نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 7:26 ب.ظ

پنل‌های خورشیدی که می‌توانند در همه شرایط آب و هوایی کار کنند

16 سپتامبر 2023

تجمع برف بر روی صفحات خورشیدی باعث اتلاف انرژی بین 5 تا 15 درصد در هر زمستان در آب و هوای شمالی در سراسر جهان می شود، با برخی از بارش های سنگین برف حتی منجر به بارهای مکانیکی می شود که به ماژول های PV آسیب می رساند.بدون برف نگه داشتن پنل های خورشیدی یک پیشنهاد پرهزینه و ناکارآمد بوده است.

دانشمندان مواد و مهندسی در دانشگاه تولدو راه حلی مبتکرانه ابداع کرده اند که برنده جوایز و برآورده کردن تقاضای 150 اپراتور نیروگاه خورشیدی در آخرین آزمایش های خود است.

این محصول یک نوار جدید است که فقط روی لبه پایینی پانل اعمال می شود که باعث ذوب شدن برف بدون تداخل در جذب نور خورشید می شود.

در ویدئویی که خورشیدی بدون برف را نشان می‌دهد، مبتکران اوهایو می‌گویند که نوار با استفاده آسان «هیچ گونه سایه‌زنی جزئی یا نقطه داغ روی پانل ایجاد نمی‌کند و ضمانت ماژول را باطل نمی‌کند». در واقع می تواند طول عمر پانل ها را بهبود بخشد.

نوار انعطاف پذیر برای کار کردن به انرژی نیاز ندارد و پوشش ها “بسیار بادوام هستند و به شدت به PV می چسبند.”

حسین سجودی، دانشیار و مشاور فنی که Snow-Free Solar را تأسیس کرده، می‌گوید: «نیازی به برق نیست شما آن را به پایین نصب می کنید و از آنجا کار می کند.”

نصب بسیار آسان، کار را می توان با نیروی کار غیر ماهر و بدون آموزش انجام داد.

این شرکت به دلیل رقابت مداوم در این زمینه، مشخصات فنی ارائه نکرده است، اما، تا کنون، “هیچ حالت خرابی شناخته شده ای طی چندین زمستان آزمایش های سخت دوام انجام شده توسط یک آزمایشگاه تست فتوولتائیک خورشیدی (هنوز) شناسایی نشده است”.

ما همچنین نشان دادیم که روکش‌های نواری ما در طول تمیز کردن منظم پانل‌های خورشیدی بادوام هستند.

وی افزود: “از طریق مشارکت های استراتژیک، ما تولید مقیاس پذیر محصول خود را با نرخ تولید ماهانه 60000 پوشش نواری نشان دادیم.”

آنها شرکای آزمایشی خود را به مناطق و شرکت های خدماتی بیشتری با هزاران نصب مورد انتظار تا پایان سال 2023 گسترش دادند.

داده ها به ترتیب بیش از 3.4 و 5.1 درصد بهبود سالانه در تولید برق در ماساچوست و ژاپن را نشان می دهد.

با فروش مستقیم اضافی به شرکای آزمایشی و زمان بازپرداخت 2 ساله، تخمین زده می‌شود که تا پایان سال 2024 به نرخ تولید 1 میلیون پوشش نواری برسند.

دان وینینگ، مشاور تجاری آنها گفت: «راه‌حل ما یک فناوری تغییردهنده بازی است.

آن‌ها از وجوه به‌دست‌آمده در جایزه خورشیدی ساخت آمریکا برای استخدام استعدادهای جدید استفاده می‌کنند و به تلاش‌های خود برای رسیدن به 28 میلیون پانل مقیاس کاربردی در یازده ایالت ایالات متحده با بارش سنگین برف ادامه می‌دهند.

این ممکن است منجر به 150 میلیون دلار درآمد اضافی سالانه شود – هدف تجاری سازی محصول آنها برای تامین وعده انرژی خورشیدی در طول سال است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *