نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

17 اردیبهشت 1403 4:45 ق.ظ

آیا به تعویق انداختن کار می تواند برای بهره وری شما مفید باشد؟

جیسون دیمرز

همه گهگاهی کارها را به تعویق می اندازند و بیشتر ما همیشه در تلاش هستیم تا راه هایی برای کمتر به تعویق انداختن کارها پیدا کنیم. به تعویق انداختن، در بیشتر موارد، یک عمل ذاتا غیرمولد است. ایده اصلی این است که از یک کار، معمولاً کاری ناخوشایند، اجتناب کنید یا آن را به تأخیر بیندازید، که به دو صورت عمده به شما آسیب می رساند:

  • شما توانایی خود را برای تکمیل کار به خطر می اندازید. در برخی موارد، زمانی که کار را به تعویق می اندازید، انجام کار سخت تر می شود. برای مثال، اگر برای تکمیل کار بیشتر صبر کنید، ممکن است گزینه های کمتری داشته باشید، یا ممکن است زمان کمتر و منابع کمتری برای کار داشته باشید.
  • وقت تلف میکنید زمانی که صرف انتظار، عذاب کشیدن یا خیره شدن به یک صفحه خالی می کنید اساساً تلف می شود.

منطقی است. و آمار حاکی از آن است که اهمال کاری مشکلی جدی است. 95٪ از مردم حداقل گاه به گاه تعلل می کنند، و 20٪ از ما به طور مزمن به تعویق می افتیم. و 40 درصد از ما به دلیل تعلل خسارت مالی قابل توجهی را تجربه کرده ایم.

اما حتی با درک همه اینها، آیا اهمال کاری واقعاً برای بهره وری مفید است؟

شاید تعجب کنید اگر بدانید که اهمال کاری یک پدیده پیچیده تر از آن چیزی است که بیشتر مردم تصور می کنند.

اهمال کاری فعال در مقابل اهمال کاری غیرفعال

اول، ما باید تفاوت بین آنچه را که به تعویق انداختن «فعال» و اهمال‌کاری «منفعل» می‌نامم، روشن کنیم. در اهمال‌کاری منفعل یا سنتی، از انجام کاری به نفع چیزی غیرمولد اجتناب می‌کنید یا آن را به تأخیر می‌اندازید. ممکن است انگشت خود را بچرخانید، شبکه های اجتماعی را مرور کنید یا با کسی که می شناسید گفتگو کنید. اما در به تعویق انداختن فعال، با کار بر روی یک کار دیگر، از انجام یک کار اجتناب می کنید یا آن را به تاخیر می اندازید.

به این ترتیب، شما به سادگی برنامه خود را مجدداً تنظیم می کنید، هرگز کارهایی را که می توانید در یک روز یا یک هفته مشخص انجام دهید، کاهش نمی دهید. اگر خلأ را با کار مولد پر می کنید، می توانید تعلل خود را حداقل «خنثی بهره وری» در نظر بگیرید.

به تعویق انداختن یک کار برای ارزش بهره وری

همچنین ممکن است یک کار را به تعویق بیندازید، نه به دلیل تنبلی یا اتلاف وقت، بلکه به این دلیل که اگر آن را به تأخیر بیندازید، می‌توانید کار را با کارایی بیشتری انجام دهید.

این شرایط را در نظر بگیرید:

  1. تحقیقات نشان می دهد که برخی از افراد به طور طبیعی در ساعات اوج مصرف مختلف در طول روز به دلیل عوامل ژنتیکی بازده بیشتری دارند. اگر شما یک جغد شب هستید که در عصر به اوج تمرکز و انرژی می‌رسید، ممکن است منطقی باشد که تا زمان رسیدن به آن ساعت از انجام یک کار اجتناب کنید.
  2. شما اطلاعات کافی ندارید اگر هنوز تمام اطلاعات لازم برای تکمیل آن را ندارید، ممکن است یک کار را به تعویق بیندازید. در غیر این صورت، ممکن است مرتکب اشتباه شوید و با دریافت اطلاعات بیشتر مجبور به عقب نشینی شوید.
  3. تیم کامل شما اینجا نیست. اگر این کار مشارکتی است و بهترین اعضای تیم شما بیرون هستند یا مشغول پروژه های دیگر هستند، ممکن است منطقی باشد که تا زمانی که کل تیم کنار هم جمع شوند صبر کنید.

در هر یک از این سناریوها، اهمال کاری می تواند به شما کمک کند تا کار را در ساعات کمتری و با کیفیت کلی بالاتر انجام دهید.

تعلل و اولویت بندی

به تعویق انداختن کار همچنین می تواند به شما کمک کند اولویت های واقعی خود را مشخص کنید. برای این کار به کمی درون گرایی نیاز دارید. شما به طور فعال چیزی را به تعویق می اندازید – از خود بپرسید چرا.

آیا به این دلیل است که این چیزی خارج از حوزه تخصصی عادی شماست؟ اگر چنین است، آیا راهی برای تفویض آن به نفع چیزی در مجموعه مهارت شما وجود دارد؟ آیا به این دلیل است که فکر نمی کنید خیلی مهم است؟ اگر چنین است، آیا راهی برای جلوگیری از آن وجود دارد؟

علاوه بر این، به تعویق انداختن کار می‌تواند به شما کمک کند تا کارهایی را که واقعاً نیازی به انجام آنها نداشتند شناسایی کنید. به عنوان مثال، اگر رئیستان از شما بخواهد که گزارشی را تکمیل کنید، اما یک یا دو روز بعد، دیگر در مکالمه ذکر نشده است، ممکن است این گزارش هرگز واقعاً «نیازی» برای تکمیل شدن نداشته باشد.

بدیهی است که باید مراقب این زاویه باشید، اما پس از چند روز یا حتی چند ساعت، می‌توانید دیدگاهی کاملاً متفاوت در مورد اهمیت واقعی کار داشته باشید.

اهمال کاری به عنوان یک تاخیر عاطفی

گذر زمان راهی دارد که قوی ترین احساسات ما را از بین ببرد. اگر احساس عصبانیت می کنید، به احتمال زیاد ظرف چند ساعت کمتر احساس عصبانیت خواهید کرد و حتی در یک یا دو روز کمتر عصبانی خواهید شد. اگر از چیزی می ترسید، بعد از اینکه مدتی برای پردازش آن وقت داشتید، کمتر ترسیدید.

از آنجایی که تصمیمات احساسی و پاسخ‌های احساسی می‌توانند علیه ما کار کنند، به تعویق انداختن کار نیز می‌تواند ابزاری به نفع ما باشد، اگر برای مدیریت هیجانی استفاده شود. ادامه دهید و آن ایمیل عصبانی یا آن تصمیم بی پروا را به تاخیر بیندازید. فقط در دراز مدت می تواند برای شما خوب باشد.

خط پایین

به تعویق انداختن کار می تواند یک قاتل بهره وری باشد، اما لزومی ندارد – و مطمئناً در همه موقعیت ها چیز بدی نیست. هر چه بیشتر از خود آگاه باشید

بیشتر می توانید به تعویق انداختن کار را به نفع خود تبدیل کنید. از آن عاقلانه استفاده کنید، و در نهایت می تواند شما را بهره وری بیشتر کند.

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *