نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 4:45 ب.ظ

اولین کارخانه تولیدی با استفاده فناوری های دیجیتال در دانشگاه ناتینگهام افتتاح شد.

2 مارس 2023 توسط The Manufacturer

تاسیسات جدید 3.8 میلیون پوندی که دنیای تولید را متحول می کند و آن را کارآمدتر و مقرون به صرفه تر می کند، در دانشگاه ناتینگهام افتتاح شد.پیشرفته ترین کارخانه OMNIFACTORY، یک کارخانه مفهومی که در آن فناوری های دیجیتال مختلف برای بهبود شیوه های تولید سنتی اجرا می شود، در روز 1 مارس 2023 توسط برایان هالیدی، مدیر عامل صنایع دیجیتال زیمنس و رئیس مشترک شرکت Made، رسما افتتاح شد. مشارکتی هوشمندتر، با مشارکت اصلی جورج فریمن، وزیر علوم، فناوری و نوآوری.

OMNIFACTORY که در پردیس Jubilee دانشگاه واقع شده است، دارای یک طبقه آزمایشی سفارشی است که در ناتینگهام ایجاد شده است و یک محیط منحصر به فرد قابل تنظیم مجدد را فراهم می کند. کف به طور مستقل خود را با محیط و مشخصات محصول بعدی تطبیق می دهد و از طریق ترکیبی از فناوری های دیجیتال، رباتیک و هوش مصنوعی، خود را تغییر شکل می دهد.

Svetan Ratchev، مدیر موسسه تولید پیشرفته، گفت:”OMNIFACTORY یک مرکز منحصر به فرد است که به ما امکان می دهد جدیدترین فناوری های تولید دیجیتال را در صنعت توسعه، نمایش و به سرعت پیاده سازی کنیم.”

سوتان ادامه داد: با همکاری نزدیک با شرکای صنعتی خود، هدف ما تغییر شیوه های فعلی و بهبود بهره وری در بخش های مختلف با توسعه نسل بعدی کارخانه های هوشمند، بسیار چابک و کارآمد است که از زنجیره های تامین تولید بومی سازی نیز پشتیبانی خواهد کرد. با استفاده از فناوری‌هایی مانند اینترنت صنعتی اشیا (IIoT)، هوش مصنوعی (AI) و تجزیه و تحلیل داده‌ها، می‌توانیم توسعه و تولید پایدار محصولات جدید را به‌طور چشمگیری تسریع کنیم و مزایای اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی قابل‌توجهی ارائه کنیم.

فرآیندهای تولید تأثیر قابل توجهی بر محیط زیست دارند، به طوری که بخش زیادی از ردپای کربن برخی از محصولات در طول تولید و تدارکات آنها ایجاد می شود. با ایجاد نسل جدیدی از کارخانه‌های هوشمند و بسیار کارآمد که در زنجیره‌های تامین محلی تعبیه شده‌اند، به دستور کار خالص صفر کمک می‌کنیم و گامی مهم به سوی اقتصاد دایره‌ای برمی‌داریم.

OMNIFACTORY یک بستر آزمایشی ملی برای فناوری‌های آینده کارخانه است و ما از کسب‌وکارهای جدید استقبال می‌کنیم که به ما بپیوندند و آینده تولید را بررسی کنند.

این پروژه پنج ساله توسط Innovate UK تامین مالی شده و با برنامه موسسه فناوری هوافضا (ATI) هماهنگ شده است، اما امکانات OMNIFACTORY را می توان در بخش های دیگر مانند غذا و خودرو اعمال کرد.

پروفسور آلن نوربری، فن‌شناس ارشد در صنایع دیجیتال زیمنس، افزودOMNIFACTORY یک تسهیلات تغییر دهنده بازی است که طرحی را برای چگونگی افزایش چشمگیر کارخانه‌های آینده بهره‌وری و رقابت تولیدکنندگان بریتانیایی ایجاد می‌کند.

آلن ادامه داد: «بر اساس پایه‌های تحقیقات عالی انجام‌شده در دانشگاه ناتینگهام، این فضای جدید صنعت را در توسعه، آزمایش و اعتبارسنجی برنامه‌های جدید تولید دیجیتال و اجرای سریع آن‌ها در تمام بخش‌ها پشتیبانی می‌کند. ما فوق‌العاده مفتخریم که از این توسعه منحصربه‌فرد حمایت می‌کنیم و شاهد به کارگیری فناوری‌های اصلی زیمنس برای نمایش آینده تولید بریتانیا هستیم.»

این مرکز در حال حاضر با چندین کسب و کار که در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کنند، کار می‌کند، از جمله ایرباس، و GKN، که از OMNIFACTORY برای پروژه ELCAT استفاده می‌کند.

اندرو پورتسمور، مدیر فناوری سیستم‌های مونتاژ در GKN، گفت: «ما چشم‌انداز پروژه ELCAT را با دانشگاه ناتینگهام توسعه دادیم، که قصد دارد سیستم‌های تولید انعطاف‌پذیر را بدون نیاز به یکپارچه‌سازی «جعبه سیاه» گران قیمت،-تجربه صنعتی جهانی با پیشنهادهای نظری تغییر دهنده بازی با پشتیبانی از تجزیه و تحلیل دانشگاهی با ترکیب واقعی، فعال کند.

اکنون، OMNIFACTORY اجازه می‌دهد تا این تفکر به نقطه‌ای از واقعیت فیزیکی کشیده شود و رشته‌های فناوری مرتبط را به بلوغ رسانده و به سطحی آماده کند که برای توسعه و پذیرش نهایی در GKN آماده باشد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *