نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 اردیبهشت 1403 9:42 ب.ظ

بحث کمیسیون اروپا و جامعه کارشناسان درباره اقتصاد زیستی پایدار و رقابتی

توسعه پایدار اتحادیه اروپایی

16 اکتبر 2023

ارائه نقشه راه Fraunhofer-Gesellschaft در مورد اقتصاد زیستی دایره ای در بروکسل در 20 سپتامبر 2023، منعکس کننده تعهد مشترک کارشناسان Fraunhofer و اعضای اتحادیه اروپا برای دستیابی به آینده ای پایدار، رقابتی و زیست اقتصادی بود. همانطور که پیتر ورهیم رئیس واحد، DG RTD، کمیسیون اروپا در سخنرانی اصلی خود تأکید کرد، پاسخ و مشارکت فراونهوفر به خوبی با استراتژی اقتصاد زیستی اروپا هماهنگ است. هر دو طرح رویکردی کل نگر دارند و پتانسیل علمی و فناوری اقتصاد زیستی را با چالش های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی ترکیب می کنند.

نقشه راه توصیه هایی برای اقدام سیاسی برای تسریع توسعه راه حل های نوآورانه برای پایداری و بهره وری منابع و افزایش بازار محصولات و فناوری های زیستی ارائه می دهد.

پس از ارائه نقشه راه Fraunhofer توسط Markus Wolperdinger مدیر Fraunhofer IGB) و Alexander Böker (مدیر Fraunhofer IAP و سخنرانی اصلی توسط Peter Wehrheim در مورد بحث سیاسی جاری، شرکت کنندگان و کارشناسان Fraunhofer در چهار کارگاه تعاملی برای بحث بیشتر در مورد موضوعات زیر شرکت کردند.

 نقشه راه و افزایش درک اقتصاد زیستی دایره ای در سراسر اتحادیه اروپا:

  • یک سیستم غذایی پایدار نه تنها به درک سیستم غذایی جهانی پیچیده و درهم تنیده نیاز دارد، بلکه به فناوری‌های جدید، شیوه‌های کشاورزی و منابع غذایی جایگزین و استراتژی‌های برنامه‌ریزی برای اثبات امنیت غذایی و انعطاف‌پذیری نیاز دارد. چالش های ناشی از این رویکردهای جدید باید توسط جامعه پژوهشی و سیاست ها با تمرکز بر ایجاد یک چارچوب نظارتی قابل اعتماد و ترویج پذیرش رژیم های غذایی سالم و پایدار مورد توجه قرار گیرد.
  • انتقال زنجیره‌های ارزش خطی و مبتنی بر سوخت فسیلی در صنعت پلاستیک مستلزم توسعه راه‌حل‌های دایره‌ای مانند بازیافت کارآمد، استفاده مجدد و جایگزینی پلاستیک‌های مبتنی بر زیستی است. رقابت پذیری محصولات مبتنی بر زیست و مقررات مربوطه، مانند محدودیت در پلاستیک های مبتنی بر فسیل و کاهش ردپای کربن، عوامل مهمی در این انتقال هستند.
  • پرداختن به تقاضای جهانی برای کربن زدایی و محدودیت زیست توده به عنوان یک منبع تجدید پذیر شامل کاوش در مواد پایدار مانند ریزجلبک ها و استفاده از کربن به عنوان ماده خام است. به عنوان مثال، کشت ریزجلبک به عنوان یک منبع زیست توده با رشد سریع می تواند زمینه های کاربردی جدیدی را ایجاد کند. با این حال، این امر مستلزم انطباق شکاف های RD&I در استفاده از منابع نقطه CO2، ایجاد مسیرهای تولید سبز، و نشان دادن مقیاس پذیری و اجرای یک چارچوب سیاسی توانمند از طریق پروژه های آزمایشی است.
  • مسیرهای تکنولوژیک به سمت اقتصاد زیستی دایره ای نیز نیازمند یک گذار اجتماعی-اقتصادی است. این شامل هماهنگی سیاست ها در سطوح مختلف، تعریف دقیق تر استراتژی اقتصاد زیستی اروپا و پرداختن به پیچیدگی منافع ذینفعان است.

Fraunhofer-Gesellschaft متعهد به ادامه توسعه و استقرار راه حل های نوآورانه، با حمایت سیاست، صنعت و مردم است. این تضمین می کند که پتانسیل یک اقتصاد زیستی دایره ای نه تنها در مورد آن صحبت می شود، بلکه تحقق می یابد و به طور مستقیم به اهداف اقلیمی و پایداری اروپا کمک می کند.

https://sciencebusiness.net/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *