخر سال ۲۰۲۴ پروازهای خود را در بریتانیا و ایتالیا آغاز کند.

این خرده‌فروش آنلاین اخیراً در یک برنامه آزمایشی در کالج استیشن، تگزاس، یکی از دو شهر ایالات متحده، که آمازون محصولات خود را با استفاده از وسایل نقلیه بدون سرنشین و اندازه ماشین چمن‌زنی سواری خود، محصولات خود را تحویل می‌دهد، به‌عنوان یک گزینه برای مشتریان داروخانه آمازون فهرست‌بندی کرده است.

در یک رویداد مطبوعاتی که در انباری در نزدیکی مقر آمازون در سیاتل برگزار شد، دیوید کربن، معاون مدیر عامل که برنامه پرایم ایر را رهبری می‌کند، گفت که این شرکت آزمایش‌های تحویل پهپاد خود را به سومین شهر ایالات متحده و همچنین مکان‌هایی در بریتانیا و ایتالیا گسترش خواهد داد. کربن گفت که این سایت‌ها «در ماه‌های آینده» اعلام خواهند شد.

تحویل سریع لوازم پزشکی به عنوان یکی از نامزدهای پیشرو برای یک تجارت قابل دوام تحویل با پهپاد ظاهر شده است. Wing، United Parcel Service Inc. و شرکت استارتاپ پهپاد Zipline همگی تصمیم گرفته‌اند تا کالاهای پزشکی را از طریق وسیله نقلیه بدون سرنشین، گاهی اوقات در برنامه‌های آزمایشی که در اطراف محوطه‌های بیمارستانی یا جوامع برنامه‌ریزی شده متمرکز شده‌اند، تحویل دهند. در بیشتر مکان‌ها، استفاده از پهپاد در آزمایش‌های محدود محدود می‌شود، زیرا تنظیم‌کننده‌ها قوانینی را برای محدود کردن خطر برای سایر هواپیماها و افراد روی زمین به هم می‌زنند.

جان لاو، معاون داروسازی آمازون، گفت که این شرکت تحویل رایگان بیش از 500 دارو را از طریق هوا به بیمارانی که در آزمایش تحویل هواپیماهای بدون سرنشین در تگزاس ثبت نام کرده اند، ارائه می دهد. او در مصاحبه ای گفت: وقتی گروه پرایم ایر آمازون از مشتریان نظرسنجی کرد تا از آنها بپرسد که چه محصولاتی را دوست دارند از این طریق دریافت کنند، داروها “در صدر فهرست قرار داشتند.”

لاو گفت که داروها در بسته‌های کوچک عرضه می‌شوند و اغلب به سرعت مورد نیاز هستند، بنابراین اگر به طور گسترده در دسترس باشد، احتمالاً یک گزینه محبوب برای تحویل هواپیماهای بدون سرنشین خواهد بود. او گفت: «دلایل زیادی وجود دارد که این می‌تواند واقعاً قدرتمند باشد، و چیزی که مقیاس‌پذیر باشد».

برنامه پهپاد آمازون که در سال 2013 توسط جف بزوس به جهان اعلام شد، پس از سقوط در یک سایت آزمایشی، با چالش های فنی، گردش مالی بالا و نگرانی های ایمنی مواجه شده است. CNBC در آن زمان گزارش داد که این گروه در میان واحدهای آمازون بود که در اوایل امسال دچار اخراج شدند. یک سخنگوی آمازون گفت که آمازون از زمان راه اندازی اولین تحویل خود در دسامبر 2022 تاکنون “هزاران” تحویل در ایستگاه کالج و لاکفورد، کالیفرنیا – جایی که دیگر پهپادهای آزمایشی خود را در ایالات متحده دارد – انجام داده است.

سوابق هیئت داروسازی ایالت تگزاس نشان می دهد که این شرکت قصد دارد داروها را با پهپاد در کمتر از یک ساعت تحویل دهد و مجوز فعالیت داروخانه را از آدرسی در نزدیکی مرکز آزمایش پهپاد ایستگاه کالج خود در ماه مه دریافت کرد.

کربن گفت که جدیدترین طرح پهپاد آمازون، MK30، اولین پرواز آزمایشی خود را در ماه سپتامبر انجام داد. این پهپاد سبک‌تر است و می‌تواند دورتر از وسایل نقلیه MK27 پرواز کند که اداره هوانوردی فدرال مجاز به کار در آزمایش‌های فعلی آمازون است.

او گفت که برنامه تحویل هواپیماهای بدون سرنشین این شرکت دور شدن از تاسیسات تخصصی پرایم ایر و ادغام با شبکه رو به رشد ایستگاه های تحویل همان روز شرکت را آغاز خواهد کرد.

https://techxplore.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *