نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 9:09 ب.ظ

اروپا با ساخت الکترولیزهای مقیاس صنعتی در مسیر رقابتی کردن هیدروژن سبز است.

24 ژوئن 2022 -انمار فرنگول -یک نماد شیمیایی روی اتوبوس هیدروژنی در پالایشگاه هیدروژن سبز Wesseling، که توسط Royal Dutch Shell Plc، در Wesseling، آلمان، 2 ژوئیه 2021 اداره می‌شود. اروپا امید خود را به هیدروژن سبز در یک بازنگری اقتصادی بی‌سابقه بسته است. برای اینکه منطقه تا سال 2050 به بی طرفی آب و هوایی برسد. عکاس: الکس کراوس/ بلومبرگ از طریق گتی ایماژ

یکی از انواع تولید هیدروژن از الکترولیز استفاده می کند که جریان الکتریکی آب را به اکسیژن و هیدروژن تقسیم می کند. اگر الکتریسیته مورد استفاده در این فرآیند از یک منبع تجدید پذیر باشد، برخی آن را هیدروژن سبز می نامند.

زیمنس انرژی و ایر لیکوید برنامه‌های خود را برای راه‌اندازی یک سرمایه‌گذاری مشترک با تمرکز بر تولید «الکترولایزرهای هیدروژنی تجدیدپذیر در مقیاس صنعتی در اروپا» اعلام کرده‌اند.این اقدام نشان‌دهنده آخرین تلاش برای یافتن راهی برای کاهش هزینه‌های تولید هیدروژن «تجدیدپذیر» یا «سبز» و رقابتی کردن بخش است.این سرمایه گذاری مشترک – زیمنس انرژی 74.9 درصد سهام خواهد داشت، در حالی که Air Liquide 25.1 درصد سهام را در اختیار خواهد داشت – منوط به تأیید مقامات است.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، دفتر مرکزی آن در برلین خواهد بود، با تأسیساتی که ماژول های الکترولیز یا  تاسیسات را نیز در آنجا مستقر می کند.برنامه های تولید الکترولیز در پایتخت آلمان قبلا اعلام شده بود. قرار است تولید در سال 2023 آغاز شود و ظرفیت تولید سالانه 3 گیگاوات در سال 2025 خواهد بود.

بازوی اجرایی اتحادیه اروپا، کمیسیون اروپا، قبلاً گفته بود که می خواهد 40 گیگاوات الکترولیز هیدروژنی تجدیدپذیر در سال 2030 در اتحادیه اروپا نصب شود.

در اکتبر 2021، کریستین بروچ، مدیرعامل زیمنس انرژی، از چالش‌های پیش روی بخش هیدروژن سبز صحبت کرد. او بر اهمیت مقیاس و همکاری در آینده تاکید کرد.

بروچ در بیانیه‌ای گفت: «برای رقابت‌پذیر کردن هیدروژن سبز، ما به الکترولیزهای مقیاس‌پذیر و کم‌هزینه تولید شده به‌صورت سریالی نیاز داریم. بروخ افزود: «ما همچنین به مشارکت قوی نیاز داریم.

فرانسوا جکو، مدیرعامل Air Liquide، ایجاد این سرمایه گذاری مشترک را “گامی بزرگ در جهت ظهور یک اکوسیستم هیدروژن کم کربن و تجدید پذیر اروپایی پیشرو” توصیف کرد.. طرح زیمنس انرژی و ایر لیکوید برای سرمایه گذاری مشترک نشان دهنده آخرین تلاش شرکت های چند ملیتی برای ایجاد نشانگری در بخش هیدروژن سبز است.

.https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *