نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 7:08 ق.ظ

Digital Nomads می تواند برای شرکت شما مناسب باشد

07 آوریل 2023-نوشته چارلز رودریگز

قبل از کووید، ممکن است به یاد بیاورید که کارمندان چه زمانی به محل کار آمدند، به خانه رفتند و روز بعد برگشتند. و با سرعت همه‌گیری: کار از راه دور برای بسیاری از صنایع عادی شد. با گذشت زمان، برنامه‌های ترکیبی با تنظیمات کاملاً از راه دور رقابت می‌کردند و بسیاری از کارمندانی که فرصت انجام دومی را داشتند، به‌طور کلی جابه‌جا شدند.

برخی از اعضای نیروی کار که این گزینه را دارند که در محیط های کاری کاملاً از راه دور ادامه دهند، شروع به کشف سبک زندگی «عشایر دیجیتالی» کرده اند. این بدان معناست که ممکن است ندانید یکی از اعضای تیم در یک روز معین از نظر جغرافیایی کجاست مگر اینکه از آنها بپرسید. عشایر دیجیتال همچنین از این جهت متمایز است که آنها اغلب جابه جا می شوند، برخی بدون برنامه ریزی برای داشتن یک پایگاه واقعی خانگی.

تحقیقات قطعی در مورد عشایر دیجیتال نسبتاً جدید است. اما ما می دانیم که اکثر آنها آمریکایی هستند و اکثریت آنها افراد بین 30 تا 40 ساله هستند. یک مطالعه در سال های 2019 و 2020 نشان می دهد که تعداد آنها از حدود 7 میلیون نفر به کمتر از 11 میلیون نفر افزایش یافته است. در حالی که مشاغل آزاد، پیمانکاران و هنرمندان معمولی‌ترین عشایر قبل از کووید موجود بودند، کارمندانی که در نقش‌ها و بخش‌های «سنتی» بیشتر بودند، به محض اینکه تغییر گسترده‌تر به کار از راه دور آغاز شد، تعداد زیادی به آنها پیوستند.

به طور گسترده تر، یک مطالعه مک کینزی نشان داد که 87٪ از آمریکایی هایی که به آنها کار از راه دور پیشنهاد شده بود، آن را قبول می کنند، و در میان کسانی که آن را دارند، 32٪ بیش از پنج روز در هفته دور از محیط اداری سنتی کار می کنند. بر اساس گزارش گالوپ در سال 2021، کار از راه دور با ماهیت خاصی به روند خود ادامه می دهد.

مدیریت عشایر دیجیتال

کارمند شما ممکن است از شما بپرسد که چرا مهم است کجا هستند، تا زمانی که به تماس های تلفنی و ایمیل ها به سرعت پاسخ داده شود. در تعدادی از شرایط، ممکن است اینطور نباشد. با این حال، به دلیل عواملی مانند مالیات های دولتی، مزایای مرخصی پرداخت شده، نیازها و الزامات آموزشی، پاداش کار، و توانایی ارائه خدمات پزشکی و مدت، پاسخ شما باید مواردی مانند مکان و مدت زمان را در نظر بگیرد.

مدیریت کارمندان پر از پیامدهای ناخواسته است و این تفاوتی ندارد. چند پارامتر تمرینی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، اینکه آیا قصد دارید گزینه نوماد دیجیتال را به یک نقطه فروش برای استخدام‌های جدید تبدیل کنید یا آرزوی کارمندان فعلی را برای این سطح از حداکثر انعطاف پذیری برآورده کنید.

تأیید درخواست کارمند برای کار از راه دور

درخواست برای کار از راه دور نباید کارت سفید باشد. همچنین نباید بدون بررسی دوره ای در C-suite باشد. به طور واقع بینانه، عامل اصلی باید این باشد که چه چیزی برای عملیات تجاری بهترین کار را انجام می دهد، چه ناکارآمدی های عملی ممکن است بر هر یک از طرفین، عملکرد فردی کارمند و تیم تأثیر بگذارد.

شما حق دارید بدانید کارکنان شما کجا هستند. در حد منطق، این انتظار مناسبی برای حفاظت است. بسته به میزان ناراحتی عملی که برای عملیات شرکت ایجاد می کند، شما از حقوق خود برای کنترل اینکه اعضای تیم می توانند و از کجا نمی توانند کار کنند، هستید. با این حال، عاقلانه است که دلایل «نه» را بیان کنید و آنها را روشن کنید.

عاقلانه است که تأییدیه خواست یک عشایر دیجیتال را مورد به مورد بررسی کنید. این به شما این امکان را می دهد که در نظر بگیرید دلیل آن قوانین است که واقعاً مایل به گسترش حضور در محل کار هستید.

مزایای کارکنان برای اعضای تیم عشایری

هر ساله معیارهای اقامت را برای مشارکت در طرح سلامت گروهی و طراحی طرح بیمه نظارت کنید. شما همچنین باید به این فرد زمان تعطیلات بدهید، حتی اگر واقعاً «عشایر» باشند. برخی از ایالت‌ها مرخصی و مرخصی با حقوق را اجباری می‌کنند، اما مهمتر از آن، شما می‌خواهید مرزهای ثابت زمانی که فردی درگیر و در دسترس است را تقویت کنید.

آزادی عشایری نباید به عنوان یک معاوضه برای زمان تعطیلات کمتر تلقی شود، زیرا به فرد کمک می کند تا برنامه خود را حفظ کند و به حفظ تعهد به یک تیم کمک می کند. با این حال، اگر عشایر دیجیتالی شما هرگز برای تعطیلات خود اهمیت نمی‌دهد، نشانه این است که یک مشکل وجود دارد و بدتر از آن، خطر فرسودگی شغلی بیشتر است.

تفاوت منطقه زمانی در “محیط کاری” در سراسر جهان را در نظر بگیرید

شما باید تفاوت های منطقه زمانی را در “محیط کاری” در سراسر جهان در نظر بگیرید. در حالی که این امر بدیهی به نظر می رسد، به راحتی از آن چشم پوشی می شود، به خصوص از منظر برنامه ریزی و ارتباطات. اگر فضایی برای ایجاد محدودیت‌های جغرافیایی در مورد مکان‌هایی که عشایر دیجیتال می‌توانند باشند وجود داشته باشد، مگر اینکه در تعطیلات باشند، ممکن است از آنها خواسته شود که فقط دو یا سه منطقه زمانی با آنها فاصله داشته باشند.

عواقب نقض خط مشی را تعیین کنید

کارمندانی که انتخاب می کنند عشایر دیجیتال باشند، مسئولیت بیشتری را بر عهده می گیرند و باید درک کنند که موضوع دو طرف دارد. ارتباطات باید قوی باشد. تصمیم گیری بدون گفتن به کارفرما می تواند برای همه طرفین مخاطره آمیز باشد و کاملاً یک نه است. انتظارات روشنی در مورد اینکه در صورت نقض استانداردها و انتظارات چه اتفاقی خواهد افتاد ، ایجاد کنید.

به عشایر دیجیتال اطلاع دهید که اجازه کار به این طریق مشروط است و آن شرایط را به صورت مکتوب و با وضوح فراوان بیان کنید. در صورتی که وظایف تکمیل نشوند یا مسئولیت‌های مربوط به مشتریان به طور مرتب از دست بروند، تحت محدودیت‌های بیشتری قرار خواهند گرفت.

لحن مورد نظر این نیست که شما انتظار دارید این اتفاق بیفتد، بلکه صرفاً بیان آنچه در صورتی که همه چیز طبق برنامه پیش نرود مورد نیاز است.

یک کارمند را برای مدیریت عشایر دیجیتال اختصاص دهید

در نهایت، اگر وضعیت کارکنان شما این امکان را می‌دهد، یک متخصص در شرکت را برای مدیریت عشایر دیجیتال تعیین کنید. در حالت ایده‌آل، این یک حرفه‌ای است که خود دارای تجربه کاری در خارج از کشور یا حداقل آشنایی نزدیک با منابع انسانی و مشخصات کارکنان است.

استقبال از عشایر دیجیتال می تواند یک برد برد برای یک شرکت باشد

ایجاد فضا برای عشایر دیجیتال در سازمان شما فرصت های بیشتری برای جذب و حفظ استعدادها ارائه می دهد. با این حال، چندین ملاحظات اضافی را نیز ایجاد می کند، مواردی که در صورت عدم مدیریت صحیح می توانند به نقاط درد تبدیل شوند. در نهایت می‌توانید به کارمندی که می‌خواهد به طور گسترده و مکرر سفر کند، «بله» بگویید، اما یک برنامه دائمی ایجاد کنید که هم برای او و هم برای سازمان شما مفید باشد.

سوالات متداول برای استخدام و مدیریت عشایر دیجیتال

چگونه عشایر دیجیتال را مدیریت می کنید؟

همگام سازی تناسب فرهنگی برای هر نقش مبتنی بر راه دور ضروری است. کنترلهای برنامه ریزی شده منظم می تواند مفید باشد. همچنین استفاده از ابزار مدیریت پروژه که به طور شفاف ضرب الاجل های واضح را تعیین و پیگیری می کند، می تواند سودمند باشد.

آیا می توانم یک عشایر دیجیتال استخدام کنم؟

بله، اما به دلیل عواملی مانند مالیات های دولتی، مزایای مرخصی پرداخت شده، نیازها و الزامات آموزشی و توانایی ارائه مزایای بهداشتی، باید بدانید که آنها کجا و برای چه مدت خواهند بود. این مزیت را در نظر بگیرید که استخدام یک عشایر دیجیتال، کسب و کار شما را به روی استعدادهای جدید باز می کند.

چرا مردم می خواهند عشایر دیجیتال باشند؟

فناوری و فرهنگ کار از راه دور به عشایر دیجیتال آزادی بیشتری برای سفر و اکتشاف فرصت‌های زندگی کاری مانند قبل داده است، در حالی که اشتغال ثابت را حفظ می‌کنند. درک کنید که عشایر جدید ارزش شخصی واقعی را در اینجا می بینند که تا همین اواخر فقط برای مشاغل آزاد و پیمانکاران بود.

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *