نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 9:40 ب.ظ

3 موضوع برای افزایش سرویس دهی در تولید

23 مه 2023 توسط جو بوش

با پیشرفت اینترنت اشیا (IoT)، تولیدکنندگان بیشتری به دنبال حرکت فراتر از تولید و اضافه کردن جریان های درآمدی جدید از طریق سرویس دهی هستند. در این مقاله ServiceNow توضیح می‌دهد که چگونه تولیدکنندگان می‌توانند بهترین بهره را از مدل‌های سرویس‌سازی خود ببرند.

Product as-a-service

بزرگترین سد راه؟

زنجیره ارزش تولید سنتی برای پشتیبانی کارآمد از مجموعه ای از خدمات فراتر از سخت افزار طراحی نشده است. این صنعت در چابکی، به ویژه در تولید و فرآیندهای اصلی، پیشرفت های زیادی داشته است. با این حال، سیستم‌های قدیمی و تیم‌های فعلی همچنان آن را برای تولیدکنندگان چالش برانگیز می‌سازند تا به سرعت خطوط خدمات سودآور جدید را به بازار عرضه کنند.

تولیدکنندگان نمی توانند به سادگی خدمات ارائه شده را برای دستیابی به نتایج موفق گسترش دهند. درعوض، آنها باید در فرآیندهای توسعه چابک و ساختارهای سازمانی سرمایه گذاری کنند تا با ارائه محصولات به عنوان سرویس (PaaS) به بسیاری از صنایع که ارزش را برای مشتریان خود افزایش می دهند، بپیوندند.

با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا سه موردی وجود دارد که تولیدکنندگان باید برای ساختن مدل های خدمات موفق روی آن تمرکز کنند.

1. دیدگاه خدمات مشتری خود را تغییر دهید

با مدل سنتی خدمات مشتری، مصرف‌کنندگان تنها زمانی با تولیدکنندگان تماس می‌گیرند که مشکلی در محصول وجود داشته باشد. در بسیاری از موارد، این درخواست حتی ممکن است از طریق شریک واسطه ارسال شود. این مخاطب گام های بعدی برای سرویس را راه اندازی می کند. این فرآیند اغلب زمان زیادی می برد و به ورودی های دستی نیاز دارد، که در زمانی که مشتری منتظر تعمیر است، احتمال خطای انسانی و خرابی را ایجاد می کند.

تولیدکنندگان موفق به جای استفاده از یک مدل واکنشی، در حال ایجاد راه حل های فعال برای رفع نیازهای مشتری هستند.

چگونه؟ از طریق ابزارهای دیجیتالی که پاسخ‌های بی‌درنگ را ارائه می‌دهند، گزینه‌های سلف سرویس، تعمیر و نگهداری پیش‌بینی‌کننده و موارد دیگر در دسترس هستند. با جریان‌های کاری دیجیتال، تولیدکنندگان می‌توانند بازیگران اصلی را در زنجیره ارزش خود – از تامین‌کنندگان گرفته تا تکنسین‌های میدانی – متحد کنند تا تیم‌های خدمات بتوانند به نگرانی‌های مشتری سریع پاسخ دهند و منابع را بهتر مدیریت کنند.

این رویکرد به خدمات مشتری، مشتریان را در مرکز قرار می دهد، و روشن می کند که ارتباط شما با آنها – به جای فروش – اولویت است.

2. ارائه خدمات میدانی با کیفیت

اگرچه فناوری Industry 4.0 به سازندگان کمک کرده است تا در رویکرد خود به خدمات میدانی تکامل پیدا کنند، چالش‌ها همچنان وجود دارد. ابزارهای ناکارآمد، اطلاعات نادرست و سوابق موجودی منسوخ شده در میان آنها بالاست.

و با تمرکز امروزی بر رضایت مشتری، این چالش های خدمات میدانی پیامدهای تجاری جدی دارند. خدمات میدانی ناکارآمد بر سازمان‌های تولیدی منعکس می‌شود و اعتبار برند را به خطر می‌اندازد. علاوه بر این، مسائل مربوط به خدمات میدانی صرفاً برای مشتریان ناخوشایند نیستند، بلکه گران هستند. از کار افتادن ماشین‌های صنعتی بزرگ می‌تواند به هزاران، و نه ده‌ها هزار دلار درآمد از دست رفته تبدیل شود.

در صنعتی که بازیکنان برای زنده ماندن باید در رقابت باقی بمانند، ارائه خدمات میدانی ضعیف یک گزینه نیست.

راه حل؟ ارائه خدمات میدانی با کیفیت با ابزار مدیریت خدمات میدانی یکپارچه (FSM). یک ابزار یکپارچه FSM به تولیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا تجربیات بازدید از سایت را برای مشتریان بهبود بخشند و بینش لازم را برای نظارت بر بهره‌وری و کمک به اطمینان از سودآوری به مدیریت ارائه می‌دهد.

و با به اشتراک گذاشتن اطلاعات نگهداری در سراسر زنجیره ارزش شما، مشتریان می توانند به اطلاعات مورد نیاز خود بر اساس شرایط خود دسترسی پیدا کنند. این به آنها قدرت می دهد تا پیشرفت پرونده ها را ببینند و بسته به موقعیت گزینه های سلف سرویس را انتخاب کنند.

3. در سراسر زنجیره ارزش خود دیده شوید

تولید همیشه یک صنعت پیچیده بوده است. یک کارخانه واحد برای اجرای موفقیت آمیز به چندین بخش، تجهیزات، داده ها، فناوری و پرسنل متکی است. و تولیدکنندگان بزرگ با پیچیدگی‌های بیشتری مواجه می‌شوند، که در مناطق جغرافیایی و مناطق زمانی فعالیت می‌کنند، همه اینها در حالی که چندین تامین‌کننده و توزیع‌کننده را مدیریت می‌کنند.

این ساختار مشکلات دید را ایجاد می کند. با عملیات سیلد، تولیدکنندگان نمی توانند دید جامعی از زنجیره ارزش خود به دست آورند. حتی با اینترنت اشیا، بسیاری از تامین کنندگان بینش لازم برای برآورده کردن نیازهای PaaS را ندارند و این روند را کند می کند. فقدان دید ممکن است خطوط خدمات جدید را از تبدیل شدن به جریان درآمد موثر منع کند.

تولیدکنندگان به راه حلی نیاز دارند که به سرعت به داده های تولید پاسخ دهد و خروجی کارآمد و سودآور را ارائه دهد.

تولیدکنندگانی که در PaaS موفق می‌شوند، آنهایی هستند که کل شرکت خود را ارزیابی می‌کنند تا نحوه اتصال بهتر بازیکنان و فرآیندهای متفاوت را تعیین کنند. با عملیات‌های واقعاً متصل، تولیدکنندگان می‌توانند داده‌ها و فرآیندها را در طول عملیات خود در یک مکان واحد ادغام کنند. از آنجا، می‌توان تلاش‌های PaaS را از طریق جریان‌های کاری سرتاسر مدیریت کرد..

مدل.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *