نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 8:16 ب.ظ

راه حلی رباتیکی برای رفع کمبود نیروی کار در صنعت احداث مسکن

5 جولای 2023 -توسط برایان گوردون-اعتبار: BotBuilt

با اکسل و اسلش آشنا شوید. جفت بازوی مکانیکی که به نام اعضای Guns N’ Roses نامگذاری شده است، هر کدام بیش از یک تن وزن دارند، اما این مهارت را دارند که چوب را بدون شکافتن میخکوبی کنند. برنت واداس، بنیانگذار BotBuilt، ربات های زرد رنگ خود را «جانوران فلزی»، توصیف می کند.

Durham’s BotBuilt که در اواخر سال 2020 تأسیس شد، به دنبال استفاده از روباتیک است تا ساخت و ساز خانه را در دسترس تر و مناسب تر کند.

واداس گفت: «نکته اصلی این است که بحران مسکن اینجاست زیرا کمبود نیروی کار بسیار واقعی است. ما باید از طریق منابع نیروی کار افزایش یافته به انسان ها کمک کنیم و مقرون به صرفه ترین راه برای انجام این کار از طریق تکنیک های خودکار است.

تحت مدل BotBuilt، انسان ها هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن دارند. اما مونتاژ قاب های دیوارهای داخلی و خارجی – که اغلب کار سختی است – منحصراً توسط ربات ها انجام می شود.

بازوهای مکانیکی با استفاده از یک برنامه نرم افزاری اختصاصی، از مدل های چیدمان سه بعدی پیروی می کنند تا روی تخته های چوبی مانور داده و آنها را به پانل های سفارشی متصل کنند. سپس این شرکت این پانل ها را به سایت های ساخت و ساز مسکونی ارسال می کند و آنها را شماره گذاری می کند تا مونتاژ آسان تر شود. واداس گفت که با ربات‌هایی که از قبل کارهای سنگین را انجام می‌دهند، می‌توان زمان ساخت یک قاب خانه را از هفته‌ها یا ماه‌ها تا ساعت‌ها کاهش داد.

او افزود: «این قطعاً به آسانی IKEA است.

کالین دیواین، یکی از بنیانگذاران شرکت، گفت که برخی از سازندگان خانه BotBuilt را “یک تهدید” می دانند، زیرا از ترس اینکه اتوماسیون جایگزین مشاغل آنها شود.

ربات ها وظایفی را که انسان ها به طور سنتی در محل انجام می دادند، انجام می دهند. با این حال هم دیواین و هم واداس تاکید کردند که این یک نگرانی نیست زیرا آنها به سادگی کارگران کافی نیستند.

به گفته گروه صنعتی Associated Builders and Contractors، این بخش باید در سال 2023 546000 شغل اضافه کند تا با تقاضا همگام شود. واداس گفت ربات‌ها می‌توانند شکاف‌های کار را پر کنند و رک و پوست کنده این کار را با دقت و ایمن‌تر از انسان‌ها انجام می‌دهند – با اجتناب از اشتباهات رایج اندازه‌گیری که می‌توانند پروژه‌ها را به عقب برگردانند یا باعث آسیب شوند.

او در مورد حیوانات فلزی خود گفت: “آنها در ریاضیات از ما بهتر هستند.” آنها در ریاضیات سریعتر از ما هستند.

واداس استدلال کرد که با آسان‌تر کردن خانه‌سازی، روبات‌ها مانع ورود کارگران ساختمانی برای ورود به میدان را کاهش می‌دهند.

امروز BotBuilt دارای 13 پرسنل است. واداس یک کهنه سرباز ارتش است و دیوین اخیراً دکترای خود را ترک کرده است. برنامه در دانشگاه دوک برای تمرکز بر استارتاپ. بنیانگذار سوم، بارت ایمز، یک مهندس طراحی مکانیک است که دکترای خود را به پایان رساند.

در سال 2021، شرکت آنها در Y Combinator، یک شتاب دهنده برجسته استارت آپی در سیلیکون ولی که گزارش می دهد کمتر از 2 درصد از متقاضیان را می پذیرد، شرکت کرد.

BotBuilt تاکنون به ساخت شش خانه کمک کرده است که هر کدام دارای ابعاد متفاوتی هستند. ربات های آن برای هر پروژه حدود دو هفته وقت می گذارند. Axl و Slash پانل های تمام شده را نمی سازند. آنها در مرکز آزمایش شرکت در جاده هیلزبورو ذخیره می شوند. دو بازوی مکانیکی دیگر که هنوز نامی از آنها برده نشده است، پانل‌های واقعی را در یک سایت مجاور طراحی می‌کنند.

مقیاس بندی این نوع ساخت و ساز چالش های خود را دارد. در مقایسه با خودروسازان که از روبات‌ها برای مونتاژ مدل‌های خودروی یکسان استفاده می‌کنند، ماشین‌های BotBuilt چیدمان‌های مختلف خانه را سفارشی می‌کنند. ارسال پانل ها به سایت هایی در سایر ایالت ها نیز هزینه و زمان دارد.

در آینده، Wadas امیدوار است که بازوهای مکانیکی را بسیج کند و ربات‌ها را به سایت‌های ساخت‌وساز بیاورد تا بتوانند با سرعت بیشتری پانل‌هایی را برای جوامع در حال توسعه تولید کنند.و او فکر نمی کند که انتظار زیادی طول بکشد.

او گفت: “در پنج سال آینده، من اعتماد دارم که BotBuilt به استانداردی برای نحوه ساخت و ساز، نه تنها در این کشور، بلکه برای جهان تبدیل خواهد شد.”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *