نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 11:40 ق.ظ

ژاپن برای “آخرین شانس” به عنوان تولید کننده بزرگ تراشه جهانی رقابت می کند

11 نوامبر 2022 – توسط یوری کاگیاما

یاسوتوشی نیشیمورا، وزیر اقتصاد ژاپن، در طی یک کنفرانس مطبوعاتی در این وزارتخانه در توکیو، جمعه، 11 نوامبر 2022، صحبت می‌کند. ژاپن تقریباً نیم میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کند تا توسعه و تولید نیمه‌رسانا را در تلاشی «آخرین شانس» دولت گفت برای حفظ موقعیت خود به عنوان یک بازیگر اصلی در صحنه فناوری جهانی افزایش دهد.. اعتبار: Kyodo News از طریق AP

به گفته وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت، شرکت جدید Rapidus که در زبان لاتین به معنای “سریع” است، روی توسعه نسل بعدی نیمه هادی ها یا “پس از 5G” کار خواهد کرد.این تراشه‌های پیشرفته به گجت‌های هوشمند و شهرهای هوشمند با سنسورهای پرسرعت و انتقال امکان می‌دهند. اجزاء باید بسیار نازک باشند – کسری از عرض مو.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد، تلاش 70 میلیارد ینی (490 میلیون دلاری) شامل همکاری نزدیک با متحد اصلی ژاپن، ایالات متحده برای گرد هم آوردن “بهترین ها و درخشان ترین ها” از هر دو کشور است.

ژاپن مدت‌هاست که به خود به عنوان یک نیروگاه فناوری از جمله در تولید تراشه افتخار می‌کند، اما این وزارتخانه اذعان کرد که ژاپن 10 سال از رقابت جهانی از جمله ایالات متحده، کره جنوبی، تایوان و برخی کشورهای اروپایی عقب افتاده است.

اکنون آخرین فرصت ژاپن برای باقی ماندن یک بازیکن در این بخش است.

قرنطینه‌های اخیر در چین مربوط به همه‌گیری ویروس کرونا، وابستگی ژاپن به سایر کشورها برای تراشه‌های رایانه‌ای و سایر اجزای کلیدی را آشکار کرده است. تحلیلگران می گویند آینده نامشخص روابط ایالات متحده و چین، که می تواند عرضه از چین را در معرض خطر قرار دهد، بر نگرانی های فزاینده می افزاید.

اما تغییر زمان می برد. این وزارتخانه گفت که ژاپن در نظر دارد تا چند سال تولید انبوه تراشه ها را برنامه ریزی کند.

شرکت‌هایی که در راپیدوس شرکت می‌کنند، خودروساز تویوتا موتور، سازندگان الکترونیک سونی گروپ و شرکت NEC، همراه با سافت بانک، نیپون تلگراف و تلفن، دنسو و کیوکسیا هستند.

هر شرکت علاوه بر یارانه های دولت ژاپن، 1 میلیارد ین (7 میلیون دلار) سرمایه گذاری می کند. هشتمین شرکت، MUFG Bank، 300 میلیون ین (2 میلیون دلار) در Rapidus سرمایه گذاری می کند.

انتظار می رود تراشه های نسل بعدی برای هوش مصنوعی و سیستم های رانندگی خودکار بسیار مهم باشند. دولت ژاپن گفت که سرمایه گذاری در چنین فناوری منجر به ایجاد شغل و رشد خواهد شد.https://techxplore.com/news/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *