نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 4:59 ق.ظ

چگونه یک دیدگاه سیستمی از زندگی داشته باشیم

توسطمارک باکلی-25 آگوست 2023

دکتر فریتیوف کاپرا نظریه پرداز سیستم های مشهور جهان است که کارش به مخاطبان جریان اصلی درک بهتری از روابط پیچیده به هم پیوسته بین طبیعت و جامعه انسانی داده است. کتاب‌های پرفروش او درباره دیدگاه سیستمی زندگی، اصطلاحی که او ابداع کرد، به زیبایی روش‌هایی را که «تغییرات مفهومی در علم» به «تغییرات گسترده‌تر در جهان‌بینی ما» منجر شده‌اند، روشن می‌کند.

کاپرا در کتاب خود به نام الگوهای اتصال به من توضیح می دهد که از آنجایی که «تفکر سیستمی و دیدگاه سیستمی به زندگی ذاتاً چند رشته ای است» در کتابی که او تصمیم گرفت «همه این ابعاد زندگی، بیولوژیکی، شناختی، اجتماعی، اکولوژیکی و ادغام آنها در یک سنتز را انجام دهد.

Patterns of Connection مملو از مقالات مفیدی است که پنج دهه درخشان از زندگی شگفت انگیز کاپرا را زنده می کند. او می‌گوید که «نه تنها گزارشی از سفر فکری من، بلکه گزارشی از جنبش‌های اجتماعی مختلفی است که با آنها مواجه شدم و بخشی از آنها شدم».

او می‌گوید: «الگوهای ارتباط مجموعه‌ای از مقالات با روایتی است که مقالات را در هم آمیخته و زمینه‌های تاریخی و فلسفی را ارائه می‌کند. و این واقعاً داستانی در مورد چگونگی تکامل تفکر من در طی پنج دهه می باشد. بنابراین در این روایت من در مورد تمام کتاب‌هایم صحبت می‌کنم، بنابراین وقتی این کتاب را می‌خوانید، همه ارجاع‌ها را دریافت می‌کنید، زیرا این واقعاً گزارشی از سفر من است.»

کتاب با خاطرات واضح او از دنیایی که در دهه 1960 تجربه می کرد، آغاز می شود، زمانی که او در حال مطالعه فلسفه شرق و مصرف داروهای روانگردان بود: دورانی که او آن را «سال های شکل گیری بزرگ زندگی من» می نامد.

https://www.innovatorsmag.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *