نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

16 اردیبهشت 1403 11:24 ق.ظ

مطالعه نشان می دهد که زنان نسل X سن را به هفت روش تجربه می کنند

29 مه 2023 -توسط دانشگاه ناتینگهام ترنت-اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

طبق یک مطالعه جدید توسط مدرسه کسب و کار ناتینگهام (NBS)، بخشی از دانشگاه ناتینگهام ترنت، زنان نسل X سن را به هفت روش مختلف تجربه می کنند.این تحقیق که در مورد متولدین سال‌های 1965 تا 1980 تعریف می‌شود، بررسی کرد که زنان GenX چگونه سن خود را درک می‌کنند و اینکه آیا پیری را به لحاظ زمانی تجربه می‌کنند یا خیر.

این در رابطه با پیامدهای آن برای بازاریابان تجزیه و تحلیل شد، با GenX به عنوان یک گروه نسلی مهم به دلیل همسویی نزدیک با فرهنگ مصرف‌کننده و افزایش قدرت هزینه‌های یکبار مصرف بایستی برخورد نمود.

در طی یک دوره سه هفته‌ای و با استفاده از یادداشت‌های روزانه، 19 زن با شرایط مختلف زندگی (سن بین 41 تا 55 سال) رویدادهای روزمره با اهمیت مرتبط با سن را منعکس کردند و گزارش دادند.

تجزیه و تحلیل بیش از 250 دفترچه خاطرات، هفت “قاب” متقاطع، همپوشانی، و منطبق از پیری را نشان داد که محققان آن را عاطفه، اعتراض، پذیرش، استتار، مرحله زندگی، نابرابری و بی نتیجه نامیدند.

این چارچوب های سنی از در نظر گرفتن سن به عنوان یک نگرش تا رد کامل سن به عنوان یک برچسب تحمیلی فرهنگی متغیر است. برخی از روزنامه نگاران سن تقویمی آنها را پذیرفتند، اما برخی دیگر از محصولات زیبایی و لباس برای استتار سن خود استفاده کردند.

مراقبت از کودکان خردسال و/یا والدین سالخورده به‌شدت بر ادراک سنی شخصی تأثیر می‌گذارد، همانطور که یائسگی، حال یا به‌عنوان یک رویداد رو به جلو بود. این نسل همچنین سنگینی نابرابری‌ها، بی‌انصافی‌ها و سوگیری‌ها را احساس می‌کردند که نشان می‌داد آنها نسبتاً کمتر از مردان در هر سنی و/یا زنان جوان‌تر از آنها ارزش دارند.

در نهایت، برخی از روزنامه نگاران اظهار داشتند که به طور مرتب سن تقویمی خود را فراموش می کنند و این موضوع را بی ربط یا بی ارتباط با هویت شخصی خود می دانند.

شارون ماری گیلولی، مدرس اصلی بازاریابی در NBS و سرپرست تحقیقات، گفت: “تعیین سن یک زن GenX به طور فزاینده ای دشوار می شود. این نسل احساس می کند که نیازی به انطباق با نقش ها و قوانین مرتبط با سن و جنسیت ندارد. مانند والدین خود، و به همین دلیل همه آنها پیری را به طرق مختلف تجربه می‌کنند و با آن کنار می‌آیند – برخی «خوشبختانه پیر هستند»، برخی دیگر «در قلب جوان هستند»؛ برای برخی زندگی‌ها مملو از امکان است، در حالی که برخی دیگر احساس می‌کنند که مسئولیت‌های خانوادگی سنگینی بر دوش آنها می‌گذارد..”

این تحقیق نشان می‌دهد که بازاریابی برای زنان GenX چالش خاصی را برای شرکت‌ها ایجاد می‌کند، زیرا هدف‌گیری سنتی مبتنی بر سن بعید است کارساز باشد، به‌ویژه که این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که این چارچوب‌های سنی «ممکن است همیشه برای همه این زنان اعمال شود. بعضی وقتها از این زنان؛ بعضی از این زنان همیشه؛ یا بعضی از این زنان بعضی اوقات».

به عنوان یک گروه جمعیتی قابل توجه، با افزایش درآمد قابل تصرف، زنان GenX بازاری جذاب و فزاینده هستند. در حالی که این گروهی است که بازاریابان باید در نظر بگیرند، شواهد نشان می دهد که یک مدل زمانی طبقه بندی سنی برای درک آنها از زنان Gen X مناسب نیست. در عوض، آنها در بسیاری از گروه ها توزیع و پراکنده می شوند – یک هدف متحرک و نه ثابت و قابل پیش بینی.

این مطالعه که اکنون در مجله بازاریابی اروپایی منتشر شده است، نشان می‌دهد که تعمیم یا کلیشه‌سازی زنان GenX با استفاده از جذابیت‌های مرتبط با سن، خطر بزرگی برای برندهایی دارد که در خطر فاصله گرفتن و نرسیدن به بازار هدف خود هستند.

https://phys.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *