نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 3:11 ب.ظ

بیش از 100 خط نازکا در پرو کشف شده که توسط انسانهای باستانی طراحی شده است

اندی کوربلی -20 ژانویه 2023-منتشر شده توسط دانشگاه یاماگاتا

در یک اکتشاف بزرگ باستان شناسی، تیمی از محققان پرویی و ژاپنی 168 ژئوگلیف جدید را در دشت نازکای باستانی در پرو، نزدیک به گلیف های عظیمی که به همان اندازه معروف هستند، کشف کردند.کشف آنها در طی 2 سال بررسی های هوایی، منجر به ایجاد یک پارک باستان شناسی جدید برای محافظت از آنها شد.

خطوط معروف نازکا تصاویر عظیمی از انسان ها و حیوانات است که توسط مردمان باستانی در زمین یک دشت صاف حک شده است. مقیاس عظیم آنها تنها پس از پرواز کشف شد، زمانی که یک جفت چشم می توانست به اندازه کافی در ارتفاع باشد تا کل تصویر دو بعدی را ببیند.

نمونه های اصلی اندازه صدها یاردی دارند، اما اکتشافات جدید کوچکتر هستند. خورخه اولانو، رئیس باستان شناس برنامه تحقیقاتی خطوط نازکا، گفت که ژئوگلیف های جدید به طور متوسط بین دو تا شش متر (6.56 تا 19.7 فوت) طول دارند.

آنها با برداشتن سنگ سیاه دشت برای کشف خاک سفید آن در زیر، و ردیفی از مسیرهای باستانی ساخته شدند.ماساتو ساکای از دانشگاه یاماگاتا و تیم باستان شناسان ژاپنی او از سال 2004 در این منطقه کار می کنند و این اولین کشف آنها نیست.

تا سال 2018، این تیم با جمع‌آوری تصاویر از پیمایش‌های هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین، 190 ژئوگلیف را شناسایی کرده بود که با اضافه شدن آنها به آخرین دسته، در مجموع 358 ژئوگلیف ناشناخته قبلی توسط تیم ژاپنی-پرو کشف شده است.

اعتقاد بر این است که این موارد  بین 100 سال قبل از میلاد تا 200 پس از میلاد حکاکی شده است، آنها انسان، شترهایی مانند لاما، آلپاکا و گواناکو، پرندگان، اورکاها، گربه‌سانان و مارها را به تصویر می‌کشند و در برخی مواقع تقریباً کودکانه به نظر می‌رسند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *