نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 6:08 ق.ظ

این امکان وجود دارد که یک کارآفرین درونگرا باشید

31 مارس 2023 -نوشته جان لانگنفلد

چه به تازگی یک استارت‌آپ راه‌اندازی کرده باشید و چه سال‌ها است که کسب‌وکار کوچک خود را اداره کرده‌اید، اگر درون‌گرا هستید، احتمالاً با چالش‌هایی مواجه می‌شوید که منحصر به خلق و خوی آرام خود هستند.

این به این دلیل است که جامعه غربی برونگرایی را برای موفقیت صاحبان مشاغل کوچک ترجیح می دهد. به هر حال، کارآفرینان معمولاً باید خود و کسب و کارشان را تبلیغ کنند، با کارمندان و مشتریان تعامل داشته باشند، زمان زیادی را صرف کارهای عملی و مغزی کنند، و به نوعی انگیزه خود را حفظ کنند تا همه چیز را هر روز به دست آورند.

این یک ضرر هنگفت برای هر کسی است، به ویژه برای افراد درونگرا، زیرا این امر کاملاً خلاف طبیعت آنهاست.

خبر خوب این است که با ایجاد تعادل بین خودآگاهی، مراقبت از خود و خرد ساده، صاحبان مشاغل کوچک درونگرا می توانند در صنایع خود برتری پیدا کنند و شرکت های خود را به همان اندازه کارآفرینان برون گرا سخت کوش و پرشور توسعه دهند. آنها باید به جای مخالفت با خلق و خوی ذاتی خود کار کنند. و بله، انجام این کار ساده تر از آن چیزی است که برخی فکر می کنند و بسیار مؤثرتر است.

درونگرا یی چیست؟

بر اساس نظر وب‌ام‌دی، «درون‌گرا فردی است که ویژگی‌هایی از نوع شخصیتی دارد که درون‌گرایی نامیده می‌شود، به این معنی که آن‌ها احساس راحتی می‌کنند که بر افکار و ایده‌های درونی‌شان تمرکز کنند، نه آنچه در بیرون اتفاق می‌افتد. آن‌ها از گذراندن وقت فقط با یک یا دو نفر لذت می‌برند، نه گروه‌ها یا جمعیت‌های بزرگ.»

مطمئناً درونگرایی یک اختلال شخصیتی نیست. درونگرا بودن به خودی خود اشکالی ندارد. این خلق و خوی است که تقریباً 25 تا 40 درصد از جمعیت با آن متولد می شوند.در اینجا برخی از ویژگی های درون گرا آورده شده است:

  • بودن در کنار دیگران انرژی شما را تخلیه می کند
  • تحریک بیرونی بیش از حد باعث می شود که شما احساس خستگی کنید
  • ترجیح می‌دهد به‌جای عضویت در یک تیم، مستقل روی پروژه‌ها کار کند
  • پس از معاشرت به زمان تنهایی برای شارژ مجدد نیاز دارید
  • از   در مرکز توجه بودن ناراحت است
  • افکار و توجه بیشتر به درون متمرکز می شوند تا بیرون
  • برقراری ارتباط از طریق ایمیل یا پیامک را به جای حضوری یا تلفنی انتخاب می کند

چالش های یک کارآفرین درونگرا

اگرچه اکثر مردم برخی از ویژگی های درونگرا را در زندگی به طور کلی و به طور خاص در کسب و کار مفید می دانند – مانند شهودی بودن، همدلی، توجه، جزئیات مدار بودن و یک شنونده خوب، ویژگی های دیگر برای کسانی که کارآفرینی را انتخاب می کنند، چالش هایی ایجاد می کند.

چالش شماره 1: تجارت و شبکه خود را تبلیغ کنید

درونگراها، به طور کلی، از بودن در کانون توجه ناراحت هستند. بنابراین تبلیغ خود و کسب و کارشان و همچنین شرکت در رویدادهای شبکه، کت و شلوار گران آنها نیست. به احتمال زیاد، آنها به طور کلی از انجام این کار اجتناب خواهند کرد. از آنجایی که بازاریابی و صحبت برای موفقیت یک کسب و کار حیاتی است، این دو فعالیتی هستند که اگرچه درونگراها از درگیر شدن در آن وحشت دارند، اما لازم است.

چالش شماره 2: تعامل با کارمندان و مشتریان

مدیریت کارمندان و تعامل با مشتریان معمولاً حضوری یا از طریق تلفن انجام می‌شود که هر دوی این موارد درون‌گراها را به هم می‌ریزد.

اول، خود تعامل انرژی یک درونگرا را تخلیه می کند. دوم، درونگراها دوست دارند بدانند چه انتظاری دارند، و تعامل حضوری یا تلفنی به این معناست که از قبل همه پاسخ ها را نداشته باشند و باید سریع و در محل فکر کنند تا افراد و شرایط را تطبیق دهند. درونگراها متفکرانی عمیق هستند که برای پردازش امور به زمان نیاز دارند. و وقتی با یک مشتری ناراضی در آن طرف تلفن سروکار دارید، زمانی برای مکث و تفکر وجود ندارد.

چالش شماره 3: ایجاد تعادل بین زمان تنهایی و نیازهای اداره یک تجارت

همانطور که قبلاً ذکر شد، وقتی افراد درونگرا در کنار افراد دیگر وقت می گذرانند، انرژی آنها تخلیه می شود. بنابراین در نهایت، آنها به مکانی آرام برای عقب نشینی و شارژ مجدد نیاز دارند. با این حال، به‌عنوان یک صاحب کسب‌وکار، روزها می‌توانند طولانی باشند، و اغلب با افراد زیاد و صحبت‌های زیاد پر می‌شوند، که فضای کمی برای تنهایی باقی می‌گذارد.بدون نیاز به زمان تنهایی، درونگراها می توانند از نظر جسمی بیمار شوند و از نظر عاطفی خسته شوند. ترکیب خوبی برای راه اندازی یک کسب و کار موفق نیست.

استراتژی هایی برای غلبه بر چالش های درون گرا بودن و اداره یک کسب و کار

ویژگی کلیدی کارآفرینان موفق، داشتن نگرش غیرقابل توقف و قابل انجام است. برای هر مشکلی راه حل های مناسبی وجود دارد و می توان بر هر چالشی غلبه کرد. این طرز فکر اغلب صاحبان کسب و کارهای کوچکی را که پس از یک سال ضعیف اول آن را ترک می‌کنند و آن‌هایی که پیشرفت می‌کنند تا سرانجام تصمیم به بازنشستگی می‌گیرند، متمایز می‌کند.

در اینجا چند راه برای غلبه بر چالش های همیشه موجود کارآفرینی درون گرا آورده شده است:

  1. فناوری را در آغوش بگیرید

برای افراد درونگرا، اکنون بهترین زمان برای صاحب کسب و کار است. فناوری به بسیاری از کارهای روزمره اجازه می دهد تا به روشی کم فشار و درونگرا انجام شوند – مانند استفاده از رسانه های اجتماعی برای اجرای تبلیغات، افزایش آگاهی از برند و ایجاد جامعه ای از مشتریان وفادار.

یک وب‌سایت حرفه‌ای طراحی شده می‌تواند سرنخ‌های با ارزش بالا ایجاد کند، در حالی که صفحات بهینه‌شده می‌توانند مشتریان بالقوه را بدون نیاز به تماس با خریداران یا بازدید از فروشگاه‌های آجری به مشتریان تبدیل کنند.

2. کارمندانی را استخدام کنید که نقاط ضعف شما را جبران کنند

راهی برای جبران ویژگی‌های درون‌گرا این است که کارمندان برون‌گرا را استخدام کنید تا نقش‌هایی را ایفا کنند که در آن یک شخصیت برون‌گرا، پرانرژی و اجتماعی مناسب‌تر است. اینها می‌تواند برای پست‌های خدمات مشتری، فروش، پذیرش یا مدیر دفتر باشد – هر نقشی که در مواجهه با مشتری وجود دارد که درونگراها از آن اجتناب می‌کنند، اما برون‌گراها در آن می‌درخشند.

3. مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید

دانش قدرت است. بنابراین با دانستن اینکه درونگراها برای شارژ مجدد و افزایش سطح انرژی خود به زمان تنهایی نیاز دارند، خوب است که فواصل زمانی آرامی را در طول روز تنظیم کنید و از صبح ها، استراحت های ناهار، عصرها و آخر هفته ها نهایت استفاده را ببرید.

فقط متعهد شوید که زمان اختصاصی را تعیین کنید تا ذهنتان آرام شود. حتی ده دقیقه اینجا و آنجا کمک خواهد کرد. حتی می توانید کاری به سادگی انجام دهید مانند گذاشتن علامت «مزاحم نشوید» روی در دفترتان، قفل کردن آن، گذاشتن تخت یا تشک ورزشی ضخیم و بستن چشمان خود با نور خاموش. تمرینات تنفسی، آرامش بدن یا مدیتیشن ذهن آگاهی را انجام دهید. در صورت خوابیدن حتما یک زنگ هشدار تنظیم کنید.

سپس زمانی که زمان شروع دوباره فرا می رسد، احساس شادابی می کنید و برای انجام هر کاری آماده اید.

کارآفرینان: اجازه ندهید درونگرایی شما را عقب نگه دارد

داشتن یک کسب‌وکار کوچک درونگرا با چالش‌هایی همراه است، اما فقط به این دلیل که جامعه از برون‌گراها در این عرصه حمایت می‌کند، دلیلی وجود ندارد که جاه‌طلبی‌های کارآفرینی خود را دنبال نکنید.

در این مورد، خودآگاهی بزرگترین دارایی شماست. با نقاط قوت خود بازی کنید، نقاط ضعف خود را برطرف کنید و چشم خود را به هدف نگاه دارید. متمرکز و انعطاف پذیر بمانید؛ در کار بگذارد به زودی به جایی که می خواهید می رسید. تا آن زمان، از سفر لذت ببرید. و به یاد داشته باشید، همه چیز سفر است.

سوالات متداول در مورد درونگرا و کارآفرین بودن

در زیر به طور خلاصه سوالات و پاسخ های مهم در این زمینه را بیان کرده ایم:

آیا درونگراها می توانند صاحبان مشاغل خوبی باشند؟

بله، افراد درون گرا می توانند صاحبان کسب و کار بسیار موفقی باشند، به خصوص اگر به جای تلاش برای قرار گرفتن در نقش های برون گرا در محیط های پر سر و صدا، مراقبت از خود را تمرین کنند و به نقاط قوت ذاتی خود عمل کنند.

چند چالش برای داشتن یک کسب و کار درونگرا چیست؟

صاحب کسب و کار درونگرا در تبلیغ خود و صحبت کردن در مقابل گروهی از مردم مشکل دارد و برای شارژ مجدد نیاز به زمان تنهایی دارد که ممکن است با خواسته های روزانه کسب و کار در تضاد باشد.

نقاط قوت کارآفرینان درونگرا چیست؟

برخی از نقاط قوت صاحب کسب و کار درونگرا عبارتند از مهارت های خوب گوش دادن، ظرفیت همدلی با مشتریان، توانایی تمرکز عمیق و کار مستقل، و توجه شدید به جزئیات که خود را به حل مشکلات عالی می رساند.

درباره نویسنده

جان لانگنفلد درون گرا است که نکات، ترفندها و بینش های روانشناسی را بررسی می کند تا درون گرایان همکار بتوانند خود و دیگران را بهتر درک کنند و در عین حال راه های تاثیرگذار برای داشتن زندگی شاد و با ارزش را بیاموزند.

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *