نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 8:04 ب.ظ

Threads رقیب جدید توئیتر چیست؟

6 جولای 2023 -توسط وایات گرانتهام فیلیپس

این عکس که در نیویورک، پنجشنبه، 6 ژوئیه 2023 گرفته شده است، برنامه جدید Meta Threads را نشان می دهد. متا این برنامه را برای رقیب توییتر معرفی کرد و کاربرانی را که به دنبال جایگزینی برای پلتفرم رسانه اجتماعی متعلق به ایلان ماسک – و اغلب تغییر می‌کردند – هدف قرار داد. اعتبار: AP Photo/ریچارد درو

Threads، یک برنامه مبتنی بر متن که توسط متا برای رقابت با توییتر ساخته شده است.

این اپلیکیشن که به عنوان نسخه متنی پلتفرم اشتراک‌گذاری عکس متا در اینستاگرام به حساب می‌آید، برای کاربران بیش از ۱۰۰ کشور از جمله ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا، کانادا و ژاپن در دسترس قرار گرفت. مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا در Threads گفت، علیرغم برخی اشکالات اولیه، 30 میلیون نفر قبل از ظهر ثبت نام کرده بودند.

افراد جدیدی که به این پلتفرم وارد شده اند شامل افراد مشهوری مانند اپرا، ستاره پاپ شکیرا و سرآشپز گوردون رمزی و همچنین حساب های شرکتی از تاکو بل، نتفلیکس، اسپاتیفای، واشنگتن پست و سایر رسانه ها هستند.

Threads که متا می‌گوید “فضای جدید و جداگانه‌ای برای به‌روزرسانی‌های بی‌درنگ و مکالمات عمومی” فراهم می‌کند، در زمانی می‌آید که بسیاری به دنبال جایگزین‌هایی برای توییتر برای فرار از نظارت شدید ایلان ماسک بر پلتفرم از زمان خرید آن در سال گذشته به مبلغ 44 میلیارد دلار هستند. . اما برنامه جدید متا همچنین نگرانی هایی را در مورد حفظ حریم خصوصی داده ها ایجاد کرده است و به طور مشخص در اتحادیه اروپا در دسترس نیست.

چگونه می توانم از threads استفاده کنم؟

Threads اکنون برای دانلود در فروشگاه های اپلیکیشن اندرویدی اپل و گوگل برای افراد در بیش از 100 کشور در دسترس است.

Threads توسط تیم اینستاگرام ساخته شده است، بنابراین کاربران اینستاگرام می توانند از طریق حساب اینستاگرام خود وارد Threads شوند. با توجه به پلتفرم، نام کاربری و وضعیت تأیید شما ادامه خواهد یافت، اما گزینه‌هایی نیز برای سفارشی‌سازی بخش‌های دیگر نمایه خود خواهید داشت، از جمله اینکه آیا می‌خواهید همان افرادی را که در اینستاگرام دنبال می‌کنید یا نه.

از آنجایی که Threads و Instagram بسیار به هم مرتبط هستند، همچنین مهم است که مراقب حذف حساب کاربری باشید. طبق سیاست حفظ حریم خصوصی تکمیلی Threads، شما می توانید پروفایل خود را در هر زمان غیرفعال کنید، “اما پروفایل Threads شما فقط با حذف اکانت اینستاگرام قابل حذف است.”

اگر اکانت اینستاگرام نداشته باشم می توانم از موضوعات استفاده کنم؟

در حال حاضر فقط کاربران اینستاگرام می توانند اکانت Threads ایجاد کنند. اگر می خواهید به Threads دسترسی داشته باشید، ابتدا باید در اینستاگرام ثبت نام کنید.

در حالی که این ممکن است با واکنش هایی روبرو شود، معاون و مدیر تحقیقات Forrester Mike Proulx گفت که تبدیل Threads به عنوان افزونه اینستاگرام یک حرکت هوشمندانه از طرف متا است.

پرولکس گفت: “این کنجکاوی (کاربر) را برانگیخته است.”، با اشاره به اینکه کاربران اینستاگرام در مورد پیوستن فالوورهای خود به Threads هشدار دریافت می کنند و باعث می شود افراد بیشتری ثبت نام کنند. “این یکی از دلایلی است که Threads تنها در یک بازه زمانی هفت ساعته بیش از 10 میلیون نفر را جذب کرد”

با این حال، Proulx اضافه کرد، حفظ شتاب و تداوم جلب توجه کاربر پس از برآمدگی اولیه کنجکاوی، در این مسیر بسیار مهم خواهد بود – خاطرنشان کرد: “طبیعت طولانی مدت رشته ها چیزی است که در نهایت موفقیت یا شکست آن را پیش بینی می کند.”

تاپیک ها چگونه به توییتر شباهت دارند؟

تجربه میکروبلاگینگ Threads بسیار شبیه توییتر است. کاربران می توانند به عنوان مثال یک موضوع را مجددا ارسال کنند، به آن پاسخ دهند یا به آنها نقل قول کنند و می توانند تعداد لایک ها و پاسخ هایی را که یک پست دریافت کرده است ببینند. «Threads» می‌تواند تا 500 کاراکتر داشته باشد – در مقایسه با آستانه 280 کاراکتری توییتر – و می‌تواند شامل پیوندها، عکس‌ها و ویدیوها تا پنج دقیقه باشد.

در پاسخ‌های اولیه در Threads، زاکربرگ گفت که ساختن برنامه «یک مکان دوستانه» کلید موفقیت خواهد بود و اضافه کرد که این «یکی از دلایلی بود که چرا توییتر هرگز آن‌طور که فکر می‌کنم باید موفق نشد، و ما می‌خواهیم آن را به شیوه‌ای متفاوت انجام دهیم. “

آیا توییتر به دنبال اقدام قانونی علیه متا است؟

بر اساس نامه‌ای که توسط Semafor به دست آمد، توییتر تهدید کرده است که متا را از طریق Threads تحت پیگرد قانونی قرار خواهد داد. در نامه ای که خطاب به مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا و به ارسال شده است، الکس اسپیرو، وکیل مدافع توییتر، متا را متهم به استفاده غیرقانونی از اسرار تجاری و سایر مالکیت های معنوی با استخدام کارمندان سابق توییتر برای ایجاد یک برنامه «کپی» کرد.

اندی استون، سخنگوی متا، به گزارش نامه اسپیرو در Threads پاسخ داد و نوشت: “هیچکس در تیم مهندسی Threads کارمند سابق توییتر نیست.”

ماسک به طور مستقیم در مورد امکان اقدام قانونی توییت نکرده است، اما او به چندین برداشت بد در مورد راه اندازی Threads پاسخ داده است. مالک توییتر به یکی از توییت‌هایی پاسخ داد که نشان می‌داد برنامه متا عمدتاً از طریق استفاده از عملکرد کپی و چسباندن با یک ایموجی خنده‌دار ساخته شده است.

لیندا یاکارینو، مدیرعامل توییتر نیز علناً در مورد نامه اظهار نظر نکرده است، اما ظاهراً به نظر می‌رسد که در توییتی به راه‌اندازی Threads پرداخته و نوشته است که «جامعه توییتر هرگز نمی‌تواند تکراری شود».

آیا قبلاً این کار انجام نشده است؟

شباهت‌های اپلیکیشن جدید متا مبتنی بر متن نشان می‌دهد که این شرکت چنین است

کار برای به چالش کشیدن مستقیم توییتر. مالکیت پر سر و صدا منجر به یک سری تغییرات نامطلوب شده است که کاربران و تبلیغ کنندگان را که برخی از آنها در جستجوی جایگزین های توییتر هستند، از کار انداخته است.

Threads آخرین رقیب توییتر است که پس از Bluesky، Mastodon و Spill در این چشم انداز ظاهر شده است.

چگونه موضوع ها محتوا را تعدیل می کنند؟

به گفته متا، Threads از همان اقدامات ایمنی اعمال شده در اینستاگرام استفاده خواهد کرد – که شامل اجرای دستورالعمل های انجمن اینستاگرام و ارائه ابزارهایی برای کنترل افرادی است که می توانند به کاربران اشاره کنند یا به آنها پاسخ دهند.

به نظر می رسد هشدارهای محتوا – در مورد سؤالات جستجو از گروه های تئوری توطئه تا اطلاعات نادرست در مورد واکسیناسیون کووید-19 – مشابه اینستاگرام باشد.

نگرانی های حفظ حریم خصوصی چیست؟

طبق افشای حریم خصوصی داده‌ها در App Store، Threads می‌تواند طیف گسترده‌ای از اطلاعات شخصی از جمله سلامت، مالی، مخاطبین، تاریخچه مرور و جستجو، داده‌های مکان، خریدها و «اطلاعات حساس» را جمع‌آوری کند.همچنین در حال حاضر Threads در اتحادیه اروپا در دسترس نیست، که دارای قوانین سختگیرانه حفظ حریم خصوصی داده است.

گراهام دویل، سخنگوی کمیسیون، گفت که متا به کمیسیون حریم خصوصی داده های ایرلند، تنظیم کننده اصلی حریم خصوصی متا برای اتحادیه اروپا، اطلاع داد که هنوز برنامه ای برای راه اندازی Threads در این بلوک 27 کشوری ندارد. این شرکت گفت که در حال کار بر روی عرضه این برنامه به کشورهای بیشتری است – اما به عدم قطعیت نظارتی برای تصمیم خود مبنی بر توقف عرضه در اروپا اشاره کرد.

آینده threads چیست؟

موفقیت Threads به دور از تضمین است. Proulx خاطرنشان می کند که ناظران صنعت به سابقه متا در راه اندازی برنامه های مستقل اشاره می کنند که بعداً تعطیل شدند – از جمله یک برنامه پیام رسان اینستاگرام به نام “Threads” که کمتر از دو سال پس از راه اندازی آن در سال 2019 بسته شد.

با این حال، Proulx و دیگران می گویند که برنامه جدید می تواند دردسر قابل توجهی برای ماسک و توییتر باشد.

پائولو پسکاتوره، تحلیلگر فناوری از PP Foresight گفت: “شورای حول یک سرویس جدید و این انفجار اولیه احتمالاً فروکش خواهد کرد. اما واضح است که این جایگزین باقی مانده است و با توجه به تمام مشکلات توییتر رقیب شایسته ای خواهد بود.” ،

با این حال، Threads در روزهای اولیه خود است و بیشتر به بازخورد کاربران بستگی دارد. پسکاتور معتقد است که پیوند نزدیک بین اینستاگرام و Threads ممکن است برای همه طنین انداز نباشد. عرضه ویژگی های جدید نیز کلید خواهد بود.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *