نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 1:03 ق.ظ

هوش مصنوعی و اختلال در اقتصاد پدید آورندگان محصولات هنری

ناتان رسنیک -21 ژوئن 2023-هوش مصنوعی صنعت نوشتن را مختل می کند

هوش مصنوعی از پتانسیل خود برای ایجاد اختلال در جستجو گرفته تا تبدیل خرده فروشی سنتی، بر گفتگوها در چند ماه گذشته مسلط بوده است. شاید تعداد کمی از حوزه ها بیشتر از اقتصاد خالق بحث و گفتگو در مورد تأثیر هوش مصنوعی دیده باشند.

از هنرهای تجسمی گرفته تا نوشتن، هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای کاربردهای بالقوه خود را در تلاش‌های مختلفی نشان می‌دهد که قبلاً تصور می‌شد در زمینه‌های تخصص منحصراً «انسانی» هستند.

در حالی که هنوز چیزهای زیادی در مورد اینکه هوش مصنوعی چگونه بر پدید آورندگان تأثیر می گذارد، همچنان که به پیشرفت بیشتر ادامه می دهد، باقی مانده است، برخی از اثرات این اختلال در حال حاضر احساس می شود.

ظهور هوش مصنوعی مولد

وقتی نوبت به اقتصاد پدید آورندگان و هوش مصنوعی می‌رسد، بحث حول محور ظهور اخیر هوش مصنوعی مولد است. این هوش مصنوعی است که قادر است در عرض چند ثانیه محتوایی مانند تصاویر، متن و حتی صدا تولید کند. هوش مصنوعی مولد با مدل‌های یادگیری زبان و مدل‌های یادگیری تصویر پیشرفته‌تر شده است که در آن‌ها خود را بر روی محتوای موجود آموزش می‌دهد، سپس محتوای جدیدی تولید می‌کند – همه اینها بر اساس یک درخواست ساده از یک کاربر است.

همانطور که ابزارهایی مانند Dall-E و ChatGPT در کانون توجه قرار گرفته اند، هوش مصنوعی مولد محبوبیت خود را افزایش داده است. این دیگر صرفاً ابزاری برای چت ربات های وب سایت در نظر گرفته نمی شود. اکنون از هوش مصنوعی مولد برای تولید تصاویر سفارشی به سبک دلخواه یا تولید محتوای نوشتاری مانند ایمیل ها یا پست های رسانه های اجتماعی استفاده می شود.

در حالی که ساده کردن وظایف پیش پا افتاده به طور کلی به عنوان یک نکته مثبت در دنیای کسب و کار دیده می شود، هوش مصنوعی مولد در فضای خلاقانه با واکنش مناسب مواجه شده است. بسیاری از هنرمندان استفاده از هوش مصنوعی را به‌عنوان یک هنر واقعی نکوهش کرده‌اند و استدلال کرده‌اند که فرآیندهای یادگیری از هنر از قبل موجود در آن به سرقت ادبی تبدیل می‌شود.

نگرانی‌های اخلاقی در مورد انتشار هنر هوش مصنوعی بدون شک در آینده‌ای قابل پیش‌بینی محور اصلی استدلال‌ها علیه هوش مصنوعی مولد خواهد بود. با این حال، اگر نگاهی عمیق‌تر به نحوه استفاده بیشتر خلاقان از هوش مصنوعی بیندازیم، به نظر می‌رسد که بسیاری از ترس‌ها و استدلال‌های مخالفان آن‌قدر که در ابتدا تصور می‌شود اهمیت ندارند.

پدید آورندگان واقعاً چگونه از هوش مصنوعی استفاده می کنند؟

مانند صاحبان کسب و کار ، بسیاری از پدید آورندگان از هوش مصنوعی برای افزایش کارایی استفاده می کنند. شایان ذکر است، در نظرسنجی Lightricks، یک شرکت نرم‌افزاری ویرایش عکس و ویدیو با تمرکز بر خالق، که به طور همه‌جانبه روی افزودن ویژگی‌های هوش مصنوعی وارد عمل شده است، ۸۴ درصد از پدید آورندگان گفتند که در صورت صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌شان، احتمالاً از هوش مصنوعی استفاده خواهند کرد. جالب اینجاست که بسیاری از این پدید آورندگان نیز گزارش می‌دهند که هوش مصنوعی تأثیر مثبتی بر معاملات برندشان دارد، به طوری که 40 درصد از زمان ظهور هوش مصنوعی مولد درآمد سالیانه بیشتری کسب کرده‌اند.

این نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که علی‌رغم موقعیتی که مخالفان سرسخت آن ممکن است آن را قرار دهند، اکثر پدید آورندگان در واقع هوش مصنوعی را راهی بالقوه برای تقویت خلاقیت خود می‌دانند. توانایی ایجاد محتوا به شیوه‌ای سریع‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌تواند به پتانسیل درآمد پدید آورندگان کمک کند و فرصت‌های بیشتری را برای مشارکت با برندها و افزایش درآمدشان فراهم کند.

نکته قابل توجه این است که به جای حذف کامل خلاقیت ها از تصویر، اولویت بیشتری به استدلال هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار می دهد. به عنوان مثال، اگر شما یک آژانس تبلیغاتی را اداره می کنید، هوش مصنوعی مولد اجازه آزمایش در مراحل اولیه فرآیند خلاق را می دهد، که جمع آوری بازخوردها و ترجیحات مشتری را آسان تر می کند. پس از آن، هنرمندان انسانی هنگام شروع به کار روی پروژه مشتری، دستورالعمل‌های روشنی دارند. از آنجایی که همه در حال حاضر همسو هستند، به لطف بازخورد در مفهوم سازی هوش مصنوعی، خلاقان نیازی به نگرانی در مورد سوء تفاهم مشتری یا صرف زمان و تلاش زیادی برای کاری که مشتری واقعا نمی خواهد داشته باشند.

آینده هوش مصنوعی برای پدید آورندگان چیست؟

روش‌های دقیقی که هوش مصنوعی نحوه کار پدید آورندگان را تغییر می‌دهد هنوز قابل تفسیر است، به‌خصوص زمانی که خود ابزارها هنوز نیاز به اصلاح دارند. به خودی خود، برنامه‌های کاربردی مولد هوش مصنوعی ثابت کرده‌اند که ابزار مفیدی هستند، اما ابزاری برای تولید چیزی که 100% برای توده‌ها آماده باشد، نیستند.

وقتی صحبت از محتوای نوشتاری به میان می‌آید، هوش مصنوعی مولد همچنان مستعد سرقت ادبی، عبارات نامفهوم و سایر مسائل است. در عین حال، به عنوان قادر به حذف بخش‌های “خسته کننده” فرآیند نوشتن شناخته شده است. با این حال، حتی زمانی که محتوا توسط هوش مصنوعی تولید می شود، باز هم باید توسط یک شخص واقعی صیقل داده شود.

به طور مشابه، در طراحی گرافیک، هوش مصنوعی می تواند با درک تفاوت های ظریف، ایجاد محتوای اصلی و فیلتر کردن سوگیری ها مبارزه کند. اما در مدیریت چندین متغیر و ایجاد چندین تغییر در یک اعلان قوی است.

به همین دلیل، یاسمین اوه، طراح سابق محصول در مایکروسافت، استدلال می کند: «نقش طراح از خالق بودن به متصدی تغییر خواهد کرد. طراحان به طراحان رفتار یا سیستم تبدیل خواهند شد. زمانی که سمت تولید طراحی کم و بیش توسط هوش مصنوعی خودکار می شود.

هدف ما تعیین پارامترها و اهداف برای الگوریتم ها برای تعیین رفتار سیستم ها خواهد بود.

بسیاری از پدید آورندگان انتظار دارند که به جای تمرکز بر جنبه‌های ناب تولید، بر آموزش صحیح هوش مصنوعی تمرکز کنند تا نتایج دلخواه را ایجاد کنند. سپس پدید آورندگان آخرین پولیش را فراهم می‌کنند تا برای توده‌ها آماده شود.

در حالی که هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم، واضح است که پدید آورندگانی که خود را در مورد چگونگی تسلط بر این ابزارها و شریک شدن با هوش مصنوعی آموزش می‌دهند، بهره‌ورتر و بهتر می‌توانند شغل خود را رشد دهند.

رهاسازی پتانسیل کامل هوش مصنوعی برای پدید آورندگان

ما هنوز در مراحل اولیه هستیم تا ببینیم هوش مصنوعی چه کاری می تواند برای پدید آورندگان انجام دهد.

برای بسیاری از پدید آورندگان مشتاق، معرفی هوش مصنوعی به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا ایده‌های خود را به روش‌هایی به واقعیت تبدیل کنند که شاید در غیر این صورت نمی‌توانستند. برای پدید آورندگان فعلی، هوش مصنوعی می‌تواند بهره‌وری آن‌ها را مانند قبل ساده‌تر کند و به آنها فرصت‌های بیشتری برای ارتباط با پیروان خود یا ایجاد روابط با برندها بدهد.

همانطور که هوش مصنوعی به تکامل خود ادامه می دهد، دیدن اینکه چگونه اقتصاد پدید آورندگان با این ابزار جدید به انطباق و پیشرفت خود ادامه می دهد، هیجان انگیز خواهد بود.

https://www.allbusiness.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *