نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 5:27 ب.ظ

 شروع به کار رباتیک با مواد منعطف و ایجاد فرصت برای کارخانه های اروپایی

 شروع به کار رباتیک با مواد منعطف و ایجاد فرصت برای کارخانه های اروپایی

حمایت شده توسط EFFRA-19 دسامبر 2023

روبات‌ها از فناوری‌های توسعه‌یافته توسط پروژه H2020 MERGING برای خودکارسازی فرآیندهای تولید شامل مواد غیر صلب استفاده می‌کنند. این پروژه که توسط مشارکت “کارخانجات آینده” تامین می شود، با نقشه راه اولویت تحقیق و نوآوری که توسط انجمن تحقیقات کارخانه های اروپایی در آینده (EFFRA) تهیه شده است، همسو می شود.

ربات ها برای کار با مواد انعطاف پذیر تلاش می کنند. فقدان صلبیت، عدم قطعیت‌هایی را ایجاد می‌کند که به این معناست که سیستم‌های اتوماسیون معمولی قادر به کنترل تغییر شکل در استانداردهای دقت و تکرارپذیری لازم نیستند. در نتیجه، بخش‌های صنعتی کلیدی، مانند تولید پوشاک و تولید کامپوزیت‌های با ارزش بالا در بخش حمل‌ونقل، کاملاً به نیروی انسانی متکی هستند.

شرکت‌های تولیدی اروپایی که قادر به خودکارسازی این عملیات نیستند، با افزایش هزینه‌های اشتغال و برون‌سپاری خطوط تولید به کشورهای کم‌هزینه مواجه هستند. نمونه بارز آن صنعت نساجی و پوشاک اروپا است که طبق گزارش EURATEX، در سال 2021، واردات با 48 میلیارد یورو از صادرات پیشی گرفت. چین به عنوان تامین کننده پیشرو و پس از آن ترکیه قرار دارد. ادغام، یک پروژه چهار ساله، که توسط CEA-LIST هماهنگ شده است، پتانسیل بازگرداندن تولید به اروپا را مطابق با اهداف برنامه بودجه خود نشان می دهد.

فناوری توسعه یافته توسط MERGING با موفقیت در سه بخش صنعتی کلیدی به کار گرفته شده است. در بخش بسته بندی مواد غذایی، ادغام مراقبت مکرر کیسه های انعطاف پذیر در ماشین های بسته بندی مواد غذایی را برای تیمونیه خودکار کرده است. دو بازوی ربات که توسط بینایی ماشین پشتیبانی می‌شوند، موقعیت کیسه‌ها را قبل از جابجایی ظریف با استفاده از گیره‌های الکتروچسب درک می‌کنند.

در بخش نساجی، یک سلول مشترک برای سلمارک راه اندازی شد. دو بازوی ربات به طور مشترک پارچه های لباس زیر را با استفاده از چسب الکتروچسب جدا می کنند، انتقال می دهند و بررسی می کنند. در نهایت، برای بخش خودرو، یک سلول هیبریدی برای چیدمان کامپوزیت ها در VDL Fibertech نصب شد. مهندسی شده توسط LMS، یک سیستم روباتیک دو بازوی جدید به اپراتورها با انتقال و چیدن مواد کامپوزیتی مستقل یا مشارکتی کمک می کند. ادراک چند وجهی، رابط های واقعیت ترکیبی و برنامه ریزی حرکت با استفاده از هوش مصنوعی به راه حلی انسان محور کمک می کند که کیفیت و کارایی را حفظ می کند.

دیونیسیس آندروناس از آزمایشگاه سیستم‌های تولید و اتوماسیون (LMS) و مدیر فنی پروژه ادغام می‌گوید: «روبات‌ها اکنون می‌توانند به طور ماهرانه و مکرر اشیای تغییر شکل‌پذیر را به‌طور مستقل یا با همکاری اپراتورها مدیریت کنند». “این فرصت های جدیدی را برای صنایع اروپایی آشکار می کند که می تواند چشم انداز اقتصادی را متحول کند.” کریستین روتینات از کمیسیون انرژی‌های جایگزین و انرژی اتمی فرانسه (CEA)، هماهنگ‌کننده پروژه ادغام، تأکید می‌کند که «برخی از این فناوری‌ها را می‌توان به سرعت در کاربردهای صنعتی و با هزینه نسبتاً کم به کار برد. این امر همچنین دسترسی SMEها را به برنامه‌نویسی ربات‌های نوآورانه یا راه‌حل‌های چسبندگی مبتنی بر چسبندگی الکتریکی باز می‌کند.

نقاط عطف تکنولوژیکی پروژه چالش های جدیدی را آشکار کرده است. دکتر سوتیریس مکریس، رهبر رباتیک، اتوماسیون و واقعیت مجازی در تولید می‌گوید: «از آنجایی که نتایج تحقیق، پایه را دوباره تعریف می‌کند، عواملی مانند پذیرش فناوری، مقرون‌به‌صرفه بودن، و انطباق با قوانین به‌عنوان نقاط بحث و اهداف حیاتی برای آینده ظاهر می‌شوند. گروه LMS از آنجایی که راه حل ها به طور فزاینده ای بر داده ها تکیه می کنند، نیاز فزاینده ای برای ارتقای مهارت اپراتورها و رسیدگی به امنیت سایبری و نگرانی های اخلاقی در چارچوب های قانونی به روز شده وجود دارد.

MERGING در خوشه سیستم‌های تولید ترکیبی شرکت می‌کند که، در میان دیگران، اشتراک دانش را در بین پروژه‌هایی که بر بلوغ حمل مواد انعطاف‌پذیر روباتیک تمرکز دارند، تقویت می‌کند. EFFRA این دیدگاه را به اشتراک می گذارد و از طریق مشارکت خود با کمیسیون اروپا. تحت برنامه های Made in Europe و Factories of the Future، تولید اروپا را به سمت آینده ای رقابتی تر و پایدارتر هدایت می کند. با هم، جوامع نوآوری، به ویژه تولید EIT، نقش مهمی در تسریع تجاری سازی نتایج نوآورانه ایفا می کنند.

https://sciencebusiness.net

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *