نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 4:56 ق.ظ

پیوندهای جدیدی بین شخصیت و توانایی های شناختی پیدا شده است

1 ژوئن 2023 -توسط دانشگاه مینه سوتا -اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

در یک مطالعه برجسته جدید، تحقیقات دانشگاه مینه سوتا پیوندهای شگفت انگیزی را بین شناخت انسان و شخصیت نشان می دهد – ستون های فردیت انسان که شخصیت ما و نحوه تعامل ما با جهان را شکل می دهد. شخصیت بر اعمال، عواطف و افکار ما تأثیر می گذارد و مشخص می کند که آیا ما برونگرا، مؤدب، پیگیر، کنجکاو یا مضطرب هستیم.

از سوی دیگر، توانایی شناختی چتری است که توانایی ما را برای پیمایش پیچیدگی، مانند بیان زبان، درک ریاضیات پیچیده و نتیجه‌گیری منطقی نشان می‌دهد. علیرغم این باور رایج که ارتباطات خاصی وجود دارد – به عنوان مثال، افراد درونگرا اغلب به عنوان باهوش تر تلقی می شوند – دانشمندان درک جامعی از این ارتباطات پیچیده نداشتند.

این تحقیق که در Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است، داده های بیش از 1300 مطالعه مربوط به قرن گذشته را ترکیب می کند که نشان دهنده بیش از 2 میلیون شرکت کننده از 50 کشور است و داده های مجلات دانشگاهی، کتابچه راهنمای آزمون، پایگاه های داده نظامی، و حتی بانک های اطلاعاتی اختصاصی شرکت های خصوصی.مجموعه داده های منتشر نشده قبلی را ادغام می کند.

این تلاش بی‌نظیر، بررسی عمیقی از مجموعه کامل ویژگی‌های شخصیتی و توانایی‌های شناختی را ارائه می‌کند که در بسیاری از فرهنگ‌ها و گروه‌های جمعیتی گسترده است. مجموعه ای از 79 ویژگی شخصیتی – از فروتنی تا موافق بودن – در کنار 97 توانایی شناختی – از سرعت خواندن تا حافظه را نشان می دهد.

دنیز وانس، یکی از نویسندگان این مطالعه و استاد روانشناسی در کالج هنرهای لیبرال، می گوید: «دانستن اینکه چگونه شخصیت و هوش به هم مرتبط هستند به ما اجازه می دهد تا در مورد این سوال عمیق تر فکر کنیم که چرا. این یافته‌ها درک ما از تنوع و فردیت انسانی را متحول می‌کند. تنها با شناخت خودمان می‌توانیم به طور کامل از پتانسیل خود بهره ببریم.»

یافته های کلیدی عبارتند از:

  • افرادی که فعال و پرانرژی هستند، تسلط بهتری بر توانایی های شناختی مختلف دارند. مهمتر از همه، این شامل دانش گسترده، بازیابی کارآمد حافظه و پردازش اطلاعات پیشرفته است. صرف نظر از موضوع، افراد فعال تمایل دارند بیشتر در مورد آن بدانند.
  • افرادی که تمایل دارند سطوح بالایی از افسردگی یا اضطراب را تجربه کنند ممکن است برای جمع آوری دانش یا استدلال منطقی دشوارتر باشد.
  • کسانی که سخت‌کوش‌تر و دلسوزتر بودند، از مهارت‌های دانشی کمّی و کلامی بهتری برخوردار بودند. این کشف ارتباط هیجان انگیزی بین ویژگی های شخصیتی و نحوه یادگیری ما را نشان می دهد.
  • روابط قوی و مثبتی بین بسیاری از توانایی های شناختی و ذهن باز (به عنوان مثال، پذیرش ایده های تازه) وجود دارد.

کوین استانک، یکی از نویسندگان این مطالعه که قبلاً آزمایشگاه شخصیت و هوش کالج را رهبری می کرد، گفت: «بیش از 13 سال و یک تیم متشکل از 30 داوطلب برای جستجو، ترجمه، ورود و تجزیه و تحلیل بیش از 1300 مطالعه طول کشید. ما از تیم تحقیقاتی و همچنین مجموعه وسیع‌تری از هزاران محقق، کتابداران و شرکت‌هایی که وقت و داده‌های خود را برای گردآوری این موزاییک صرف کردند، بسیار سپاسگزاریم.»

آشکارسازی شگفت‌انگیز این تحقیق، سازگاری روش‌های تحقیق در قرن گذشته بود. پژوهش‌های شخصیتی معاصر اغلب هنوز از گزارش خود از توافق با موارد نوشته شده استفاده می‌کنند. برای مقابله با این رکود، نویسندگان در حال کار بر روی تحقیقاتی برای کشف استفاده از روش‌های نوآورانه مانند مطالعات حسگر و هوش مصنوعی مولد برای ارزیابی ویژگی‌های شخصیتی و توانایی‌های شناختی هستند.

https://medicalxpress.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *