نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 12:52 ق.ظ

راه اندازی Veo Robotics در محیط کار مشترک انسان و ربات.

-Brian Heater  25 آوریل 2023-راه اندازی Veo Robotics در محیط کار مشترک انسان و ربات.

بسیاری از انبارهای صنعتی را که بررسی کنید  قفس های زیادی را خواهید دید. این یک چیز ایمنی است – به طور موثر راهی برای اطمینان از اینکه روبات ها به طور تصادفی به مردم آسیب نمی رسانند. آنها بزرگ، سریع و از فلز ساخته شده اند. ما کوچک هستیم و همیشه به آن جایی که باید نگاه نمی کنیم. این یک راه حل کامل نیست، اما بهترین راه حلی است که برای مدت طولانی داشته ایم.

همانطور که اتوماسیون در این فضاها افزایش می یابد، فرصت آسیب نیز افزایش می یابد. این نوع نگرانی های ایمنی در قلب اصول پایه گذاری Veo Robotics نهفته است. به بیان ساده، این شرکت مستقر در ماساچوست راه‌حل‌های نرم‌افزاری می‌سازد که به انسان‌ها و روبات‌ها کمک می‌کند تا در یک فضای کاری همزیستی کنند.

این استارت‌آپ اعلام کرد که یک سری B به ارزش 29 میلیون دلار را قرارداد بسته است هرچند که شرکت تصمیم گرفت این افزایش را تا کسب 4 میلیون دلار در سال 2023 متوقف کند. Safar Partners و   Yamaha Motor Ventures شرکت کردند. در این دور، به دنبال سرمایه گذاری های گذشته از نام های بزرگ مانند Google Ventures و Baidu Ventures

با این حال، مهم ترین نام این بار آمازون است. این غول خرده‌فروشی از طریق صندوق 1 میلیارد دلاری نوآوری صنعتی که تقریباً یک سال پیش اعلام کرد، مشارکت کرد. رباتیک از زمان اولین موج سرمایه گذاری که شامل Agility Robotics، BionicHIVE و Mantis Robotics بود، کانون اصلی این صندوق بوده است.

آمازون از زمان خرید Kiva Systems در سال 2012، ارتش ربات های داخلی خود را جمع آوری کرده است. مشاهده این سرمایه‌گذاری‌ها به‌عنوان نوعی اجرای آزمایشی برای خریدهای بالقوه آسان است، اگرچه شرکت تا حد زیادی استفاده از پول را به عنوان یک فرآیند حضوری رد کرده است. با این اوصاف، این مطمئناً یک رای اعتماد است و حداقل احتمالاً نشانه‌ای از این است که شرکت آزمایش این فناوری را در محیط‌های کاری خود آغاز خواهد کرد – با فرض اینکه قبلاً این کار را نکرده است. Veo می گوید بودجه جدید به سمت تسریع کار خود با “شریک های شرکتی” خواهد رفت.

Clara Vu یکی از بنیانگذاران و CTO می گوید: «جدیدترین نسل از سیستم های رباتیک هوشمند با مردم کار می کنند، نه جدا از آنها. باز کردن این پتانسیل مستلزم نسل جدیدی از سیستم‌های ایمنی است – این ماموریت Veo است و ما بسیار هیجان‌زده هستیم که این گام بعدی را برداریم.

سیستم های آمازون به طور سنتی محصور شده اند. به عنوان مثال، ربات‌های کیوا در یک منطقه محدود کار می‌کنند که برای ورود انسان به تجهیزات ایمنی فضایی نیاز دارد، در حالی که بازوهای رباتیک آن در سلول‌های خود عمل می‌کنند. با این حال، اخیراً، این شرکت در سیستم هایی مانند Proteus خودمختار که امکان تعامل نزدیک تر انسان و ربات را فراهم می کند، شروع به فعالیت کرده است.

مت پترسون، مدیر صندوق نوآوری صنعتی، می‌گوید: «به عنوان سرمایه‌گذار، ما به تمرکز Veo Robotics بر ایمنی در محیط کار جذب شدیم. فناوری آنها هم مشارکتی و هم مؤثر است و رفاه کارکنان را در اولویت قرار می دهد. ما از حمایت از Veo Robotics و دیدگاه آنها برای طراحی رباتیک نوآورانه و انسان محور هیجان زده ایم.

https://techcrunch.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *